Πέμπτη 28.11.2024 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Νέος ασφαλής αυτοκινητόδρομος και δύο γέφυρες στον Πηνειό για την σύνδεση Τρικάλων – Πύλης

19.03.2022

Αναδείχτηκε ανάδοχος και  υπογράφεται από τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό η σύμβαση κατασκευής του οδικού τμήματος από Περιφερειακή Τρικάλων έως Γέφυρα Καραβόπορου της  ε.ο. Τρικάλων-Άρτας. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού  22.240.000 ευρώ χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020. 

 «Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες στο Ελεγκτικό Συνέδριο,  προχωράμε στην  υπογραφή της σύμβασης και ξεκινά η κατασκευή  του  νέου οδικού άξονα, με δύο γέφυρες στον Πηνειό  ποταμό, που ολοκληρώνει τη σύνδεση της πόλης των Τρικάλων με την Πύλη και τον ορεινό όγκο» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. 

«Αλλάζουμε την εικόνα  και το επίπεδο οδικής ασφάλειας στην περιοχή και μετατρέπουμε ένα δρόμο με υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο αλλά με ανεπαρκή  τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως απουσία διαχωρισμού των αντίθετων κινήσεων, ελλιπή οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση και   ελλιπή οδοφωτισμό, σε ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Είναι ένα μεγάλο, ανθρώπινο  έργο  στο οποίο διεισδύουν οι επιθυμίες των κατοίκων και των χιλιάδων επισκεπτών της περιοχής, ένας δρόμος  μοχλός ανάπτυξης για τη γρήγορη διακίνηση των εμπορευμάτων, την ενίσχυση του τουρισμού,  την τοπική οικονομία»  προσθέτει ο Περιφερειάρχης. 

Το έργο

 Το συνολικό μήκος της νέας οδικής αρτηρίας, από τον ισόπεδο κόμβο με την Περιφερειακή οδό Τρικάλων έως και τον ισόπεδο κόμβο προς Δροσερό είναι 1,3 χιλιόμετρα και το μήκος του παράπλευρου οδικού δικτύου, διπλής κατεύθυνσης, είναι 2,35 χιλιόμετρα (δεξιά και αριστερά της αρτηρίας). 

Συγκεκριμένα το έργο περιλαμβάνει:

  • την κατασκευή κύριας αρτηρίας μήκους 1,3km.
  • την κατασκευή  δύο γεφυρών διέλευσης του Πηνειού μήκους 143,10m για την αρτηρία και τον βόρειο παράπλευρο.
  • την κατασκευή παράπλευρου δικτύου δεξιά κατά την φορά χιλιομέτρησης μήκους

1,35 km.

  • την κατασκευή παράπλευρου δικτύου αριστερά κατά την φορά χιλιομέτρησης μήκους 1,00 km περίπου.
  • την κατασκευή ισόπεδου κόμβου στη θέση Καραβοπόρου (μορφής «σταυρού»).
  • την προσαρμογή της αρτηρίας στους υφιστάμενους κόμβους με κατάλληλη

διαμόρφωσή τους (διεύρυνσή τους) για την εξασφάλιση της ορθής λειτουργίας της

κυκλοφορίας.

Οφέλη

– Μείωση του κινδύνου τροχαίων ατυχημάτων, λόγω της βελτίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού, 

– Ολοκληρώνεται και βελτιώνεται η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση των Τρικάλων,

Πύλης και τουριστικών περιοχών ορεινών όγκων και κατά συνέπεια η σύνδεσή τους με την Ε65, που αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, 

– Με την κατασκευή παράπλευρων οδών διπλής κατεύθυνσης εξασφαλίζεται η άνετη και ομαλή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και περιοχών, 

– Η νέα γέφυρα Πηνειού επί της Εθνικής Οδού θα εξυπηρετεί και τις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας.

[fbcomments]