Στα Τρίκαλα στα δυο στενά… αλλά όχι στο Βαρουσί

Στα Τρίκαλα στα δυο στενά… αλλά όχι στο Βαρουσί

ΑΛΗΘΕΙΕΣ, ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΑΙΝΙΕΣ

(για τον ανύπαρκτο μύθο του Σακαφλιά…)

Υπό την αιγίδα του Δήμου Τρικκαίων.

Την Τρίτη 26/05/2015 διαβάσαμε στον τοπικό τύπο ‘’Στο πλαίσιο του  έτους Τσιτσάνη το Κέντρο Ερευνών ετοιμάζει διάφορες εκδηλώσεις για να τιμήσει τον μεγάλο Τρικαλινό μουσικοσυνθέτη. Στις 26 Ιουνίου θα προχωρήσει σε ένα αφιέρωμα που θα περιλαμβάνει ένα θεατρικό, μια μίνι ταινία, χορευτικά και την εμφάνιση της ορχήστρας Βασίλη Τσιτσάνη. Τα γυρίσματα της ταινίας με τίτλο «Σακαφλιάς ο Μύθος» κράτησαν τρεις ημέρες και έγιναν στα Μεγάλα Καλύβια και στο «ΒΑΡΟΥΣΙ».

Σε επικοινωνία μας με αρμόδιο του Δήμου πληροφορηθήκαμε ότι η εκδήλωση είναι ιδιωτική και δεν έχει καλυφθεί από τον Δήμο.

Στις 12/06/2015 ξαναδιαβάσαμε στον τύπο για «Εβδομάδα μουσικής και Τέχνης στο πάρκο των παλιών φυλακών» που ετοίμασε ο Δήμος.  Μεταξύ άλλων αναφέρεται: Στις 26 Ιουνίου 2015 ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΑΚΑΦΛΙΑΣ.

Ο Σύλλογος μας εδώ και τριάντα χρόνια, από την ίδρυσή του, έχει αγωνιστεί για την διαφώτιση του κοινού και την αποκατάσταση της αλήθειας, σχετικά με την υπόθεση «Σακαφλιάς».

Για τούτο με εκδηλώσεις και δημοσιεύματα παρουσίασε το θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις.

Με βιβλιογραφικά δεδομένα, όπως το βιβλίο του Κώστα Χατζηδουλή «Βασίλης Τσιτσάνης, η ζωή μου, το έργο μου» που κυκλοφόρησε όταν ο ζούσε ο Βασίλης Τσιτσάνης στην σελ. 81 χαρακτηριστικά γράφει ότι ο Σακαφλιάς που δολοφονήθηκε, στις φυλακές Τρικάλων από συγκρατούμενό του, ήταν κατάδικος των φυλακών για εκμετάλλευση γυναικών της αμαρτίας και για κλοπές. Το φονικό έγινε στο πλυσταριό  των φυλακών στο οποίο καταλήγουν οι δυο στενοί διάδρομοι. Όπως είναι γνωστό στην γλώσσα των καταδίκων «στενή» λέγεται η φυλακή και «στενά» οι διάδρομοί της.

Επίσης στο βιβλίο του του Ηλία Πετρόπουλου ‘ρεμπέτικα Τραγούδια’ σελ. 217 επισημαίνεται το εξής «τα περίφημα Δυο Στενά δεν βρίσκονται στα Τρίκαλα, στην Αγία Επίσκεψη, αλλά είναι μέρος του προαυλίου της φυλακής Τρικάλων και για την ακρίβεια είναι δύο διάδρομοι-προεκτάσεις της αυλής που κυκλώνουν το κτίριο των θαλάμων».

Τα ίδια περίπου αναφέρονται και στο πόνημα της συγγραφέως κ. Μαρούλας Κλιάφα «Το Χρονικό των Ποινικών Φυλακών Τρικάλων (1895-2006)» μέσα από τις εφημερίδες της εποχής.

Προεκλογικά στις 04/04/2014 ο νυν Δήμαρχος ζήτησε να μας επισκεφθεί στα γραφεία του συλλόγου μας και με υπόμνημά του, μας υπέβαλε 9 προτάσεις για τον παραδοσιακό οικισμό. Στην υπ. αρ. 8 έγραφε, «Αναβίωση του μύθου της περιοχής από τα «στενά των Τρικάλων» (Τσιτσάνης, Σακαφλιάς)’, με καθιέρωση γιορτών Παλιάς Πόλης». Όταν του εξηγήσαμε ποια είναι η αλήθεια με την ιστορία γύρω από τον Σακαφλιά έδειξε ότι το κατάλαβε και θα το αποσύρει. Έφυγε, αφήνοντας μας την εντύπωση, ότι θα κάνει άλλου είδους γιορτές σχετικά με τον Τσιτσάνη και την περιοχή. Ίσως είναι γρήγορα ακόμα από την ανάληψη της εξουσίας.

Εκείνο που προέχει αυτή την στιγμή είναι το εξής: πώς είναι δυνατόν ο Δήμος να συναινεί και μάλιστα υπό την αιγίδα του να προβάλλονται αρνητικά πρότυπα.

Ρώτησε τους φιλόδοξους καλλιτέχνες αν διερεύνησαν το θέμα, αν διάβασαν σχετικά πριν ξεκινήσουν να πραγματοποιήσουν τα καλλιτεχνικά τους σχέδια;

Είναι σωστό και φρόνιμο από μια Δημοτική Αρχή να προβάλλονται ανιστόρητα, ως πρότυπα αντικοινωνικά στοιχεία, όταν εκδηλώσεις σαν αυτή λαμβάνουν χώρα υπό την αιγίδα του Δήμου;

Πως διοργανώνονται εκδηλώσεις για άτομα του περιθωρίου, όταν προσωπικότητες που έχουν προσφέρει για την πόλη και έχουν θυσιαστεί για αυτή όπως ο Διονύσιος ο Σκυλόσοφος, ο Χατζηπέτρος, ο Στουρνάρας και πολλοί άλλοι μένουν στην αφάνεια;

Πως επιτρέπει ο Δήμος την κακοποίηση της ιστορίας, όταν από πληροφορίες, το εγχείρημα που θα παρουσιαστεί εκτυλίσσεται και στο Βαρούσι όπου δήθεν ο Σακαφλιάς είχε ερωτικές ιστορίες;

Είναι δυνατόν ένας κατάδικος, από άλλη πόλη μάλιστα, να έχει οποιαδήποτε σχέση με το Βαρούσι αλλά και με άλλες  συνοικίες της πόλης εφόσον κρατείται;

Βέβαια «το άρχειν ήδιστον» κατά τον Αριστοτέλη.

Θα πρέπει όμως μια Δημοτική Αρχή, αγόγγυστα να υποκύπτει στις οποιεσδήποτε απαιτήσεις προκειμένου να εξασφαλίσει στηρίγματα και μάλιστα για θέματα τα οποία της έχουν εξηγηθεί ποιες είναι οι αληθινές τους πλευρές;

Νομίζουμε ότι για να ασκείται σωστά μια εξουσία θα πρέπει να ελέγχονται τα πάντα πριν βγουν στη δημοσιότητα και πριν γίνουν πράξη. Η γνώση της Ιστορίας άλλωστε είναι η πυξίδα κάθε λαού. Αυτή και μόνον αυτή ενώνει, αλλά και προστατεύει ένα λαό από τη διάπραξη λαθών που τον καταστρέφουν.

Είναι αδιανόητο να κακοποιείται η ιστορία και να ασελγεί ο οποιοσδήποτε εις βάρος της Παραδοσιακής Συνοικίας και της ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ των Τρικάλων, που είναι το ΒΑΡΟΥΣΙ.

Με την ευκαιρία αναφέρουμε και κάτι άλλο, που έχει σχέση με το Δήμο. Σε πίνακα που είχε τοποθετηθεί στην πλατεία Κιτριλάκη, κατά την περίοδο της λειτουργίας του Μύλου των ξωτικών, με τις περιοχές που θα έπρεπε να επισκεφτεί κάποιος, ήταν και το εξής: «Ενετικό κάστρο!!!». Έτσι βαφτίστηκε από τους υπεύθυνους του Δήμου το βυζαντινό Φρούριο.

Τελειώνοντας αναρωτιέται κανείς, θα αναλάβει ο Δήμαρχος την ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ για όσα ενεργούνται επί των ημερών του;

 

Το Δ.Σ.

Του Π.Σ. «ΤΟ ΒΑΡΟΥΣΙ»

 

.Γ. Το παρόν κείμενο, όπως και η επιστολή προς τον Δήμαρχο Τρικκαίων, που δημοσιεύθηκε στο χθεσινό τύπο (23-6-2015), συντάχθηκαν κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Π.Σ. «Το Βαρουσι» στις 18-6-2015.

Σχόλια

σχόλια