Λεωφορείο χωρίς οδηγό για τα ΣΕΦΑΑ και το ΚΤΕΛ

Λεωφορείο χωρίς οδηγό για τα ΣΕΦΑΑ και το ΚΤΕΛ

Το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό σε δρόμο των Τρικάλων, το Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015. Σε πραγματικές συνθήκες δοκιμάστηκε σήμερα το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό στους δρόμους των Τρικάλων, ένα παγκόσμιο επίτευγμα που παίρνει σάρκα και οστά στο πλαίσιο του πανευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil 2, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Η κυκλοφορία για τις πρώτες 6 ημέρες, δηλαδή μέχρι τις 17 Σεπτεμβρίου, θα γίνεται χωρίς επιβάτες. Από τις 18 Σεπτεμβρίου θα δέχεται επιβάτες στην πιλοτική του λειτουργία και από τα τέλη Οκτωβρίου, θα γίνεται κανονικά η αυτόματη ανεξάρτητη κυκλοφορία του. ΑΠΕ- ΜΠΕ/ ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αποστόλης Ζώης

Μετά τη δοκιμαστική χρήση του Λεωφορείου Χωρίς Οδηγό, ο Δήμος Τρικκαίων περνά στο επόμενο στάδιο: στην καθημερινή χρήση Λεωφορείων για εξυπηρέτηση των πολιτών. Πρόκειται για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα AVINT, το οποίο υλοποιεί η e-trikala AE, το ΕΠΙΣΕΥ (ΕΜΠ) και η εταιρεία SPACE HELLAS. Στελέχη των τριών φορέων πραγματοποίησαν την Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου στον Μύλο Ματσόπουλου. την εναρκτήρια τεχνική συνάντηση του προγράμματος.

Στο AVINT οι φορείς του έργου, έχοντας πλέον την εμπειρία από την προηγούμενη δοκιμή του CityMobil 2, επιχειρούν να κάνουν ένα βήμα παραπέρα. Έχοντας μελετήσει τον κυκλοφοριακό ιστό της πόλης, και έχοντας αποτιμήσει τις ανάγκες μεταφορών, θα ερευνήσουν και θα εγκαταστήσουν μία γραμμή μεταφοράς υποστηριζόμενη από αυτόματα λεωφορεία, πλήρως ενσωματωμένη στον αστικό ιστό. Η ειδοποιός διαφορά είναι πως η γραμμή αυτή θα εξυπηρετεί καθημερινές ανάγκες της πόλης, επιτρέποντας την εύκολη, ασφαλή και συχνή διασύνδεση του κέντρου της πόλης με τη ΣΕΦΑΑ (ΤΕΦΑΑ) και το υπεραστικό ΚΤΕΛ Τρικάλων. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού,  θα γίνουν τα απαραίτητα βήματα για την εγκατάσταση της γραμμής (μελέτη σκοπιμότητας, μελέτη εφαρμογής, προσαρμογή υποδομών, ενοικίαση αυτόματων λεωφορείων) και θα ακολουθήσει η 6-μηνη πιλοτική δοκιμή. Τα αποτελέσματα αυτής της δοκιμής θα αναλυθούν τόσο ως προς τις επιπτώσεις για τα Τρίκαλα όσο και κυρίως ως προς τη δυνατότητα επέκτασης του εγχειρήματος σε μεγαλύτερη κλίμακα σε αυτή και σε άλλες ελληνικές πόλεις.

Η εμφάνιση της αυτόματης οδήγησης (ΑΟ) είναι μια τεράστια αλλαγή στον τομέα των οδικών μεταφορών, που θα έχει πολύ θετικές επιπτώσεις σε θέματα κυκλοφοριακής ασφάλειας, αποδοτικότητας των μεταφορών καθώς και στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις αυτών.

Ο Δήμος Τρικκαίων, όντας ήδη στο παγκόσμιο επίκεντρο των αλλαγών στο θέμα της αυτόματης οδήγησης, μελετά και προωθεί τις δράσεις που διευκολύνουν την καθημερινότητα.
Σε συνδυασμό με τις δράσεις μελέτης της ηλεκτροκίνησης, τα Τρίκαλα γίνονται η πόλη που

Από το γραφείο Τύπου του Δήμου Τρικκαίων

Σχόλια

σχόλια