Μπορεί να είχαμε καιρό να δούμε στους δρόμους τους φοιτητές και πολύ περισσότερο τους φοιτητές του ΤΕΦΑΑ Τρικάλων που συνήθως περνούσαν «απαρατήρητοι» μιας και ελάχιστες φορές τους είδαμε με πλακάτ και πανό στους δρόμους, όμως όπως τα πράγματα δείχνουν, οι καταστάσεις αλλάζουν αφού το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για τα ΑΕΙ κατάφερε να τους ξεσηκώσει.
Όμως πέραν των προβλημάτων που αφορούν στο νομοσχέδιο το Δ.Σ. του Φοιτητικού Συλλόγου του ΤΕΦΑΑ με το οποίο μιλήσαμε, έθεσε και πολλά ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις αρχές της πόλης. Οι φοιτητικές εστίες, τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ προς τη σχολή, ο ποδηλατόδρομος, η πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά και προσωπικού καθαριότητας είναι μερικά από αυτά.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΚΟΝΤΟΥ
-Συμφωνείτε με το νομοσχέδιο για την αστυνόμευση στα πανεπιστήμια που θα περάσει την Τετάρτη η κ. Κεραμέως;
Τα Πανεπιστήμια είναι χώροι έκφρασης, γνώσης, και προαγωγής της ελευθερίας. Θεωρούμε πως η αστυνόμευση στους χώρους αυτούς θα αναιρέσει όλα τα παραπάνω. Διαφωνούμε λοιπόν κάθετα με το να υπάρξει αστυνόμευση στα Πανεπιστήμια, όπως και με το να εγκατασταθούν κάμερες και συστήματα καταγραφής και ελεγχόμενης εισόδου – εξόδου. Διανύουμε μία πολύ περίεργη και δύσκολη περίοδο, και πιστεύουμε πως είναι απαράδεκτο να συζητιέται να δαπανηθούν 30 εκατομμύρια για πανεπιστημιακή αστυνομία, την ίδια στιγμή που ο χώρος της υγείας και της παιδείας ματώνει.
-Κλειστά πανεπιστήμια, τι γίνεται με τα εργαστήρια στην δική σας σχολή;
Και στην δικιά μας σχολή, όλα τα μαθήματα ανεξαιρέτως γίνονται μέσω τηλεκπαίδεσης. Η συνέχισή της θεωρούμε ότι είναι ταφόπλακα στην άρτια ολοκλήρωση της Πανεπιστημιακής μας εκπαίδευσης, καθώς το αντικείμενο των σπουδών μας είναι καθαρά πρακτικό. Ιδιαίτερα τα πρακτικά/εργαστηριακά μαθήματα της σχολής μας είναι αδύνατο να συνεχίσουν να διεξάγονται εξ αποστάσεως. Οι ειδικότητες, που είναι καθοριστικές για τη μετέπειτα επαγγελματική μας πορεία, δεν μπορούν να αναπληρωθούν αποτελεσματικά μέσω της τηλεκπαίδευσης. Επιπλέον, η εκπόνηση διπλωματικών διατριβών καθίσταται αδύνατη με τις υπάρχουσες συνθήκες. Η αδυναμία εκτέλεσης της πρακτικής άσκησης που μας εξοικειώνει με το αντικείμενο μας, μας καθιστά αναποτελεσματικούς και η οποιαδήποτε αναβολή της υποβαθμίζει την επαγγελματική μας σταδιοδρομία.
– Υπήρξε πρόβλημα με την παράδοση συγγραμμάτων σε πολλές σχολές, ίσχυσε αυτό και στην δική σας;
Το ίδιο ισχύει και στην δική μας σχολή δεν είναι λίγοι οι φοιτητές που δεν έχουνε παραλάβει όλα τα συγγράμματα, την στιγμή που διανύουμε εξεταστική περίοδο.
-Πολλοί είναι οι φοιτητές που έχουν νοικιάσει σπίτια και έχουν μήνες να έρθουν; Υπάρχει κάποια ενίσχυση για τα ενοίκια;
Οι φοιτητές που έχουν νοικιασμένα σπίτια στα Τρίκαλα και πληρώνουν χωρίς καν να μένουν σε αυτά είναι πολλοί, ενώ ταυτόχρονα είναι απροσδιόριστο το αν και πότε θα επιστρέψουν, και δεν υπάρχει καμία οικονομική ενίσχυση απ’ το κράτος. Απαιτούμε άμεσα να υπάρξει οικονομική ενίσχυση σε όλους τους φοιτητές ανεξαιρέτως.
-Με τις φοιτητικές εστίες στα Τρίκαλα υπάρχει κάποιοι φως στο ορίζοντα ή μόνο η πινακίδα δίπλα στα ΤΕΦΑΑ;
Η ανέγερση των εστιών είναι από τα πλέον μείζον θέματα στην σχολή μας. Με λύπη μας , αντικρίζουμε κάθε φορά που κατευθυνόμαστε στο ΤΕΦΑΑ ένα έρημο οικόπεδο να μας θυμίζει πως στα ελληνικά πανεπιστήμια εν έτει 2021 τίποτα δεν είναι δεδομένο. Στις πολύ δύσκολες εποχές που διανύουμε θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη ανέγερσης των εστιών καθώς το αντίθετο θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια , όπως τα μέτρα του νομοσχεδίου Κεραμέως , στην ιδιωτικοποίηση της παιδείας , αψηφώντας τις ανάγκες και τα δικαιώματα των χαμηλότερων κοινωνικά στρωμάτων για πρόσβαση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
– Ποια άλλα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές
Οι φοιτητές όπως και όλος ο ελληνικός λαός βρίσκεται σε απόγνωση καθώς βλέπει ένα μέλλον πολύ αβέβαιο. Υπάρχουν συμφοιτητές μας που δεν έχουν υλικοτεχνικο εξοπλισμό για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα με αποτέλεσμα να μένουν πίσω στην ήδη καθηστερμενη εκπαίδευση που μας παρέχεται γιατί όπως είπα στα τεφαα αλλά και σε όλες τις σχολές δεν μπορεί η τηλεκπαιδευση να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση. Έχουμε ξεχάσει πως είναι να είμαστε φοιτητές να μπορούμε να έρθουμε σε πραγματική επαφή με το αντικείμενο μας. Επίσης για να ανοίξουν οι σχολές και να μην κλείσουν πάλι όπως τον Οκτώβριο όπου μέσα σε έναν μήνα ξανά βρεθήκαμε πίσω από την οθόνη του υπολογιστή πρέπει να γίνει κάτι όσον αφορά τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ όπου χρειάζεται περισσότερα δρομολόγια για να αποφευχθεί η συγκέντρωση πολλών ατόμων μέσα στο λεωφορείο. Ειδικά αυτούς τους μήνες που είναι βρόχεροι αφού οι φοιτητές χρησιμοποιούμε κυρίως ποδήλατο για τις μετακινήσεις μας. Ακόμη πιο σημαντικό πρόβλημα για μας είναι να παρθούν αποφάσεις για την πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού ώστε να μπορούμε να μοιραστούμε σε τμήματα με λιγότερα άτομα αλλά και προσωπικού καθαριότητας για να απολυμαίνεται ο χώρος.
-Τις τελευταίες δύο εβδομάδες οργανώνονται πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη την Ελλάδα αλλά και στην πόλη μας, όπου η συμμετοχή των φοιτητών ήταν μεγάλη, για πότε ετοιμάζετε το επόμενο;
Εμείς δώσαμε δυναμικό παρόν την προηγούμενη βδομάδα δείχνοντας πως η σπουδάζουσα νεολαία δεν βολεύεται όπως λένε κάποιοι με την κατάσταση αλλά θέλει να παρθούν τώρα ουσιαστικά μέτρα για να ανοίξουν οι σχολές μας και να γίνουμε φοιτητές ξανά. Επόμενο μας βήμα είναι την Τετάρτη 10/2 (ημέρα ψηφισματος του αντιεκπαιδευτικου νομοσχέδιου)και ώρα 17:00 στην κεντρική πλατεία να ακουστεί το ίδιο δυναμικά η φωνή μας στην τοπική κοινωνία αλλά και στην κυβέρνηση. Δηλώνουμε ανοιχτά την υποστήριξη μας σε κάθε μαθητή σε κάθε εκπαιδευτικό που αγωνίζεται για μια καλύτερη παιδεία αλλά και σε κάθε πολίτη ξεχωριστά που παλεύει για ένα καλύτερο μέλλον.
-Στο νομοσχέδιο της κ. Κεραμέως είναι και ο τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια, τι θέση παίρνετε;
– Η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια θα έπρεπε φετος να διευκολύνει τον μαθητή που προσπαθεί σε δύσκολες ψυχολογικά και πρακτικά συνθήκες να πετύχει τους στόχους του και όχι να είναι επιπλέον εμπόδιο. Με βάση το νομοσχέδιο θα μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια, κάποια τμήματα θα κλείσουν και θα αναγκάσουν ένα μεγάλο αριθμό μαθητών να στραφεί προς την επαγγελματική εκπαίδευση που σε καμία περίπτωση δεν είναι κακό αν είναι επιλογή του ίδιου αλλά είναι καταστροφικό για το μέλλον του όταν αναγκάζεται σε αυτό.