Πέμπτη 28.11.2024 ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ

Ξεκίνησε η ανάπλαση της οδού Καρδίτσης που αλλάζει όψη

03.05.2022

Μπορεί μέχρι τώρα… να βλέπαμε σχεδιασμούς επί χάρτου, μακέτες και την εξαγγελία του έργου καμια δεκαριά φορές από τον δήμαρχο και τον περιφερειάρχη, όμως πλέον ήρθε η ώρα να μπούνε και… τα μηχανήματα του εργολάβου. Ο λόγος για την οδό Καρδίτσης στην οποία εδώ και λίγες ημέρες ξεκίνησε η υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ και μετά παίρνει σειρά η ΔΕΥΑΤ που άρχισε και αυτή να χαράσσει για σκάψιμο, ώστε να μην υπάρχει το γνωστό ράβε – ξήλωνε.

Χρονική προθεσμία του έργου είναι 18μήνες, όμως σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο τεχνικών έργων Γιώργο Καταβούτα αναμένεται να παραδοθεί πολύ πιο γρήγορα.

Οι παρεμβάσεις στην οδό Καρδίτσης

Το έργο  αφορά στην αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της οδού Καρδίτσης, μίας από τις βασικές οδούς της πόλης των Τρικάλων, με μεταβλητό πλάτος από  20,00 έως 24,00 μέτρα, σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο πόλης και συνολικό μήκος περίπου 1.000 μ που αρχίζει από Βορρά από το ύψος του Γενικού Νοσοκομείου Τρικάλων  και καταλήγει προς Νότο στο ύψος του εργοστασίου γάλακτος «Τρίκκη», στο όριο του σχεδίου πόλης. Η υφιστάμενη οδός διατηρείται, εξασφαλίζοντας την κίνηση και στάθμευση οχημάτων, με τις παρεμβάσεις να αφορούν στη διαμόρφωση της ζώνης των πεζοδρομίων εκατέρωθεν αυτής μέχρι το Ο.Τ.Γ908 (οδός Τήλου) ενώ στη συνέχεια διαμορφώνονται τα πεζοδρόμια της οδού μόνο της πλευράς προς το σχέδιο πόλης (απέναντι από το εργοστάσιο γάλακτος).

Εκατέρωθεν και κατά μήκος της οδού θα είναι εγκιβωτισμένος  στην στάθμη του πεζοδρομίου, ο ποδηλατόδρομος σταθερού πλάτους 1,50μ. μονής κατεύθυνσης, κατά την φορά των αυτοκινήτων με τελική επίστρωση έγχρωμου-κόκκινου βιομηχανικού δαπέδου, μετά της απαιτουμένης υπόβασης από οπλισμένο σκυρόδεμα, αφού πρώτα προηγηθεί η κατασκευή πλακοστρωμένης ζώνης συνολικού πλάτους 0,70μ. για την  ασφάλεια του ποδηλάτη. Η ζώνη πρασίνου θα αναπτυχθεί μεταξύ του ποδηλατοδρόμου και του πεζοδρομίου μεταβλητού πλάτους 0,60-2,00μ. ανάλογα με το πλάτος του πεζοδρομίου. Τα πεζοδρόμια εκατέρωθεν, μεταβλητού πλάτους 2-3μ. κατασκευάζονται με έγχρωμες αντιολισθητικές πλάκες πεζοδρομίου. Στα σημεία διασταύρωσης κατασκευάζονται ανισόπεδες διαβάσεις με τελική επίστρωση κυβόλιθου, ενώ στα σημεία όπου απαιτείται διαμορφώνονται ράμπες κλίσης 5% για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ . Επιπλέον σε θέσεις με έντονη υψομετρική διαφορά κατασκευάζονται τοίχοι αντιστήριξης για την προσαρμογή της στάθμης του πεζοδρομίου. Η λειτουργικότητας της παρέμβασης ολοκληρώνεται με τις απαραίτητες Η/Μ εργασίες για τη δημιουργία νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού.

Στο Έργο περιλαμβάνεται και η υπογειοποίηση – μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας ΔΕΔΔΗΕ και  ΟΤΕ, προκειμένου η όδευσή τους να γίνει ασφαλέστερη και να μην προκαλούν όχληση στο αστικό περιβάλλον και την κίνηση των πεζών.

Οι στόχοι της ανάπλασης

Βασικές συνιστώσες της ανάπλασης είναι η εξασφάλιση ενιαίων χαρακτηριστικών σε όλο το μήκος της διαδρομής, η διατήρηση και ενίσχυση της ομοιομορφίας της, η αύξηση του πρασίνου, η επιλογή σωστού φωτισμού καθώς και η δημιουργία χώρου ήπιας μεταφοράς με τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου πλάτους 1,50μ. εκατέρωθεν της οδού. Ταυτόχρονα πολλαπλασιάζεται ο δημόσιος χώρος, επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη κίνηση των πεζών και αυξάνεται ο χώρος πρασίνου συντελώντας στην βελτίωση του μικροκλίματος.

Η σημερινή κατάσταση της οδού δεν αποτελεί παρά ένα σκληρό αστικό τοπίο που επιφορτίζεται από την αυξημένη ροή αυτοκινήτων, συνδυασμένο με την όχληση των συνεργείων αυτοκινήτων και των πρατηρίων βενζίνης που δεσπόζουν στην περιοχή. Εκατέρωθεν της οδού, συναντάται ελλιπής και τμηματικά κατεστραμμένη πλακόστρωση, λόγω της μερικής υλοποίησης του σχεδίου πόλης , ελλιπής φύτευση και ανεπαρκής αστικός εξοπλισμός και ηλεκτροφωτισμός. Το γεγονός αυτό καθιστά αναγκαία την αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της προτεινόμενης περιοχής έτσι ώστε να διαμορφωθεί ένας χώρος υποδοχής για τον επισκέπτη στην πόλη με συνοχή και ταυτότητα, να προωθηθεί η βιώσιμη κινητικότητα με την δημιουργία του ποδηλατόδρομου και να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής των κατοίκων.

Ετικέτες:

[fbcomments]