Πρώτες ημέρες της ελεγχόμενης στάθμευσης στα Τρίκαλα και θα μπορούσε να πει κανείς πως… τα πρώτα μηνύματα που απορρέουν από μια μικρή βόλτα στο κέντρο, είναι θετικά.
Είναι βέβαια νωρίς για τα οριστικά συμπεράσματα όμως οι πρώτες βόλτες το κέντρο της πόλης δείχνουν πως η εφαρμογή του μέτρου βρίσκεται σε καλό δρόμο. Ποιες είναι οι πρώτες διαπιστώσεις;
– Αρχικά η εύρεση θέσης πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης ήταν σαφώς πιο εφικτή σε σχέση με το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Υπήρχαν αρκετά μεμονωμένα σημεία όπου χωρίς πολλές “βόλτες”, οι οδηγοί μπορούσαν να παρκάρουν τα οχήματα τους. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί κάτι. Το κόστος των 60λεπτων ανά ώρα είναι υποπολλαπλάσιο από το καύσιμο που θα χρειάζονταν ένας δημότης για να γυρίζει επί 10 λεπτά στην πόλη για να βρει θέση παρκαρίσματος.
– Σε γενικές γραμμές, η κίνηση στο κέντρο είναι μειωμένη. Φαίνεται πως αρκετοί δημότες αποφάσισαν να μην μετακινήσουν τα αυτοκίνητά τους προκειμένου να πλησιάσουν στο κέντρο για να κάνουν τις δουλειές τους.
– Δεν φορτώθηκαν οι γειτονιές με παρκαρισμένα ΙΧ. Αυτός ήταν ένας από τους φόβους των υπευθύνων… Δηλαδή οι πολίτες να μετακινήσουν τα οχήματά τους και να παρκάρουν μακριά από το κέντρο της πόλης. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε, δείγμα του ότι απλά…δεν μετακίνησαν τα αυτοκίνητα τους.
Τα…. παρατράγουδα που θα διορθωθούν
Όπως έχει γίνει γνωστό, αυτή η εβδομάδα θα είναι εβδομάδα ενημέρωσης για τους δημότες. Θα υπάρχει ενημέρωση τόσο από την τροχαία όσο και από την δημοτική αστυνομία και δεν θα κόβονται κλήσεις. Στο επόμενο χρονικό διάστημα όμως τα πράγματα θα αλλάξουν. Οι έλεγχοι θα είναι πιο εντατικοί και θα αρχίσουν και οι πρώτες κλήσεις. Ήδη έχουν γίνει επαφές με καταστημάταρχες έτσι ώστε να ενημερωθούν για τους χώρους φορτοεκφόρτωσης των εμπορευμάτων καθώς και για το ότι δεν επιτρέπεται να καταλαμβάνουν το οδόστρωμα με κάθε λογής αντικείμενα όπως παλιά ποδήλατα, μηχανάκια, καφάσια κτλ.
Οι χωροι στάθμευσης για τα δίκυκλα
Η ενημέρωση για τα νέα ήθη στο παρκάρισμα στα Τρίκαλα δεν περιορίζονται μόνο στα ΙΧ αλλά και στα δίκυκλα. Φαινόμενα με μηχανάκια να απλώνονται σε θέσεις ΙΧ, θα εξαλειφθούν. Εξάλλου σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο θα υπάρχει πρόβλεψη και για θέση φορτοεκφόρτωσης αλλά και για πάρκινγκ δικύκλων.
Εν κατακλείδι… το νέο σύστημα στάθμευσης θα πρέπει να μας γίνει τρόπος ζωής. Σίγουρα ορισμένοι θα “ξεβολευτούν” αλλά εάν δουλέψει το συγκεκριμένο σύστημα, θα μπει μια τάξη στο κυκλοφοριακό της πόλης.