Ξεκινούν μέσα στο 2022 τα έργα ηλεκτροκίνησης στο θεσσαλικό σιδηρόδρομο
Στη Λάρισα βρέθηκε σήμερα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος
για θέματα Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος είχε συνάντηση εργασίας
με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό παρουσία των βουλευτών
Μάξιμου Χαρακόπουλου, Χρήστου Κέλλα και Στέλλας Μπίζιου. Στη διάρκεια της
συνάντησης συζητήθηκαν όλα τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα και μελέτες που
εξελίσσονται στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, που γίνεται η πρώτη Περιφέρεια στη
χώρα με ηλεκτροκίνηση στον θεσσαλικό σιδηρόδρομο, η εφαρμογή του νέου
νόμου «Οδηγώντας με Ασφάλεια» για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου
εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και τον δραστικό περιορισμό των
φαινομένων διαφθοράς, η πρόταση για δημιουργία στη Λάρισα του πρώτου
Περιφερειακού Πρότυπου Κέντρου Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας
Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα ΗΝΙΟΧΟΣ, ενώ ανακοινώνεις έγιναν
και για την αναβάθμιση του δρόμου Λάρισας Κοζάνης.
Αναλυτικά οι δηλώσεις:
Μιχάλης Παπαδόπουλος, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών:
Είναι ιδιαίτερη χαρά μου να βρίσκομαι σήμερα στη Θεσσαλία και να συναντώ τον
αγαπητό φίλο Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό. Χαίρομαι ιδιαίτερα που βρίσκονται
μαζί μας ο πρώην Υπουργός Μάξιμος Χαρακόπουλος, ο πρόεδρος της Επιτροπής
της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια Χρήστος Κέλλας και η αγαπητή συνάδελφος
Στέλλα Μπίζιου.
Ξεκινάμε σήμερα από τη Θεσσαλία μια περιοδεία σε όλες τις Περιφέρειες της
χώρας προκειμένου να ενημερώσουμε για το πώς θα εφαρμοστεί ο νέος νόμος
«Οδηγώ με Ασφάλεια» που καλούνται να υλοποιήσουν οι Περιφέρειες με τα
στελέχη τους. Με την ψηφιοποίηση των διαδικασιών που ολοκληρώσαμε σε
συνεργασία με τον αρμόδιο Υπουργείο και τον Υπουργό Κυριάκο Πιερακκάκη,
δίνουμε τη δυνατότητα στις Υπηρεσίες Μεταφορών να λειτουργήσουν ακόμα
καλύτερα, πιο αποτελεσματικά και κυρίως λιγότερος κόσμος να επισκέπτεται με
φυσική παρουσία τις υπηρεσίες της Περιφέρειας για να εξυπηρετηθεί. Θέλουμε να
παροτρύνουμε τους συμπολίτες μας να διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά όλες τις
διαδικασίες είτε πρόκειται για έκδοση άδειας είτε για αντικατάσταση σε περίπτωση
κλοπής, φθοράς ή απώλειας. Για το σκοπό αυτό ξεκινούν στα τέλη Ιανουαρίου
σεμινάρια για τα στελέχη των Διευθύνσεων Μεταφορών στη Θεσσαλία και σε όλη τη
χώρα, προκειμένου να εκπαιδευτούν στις νέες ψηφιακές διαδικασίες.
Συζητήσαμε επίσης για το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης εξεταστών. Δίνουμε λύση,
δίνουμε τη δυνατότητα σε όλους τους υπάλληλους των Περιφερειών που επιθυμούν
να γίνουν εξεταστές, να εκπαιδευτούν από το Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και να
λάβουν την απαραίτητη πιστοποίηση για να γίνουν εξεταστές.
Συζητήσαμε ακόμη για το Κέντρο ΗΝΙΟΧΟΣ που αποτελεί το μοναδικό στη χώρα
πρότυπο Κρατικό κέντρο Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για
άτομα με κινητικά προβλήματα (ορθοπεδικά-νευρολογικά). Πρότεινα στον
Περιφερειάρχη να δημιουργηθεί στη Λάρισα το πρώτο Περιφερειακό Κέντρο
Ηνίοχος, στο οποίο θα μπορούν να εξεταστούν για να λάβουν δίπλωμα οδήγησης
συμπολίτες με κινητικά προβλήματα από τη Βόρεια Ελλάδα και απ όλη τη χώρα.
Εντός των επόμενων ημερών ανακοινώνονται οι προδιαγραφές για τις κάμερες που
θα λειτουργούν στη διάρκεια των εξετάσεων μέσα στα αυτοκίνητα, ενώ τα
καινούργια βιβλία εξετάσεων τυπώνονται μέσα στους επόμενους μήνες. Όλα τα
παραπάνω, μαζί με τη δυνατότητα που δίνουμε στους 17χρονους να αποκτήσουν
δίπλωμα οδήγησης αποτελούν μια νέα αφετηρία με στόχο τον εκσυγχρονισμό του
πλαισίου έκδοσης αδειών οδήγησης, τη μείωση της διαφθοράς και την καλύτερη
εξυπηρέτηση του πολίτη.
Όπως γνωρίζετε, υπογράφηκε το πρώτο ΣΒΑΚ στον Δήμο Τυρνάβου. Το Υπουργείο
περιμένει και νέες προτάσεις από τους Δήμους για Σχέδια Βιώσιμης Κινητικότητας
που αλλάζουν την καθημερινότητα στα αστικά κέντρα.
Τις επόμενες ημέρες υπογράφεται με τον ανάδοχο η σύμβαση της ηλεκτροκίνησης
της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα -Βόλος ενώ ολοκληρώνεται η διαδικασία
για την ηλεκτροδότηση και σηματοδότηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος-
Καλαμπάκα.
Τέλος σε ότι αφορά στον δρόμο Λάρισας-Κοζάνης: Είναι δεδομένο ότι ο δρόμος
αυτός χρειάζεται αναβάθμιση. Χρειάζεται όμως η μελέτη να προσαρμοστεί σε
δεδομένα τέτοια, που είναι εφικτό να υλοποιηθούν. Ο Υπουργός Υποδομών και
Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης και εγώ
προσωπικά, είμαστε πάντα δίπλα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Χαίρομαι που
βρίσκομαι σε μια Περιφέρεια όπου υπάρχει απόλυτη συνεργασία με τον αγαπητό
Περιφερειάρχη και του αγαπητούς συναδέλφους βουλευτές.
Κώστας Αγοραστός, Περιφερειάρχης Θεσσαλίας:
Ευχαριστώ τον φίλο Υπουργό Μιχάλη Παπαδόπουλο που βρίσκεται σήμερα εδώ
όπως και τους βουλευτές για τη συνεργασία, τη συνέργεια και την
αποτελεσματικότητα που έχουμε όλα αυτά τα χρόνια και που οδηγεί σε έργα ουσίας,
έργα χρήσιμα που λύνουν μεγάλα και χρόνια προβλήματα των τοπικών κοινωνιών.
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι η Περιφέρεια με το καλύτερο και ασφαλέστερο
περιφερειακό οδικό δίκτυο.
Ευχαριστώ γιατί:
-Με τη συνεργασία μας, η Θεσσαλία είναι η πρώτη Περιφέρεια στη χώρα με
ηλεκτροκίνηση στο θεσσαλικό σιδηρόδρομο. Στις αρχές Ιανουαρίου υπογράφεται
η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα -Βόλος
ενώ δημοπρατήθηκε, άνοιξε το πρώτο πρακτικό και μέσα στο 2022 έχουμε
ανάδοχο για το έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιοφάρσαλος-
Καλαμπάκα.
-Λύνουμε το πρόβλημα της ασφάλειας των σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται
μάσα από την πόλη της Λάρισας με την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων. Με
εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας, σε συνεργασία με τις
τεχνικές μας υπηρεσίες, τον ΟΣΕ και το Υπουργείο, δημοπρατήθηκε, υπογράφεται η
σύμβαση, εγκαθίσταται ο ανάδοχος και ξεκινά ένα πρωτοποριακό, μοναδικό έργο
στη χώρα που δημιουργεί συνθήκες ασφάλειας για τους πολίτες στις συνοικίες που
γειτνιάζουν με τις σιδηροδρομικές γραμμές, οδηγεί σε δραστική μείωση το θορύβου
από τη λειτουργία των συρμών, αλλάζει την αρχιτεκτονική του τοπίου και
αναβαθμίζει το περιβάλλον. Η Λάρισα είναι η πρώτη πόλη στην Ελλάδα με
«πράσινα» ηχοπετάσματα στο σύνολο της σιδηροδρομικής γραμμής, εντός του
αστικού ιστού.
-Εντάσσονται για χρηματοδότηση στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF:
-η μελέτη για την αναβάθμιση του Κεντρικού Κτιρίου και του Σιδηροδρομικού
Σταθμού στη Λάρισα
– οι πλήρεις μελέτες – σε συνέχεια των τεσσάρων προκαταρκτικών που υπάρχουν-
για υπόγειες διαβάσεις στην οδό Αγιάς, στην οδό Βόλου, στην οδό Καραγάτση και
στην οδό Υψηλάντη καθώς και
-η μελέτη για την γέφυρα της Λεωφόρου Καραμανλή.
-Στην Καρδίτσα υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης των χώρων του ΟΣΕ για
την ολοκλήρωση του περιφερειακού δρόμου της Καρδίτσας στο τμήμα από έξοδο
προς Αγιοπηγή μέχρι την έξοδο προς Μητρόπολη. Το έργο αναβαθμίζει την
πρόσβαση του σιδηροδρομικού σταθμού της Καρδίτσας, με τη διαμόρφωση κόμβου
και χώρων προσωρινής στάθμευσης. Επίσης, για πρώτη φορά στην Καρδίτσα
τοποθετούνται ηχοπετάσματα κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών, στο τμήμα
του έργου, με στόχο την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής, την προστασία έναντι
του θορύβου και την αναβάθμιση του αστικού τοπίου.
-Στο Βόλο δημοπρατήθηκε και βρίσκεται στο στάδιο της αξιολόγησης των
προσφορών η μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με την
Α ΒΙΠΕ, τη Β ΒΙΠΕ Βόλου, το Αεροδρόμιο της Αγχιάλου και τον Αλμυρό. Η
πλήρης σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς
και με το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, αποτελεί πάγιο αίτημα των φορέων της
Μαγνησίας, καθώς μειώνει τα τελικά κόστη μεταφοράς των προϊόντων και
δημιουργεί νέες προοπτικές διεύρυνσης των εργασιών του λιμανιού.
-Στα Τρίκαλα δημοπρατείται η μελέτη της σιδηροδρομικής γραμμής Τρίκαλα-
Καλαμπάκα -Ιωάννινα- Ηγουμενίτσα, με χρηματοδότηση συνολικού προϋπολογισμού
17 εκατομμυρίων ευρώ από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF. Και επιπλέον
προωθείται ο χαρακτηρισμός της γραμμής Καλαμπάκα- Κοζάνη ως «πρωτεύουσας
σιδηροδρομικής γραμμής» (COR), προκειμένου να ενταχθεί για χρηματοδότηση στο
πρόγραμμα CEF, η μελέτη για την αναβάθμισή της.