«Το ξύλο είναι ζωντανός οργανισμός, έχει μια ενέργεια από μόνο του και σε ελκύει», από αυτή την φράση και μόνο μπορεί κανείς να ερμηνέυσει τα απίστευτα όμορφα έργα του ξυλογλύπτη Άγγελου Πατσιατζή. Εργα μοναδικής αξίας που κάνουν τον γύρο του κόσμου, που είναι σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Ο Τρικαλινός καλλιτέχνης μετά από το ξύλινο ποδήλατο, φιλοτέχνησε μία ξύλινη αρκούδα 3 μέτρων που κοσμεί την αυλή σπιτιού στην Ελάτη. Όμως αυτό είναι ένα μικρό… δείγμα της δουλειάς που έχει κάνει…
Σίγουρα η σημερινή συνέντευξη, είναι ένα μόλις μέρος των όσων έχει να πει για την ενασχόληση του με αυτού τους είδους την τέχνη.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΧΡΗΣΤΟ ΚΟΝΤΟ
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό , έχω μεγαλώσει στο Ξυλουργείο του πατέρα μου . Ήταν ο πρώτος που μου έδειξε τι είναι ξυλογλυπτική τέχνη. Μου έδινε διάφορα ξύλα να σκαλίσω με τα λιγοστά εργαλεία ξυλογλυπτικής που διέθετε στο εργαστήριο του. Βλέποντας την αγάπη μου στην ξυλογλυπτική μου έκανε δώρο μια πλήρη σειρά ξυλογλυπτικής που εργάζομαι ακόμα μέχρι σήμερα με αυτήν.
Τα πρώτα μου κομμάτια ήταν πρόσωπα πάνω σε σφήνες από ξύλο που έβρισκα πεταμένα στο Ξυλουργείο του πατέρα μου και τα μεσημέρια που όλοι ξαπλώνανε εγώ σε ένα σκαλοπάτι σκάλιζα με ένα μικρό μαχαίρι.Τότε δεν είχαμε ταμπλετ.
Όταν παίρνεις ένα άμορφο ξύλο και το δίνεις σχήμα, είναι κάτι μαγικό , αυτό σε κάνει να είσαι και να αισθάνεσαι δημιουργικός άνθρωπος . Όταν ο κόσμος το θαυμάζει σου δίνει δύναμη για να συνεχίσεις.
Το ξύλο είναι ζωντανός οργανισμός, έχει μια ενέργεια από μόνο του και σε ελκύει. Δεν είναι τυχαίο που σε πολλά Καταστήματα Κράτησης διδάσκετε η ξυλογλυπτική τέχνη θεωρείτε Ψυχοθεραπεία .
Έχω τελειώσει την Σχολή Ξυλογλυπτικής και Διακοσμητικής Επίπλου στην Καλαμπάκα. Δίδασκα για κάποια χρόνια και έχουν περάσει αρκετοί μαθητές από το τμήμα μου.
Ότι και να κάνεις θέλει αγάπη και μεράκι .Μετά από 20 χρόνια σαν επαγγελματίας Ξυλόγλυπτης τίποτα δεν είναι δύσκολο , θέλει καθαρό μυαλό και πάθος . Ο φόβος είναι αυτός που θα σου το κάνει δύσκολο.
Η αρκούδα ήταν 3 μετρά ύψος και διάμετρος του κορμού ήταν 1,20 μετρά. Το ξύλο που επιλέξαμε είναι ντόπιος Έλατος από την περιοχή μας . Το ξύλο το αφήσαμε όρθιο για τρία χρόνια περίπου σε στεγασμένο χώρο και να μην το βλέπει ο ήλιος για να στεγνώσει. Τα κυρίως εργαλεία που χρησιμοποιώ για μεγάλα ολόγλυφα είναι το βενζινοπρίονο , τροχοί, τσεκούρι , σκαρπέλα, σγροπιές και λούκια.
Στην γλυπτική πρέπει να έχεις την αίσθηση του χώρου και του τόπου.
Πρέπει να βλέπεις αυτό που είναι κρυμμένο μέσα στο ξύλο.
Με καλό σχεδιασμό και σωστές μετρήσεις τίποτα δεν είναι δύσκολο.
Όσο για την αίσθηση που έχει ένας καλλιτέχνης όταν κατασκευάζει ένα τόσο μεγάλο έργο είναι μια πρόκληση και επίσης ένα δέος που κάθε μέρα που εργάζεται για αυτό είναι στο μυαλό του 24 ώρες το 24ωρο.
Γνωρίζω πολύ καλά την εκκλησιαστική τέχνη μα ποτέ δεν ασχολήθηκα με αυτήν. Από μικρή ηλικία η αγαπημένη μου θεματολογία ήταν η Αστική Ξυλογλυπτική τέχνη και με αυτήν έχω ασχοληθεί. Τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό η τέχνη της γλυπτικής με αλυσοπρίονο κερδίζει όλο και ποιο πολλούς καλλιτέχνες να ασχοληθούν με αυτό. Πολλά από τα γλυπτά τους διακοσμούν θεματικά πάρκα ,μουσεία ,μονοπάτια και διάφορους άλλους χώρους .
Δεν σας κρύβω όπως σε όλες τις δουλειές έτσι και στην δική μου δεν είναι εύκολα τα πράγματα . Το επάγγελμα του Ξυλόγλυπτη είναι είδος πολυτέλειας. Έχουμε περάσει χρόνια όμορφα με πολύ δουλειά μα και πολύ δύσκολα χρόνια. Δεν θα ξεχάσω το 2010 με την κρίση ήμασταν από τα πρώτα επαγγέλματα που την καταλάβαμε . Εγώ προσωπικά δυσκολεύτηκα μέχρι να καθαρίσει το μυαλό μου και να στραφώ σε ποιο μικρά κομμάτια προσιτά στον πολύ κόσμο. Είναι αρκετοί άνθρωποι που ψάχνουν το διαφορετικό, το μοναδικό, το χειροποίητο .