ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΠΠΑΣ: Δεν χρειάζονται δαχτυλίδια – Συνέντευξη

ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΠΠΑΣ: Δεν χρειάζονται δαχτυλίδια – Συνέντευξη

Συνέντευξη στον Χρήστο Κοντό

Οριστικά όχι στην εκ νέου εμπλοκή του στα κοινά με την έννοια της συμμετοχής του σε ψηφοδέλτιο λέει σήμερα με την συνέντευξή του στον ¨Ενεργό Πολίτη» ο πρώην δήμαρχος Χρήστος Λάππας που… δεν μοιράζει δαχτυλίδια για τον επόμενο, ο οποίος εύχεται να είναι μέσα από το συνδυασμό, χωρίς όμως να αποκλείει και ένα πρόσωπο έξω από αυτόν, αρκεί να συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά που ο συνδυασμός θα προσδιορίσει.

Χωρίς να προσδιορίζει το πότε ακριβώς, σίγουρα στο άμεσο μέλλον, η ομάδα «θα προχωρήσει σε συνέντευξη όπου θα προσδιορίσει την προγραμματική της ταυτότητα, θα υπάρχει η δυνατότητα κάποιοι που θέλουν αν είναι υποψήφιοι αυτό να το δηλώσουν και μετά από ένα διάστημα 2-3 μηνών να γίνει μια δημοσκόπηση της κοινής γνώμης για να καταλάβει κι ο καθένας τι απήχηση έχουν αυτά που λέμε στην κοινωνία».

Θεωρεί επίσης πως είναι πιθανή η ήττα Παπαστεργίου λέγοντας πως: «Το πολιτικό τοπίο και το πολιτικό περιβάλλον είναι απρόβλεπτο. Υπάρχουν συνεχείς ανακατατάξεις, άρα δεν μπορώ να εκπλαγώ για τίποτα. Όλα είναι ρευστά, θα εξαρτηθεί αν στην κατάλληλη στιγμή ποιος θα καβαλήσει το κύμα που μπορεί να τον φέρει στην εξουσία».

 

-Να ξεκινήσουμε με το νέο εκλογικό με τον οποίο θα πάμε στις εκλογές τοπικής αυτοδιοίκησης τον Μάιο

-Τα προβλήματα της αυτοδιοίκησης βέβαια δεν ήταν ο εκλογικός νόμος, μπορεί εκεί να υπήρχαν κάποια προβλήματα αναλογικής εκπροσώπησης των παρατάξεων στο δημοτικό συμβούλιο απτήν άλλη μεριά αυτή η προσπάθεια αναβάθμισης της εκπροσώπησης των παρατάξεων δεν γνωρίζουμε ακόμα τι αποτέλεσμα θα έχει στην αποτελεσματικότητα της διοίκησης και της λειτουργίας της τοπικής αυτοδιοίκησης κι αυτό παραμένει ένα από τα δύο ζητούμενα του εκλογικού νόμου, δηλαδή από την μια μεριά η κατά των δυνατόν αναλογική εκπροσώπηση και από την άλλη μεριά η καλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα στην λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το τι θα συμβεί, είναι λίγο δύσκολο κανένας να το μαντέψει διότι η απλή αναλογική προβλέπει μια κουλτούρα συναινέσεων η οποία τουλάχιστον στην Ελλάδα δεν είναι ορατή. Μπορεί να υπάρχουν εξαιρέσεις του κανόνα αλλά ο κανόνας της κουλτούρας συναινέσεων παραμένει ακόμα στα ουσιώδη εν ανεπαρκεία.

– Για τις τοπικές κοινότητες θεωρώ ότι ήταν καλό το βήμα

-Δεν νομίζω ότι αλλάζει τίποτα ουσιαστικά εκτός από τον τρόπο εκλογής εκεί μπορεί να πει κανένας ότι δεν είναι ένα μείζων ζήτημα το ζήτημα των τοπικών κοινοτήτων και με τον Καλλικράτη και με τώρα, είναι ζήτημα οικονομικής ρευστότητας υπάρχει η χρηματοδότηση για να μπορέσουν τα τοπικά συμβούλια οι πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων να διαχειριστούν απλά ζητήματα; Αυτό είναι το ζητούμενο και δυστυχώς είναι γνωστό από το ’10 και μετά μπαίνοντας στην μνημονιακή εποχή η χρηματοδότηση είναι πάρα πολύ ελαττωμένη περίπου στο 60% της χρηματοδότησης που υπήρχε το 2009 και από την άλλη μεριά κάποιοι δήμοι που ήταν υπερχρεωμένοι και ήταν υποχρεωμένοι να πληρώνουν υψηλά τοκοχρεολύσια, αντιλαμβάνεσαι ότι το πρόβλημα της οικονομικής ρευστότητας ήταν πάρα πολύ μεγάλο

-Θεωρείτε, για να πάμε στον δήμο μας πλέον,  πως τα οικονομικά από τότε που τα αφήσατε ως σήμερα, παραμένουν εύρωστα;

-Εύρωστα σε καμία περίπτωση εμείς παραλάβαμε ένα τεράστιο άνοιγμα στον δήμο Τρικκαίων που άγγιζε τα 85 περίπου εκατομμύρια ευρώ, το παραδώσαμε σχεδόν στα 40 εκατομμύρια ευρώ, αλλά και πάλι είναι σημαντικό πρόβλημα. Εμείς πληρώναμε  τοκοχρεολύσια το 11,το 12, το 13 κοντά στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τώρα πληρώνουν 3 εκατομμύρια ευρώ. Υπάρχει μια ρευστότητα της τάξεως, από αυτή τη ρύθμιση δηλαδή των δανειακών υποχρεώσεων  του δήμου των 3 εκατομμυρίων περίπου ετησίως αλλά αυτά για ένα δήμο περίπου 80.000 κατοίκων που γεωγραφικά εκφράζει το μισό περίπου του νομού, νομίζω είναι ανεπαρκή για να μπορεί να διαχειριστεί καθένας με αξιώσεις στην καθημερινότητα.

-Είπατε την 1η Απριλίου στην ομιλία σας, στην μάζωξη που κάνατε ως ώρα αποφάσεων πως δεχτήκατε ένα ιδιότυπο bullying από την σημερινή δημοτική αρχή, μέσα σε αυτό  εντάσσατε και τη διαχείριση των οικονομικών ή ήταν μόνο το ηλικιακό που αναφέρατε;

– Δεν θα το έλεγα ότι υπάρχει bullying, αυτό το οποίο είπα ήταν ότι είχαμε να αντιμετωπίσουμε πάρα πολλά πράγματα και κυρίως την μετάβαση από ένα καθεστώς ευημερίας και χλιδής που υπήρχε μέχρι το ’10 σε ένα καθεστώς δύσκολο από οικονομική άποψη που είχε σχέση με την υποχρηματοδότηση και τα αυξημένα τοκοχρεολύσια που πλήρωνε ο δήμος Τρικκαίων. Εκτός από αυτό είχαμε να αντιμετωπίσουμε το λεγόμενο τρίγωνο πατήρ, υιός και άγιο πνεύμα και περιόρισα το Αγιο Πνεύμα τόσο στην σχέση με διάφορες παραεκκλησιαστικές οργανώσεις όσο και στην σχέση με τα ΜΜΕ, όπως γνωστόν για πολλούς και διαφόρους λόγους, κανένα ΜΜΕ δεν υποστήριξε την δική μου την πλευρά αυτό ουσιαστικά είναι που είπα.

-Μύλος των Ξωτικών, τον ξεκινήσατε στην πορεία ουσιαστικά θα έλεγε κανείς πως η παρούσα δημοτική αρχή τον καθιέρωσε σαν δικό της  

-Δεν νομίζω πως μπορεί να κάνει θαύματα και να αλλάξει τα πράγματα τα οποία είναι όχι μόνο στα Τρίκαλα μπροστά αλλά είναι σε όλη την Ελλάδα, Το ζητούμενο δεν είναι αυτό.

-Θα έχει συνέχεια;

-Το ζήτημα είναι ότι πρέπει επιτέλους να ξεφύγουμε λίγο από την πολιτική του άσπρου μαύρου από μια κουλτούρα του κακού, πως ότι έκανε η μία δημοτική αρχή, η άλλη δημοτική αρχή θα πρέπει να τα καταργήσει και να βρούμε τρόπους συναίνεσης σε κάποιο κοινό βηματισμό, σε κάποιους στόχους. Εάν δεν το καταφέρουμε αυτό κι αν ακόμα αναπαράγουμε την κουλτούρα του κακού, δηλαδή να αναδεικνύουμε μόνο τον κακό εαυτό αυτού που είναι κάθε φορά στην δημοτική αρχή να φροντίζουμε, θα έχει ως αποτέλεσμα έστω και σαν αντικατοπτρισμός να ξαναγυρίζει σε εμάς αυτή η ψυχολογία του κακού να διαμορφώνονται και οι αντιπολιτευόμενες παρατάξεις μια ταυτότητα της κουλτούρας του κακού με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε μια διελκυστίνδα που το αποτέλεσμα είναι μηδενικό.

-Αυτή την αντιπολίτευση κάνατε μέχρι τώρα, αλλά δεν είναι αυτή που θα θέλανε οι περισσότεροι του συνδυασμού σας

-Ναι αυτό αφορά στην παραδοσιακή αντιπολίτευση, κάθε φορά απογυμνώνουμε την δημοτική αρχή και υπερτονίζουμε τα κακά της τα στοιχεία, που ούτως ή άλλως υπάρχουν. Είναι γνωστό πως αλάθητος είναι μόνο ο πάπας. Πρέπει πλέον να καταλάβουμε πως η κάθε παράταξη δεν πρέπει να διαμορφώνει τη θέση της με μια αντιφιλοσοφία απέναντι στη δημοτική αρχή, αλλά με μια δική της προγραμματική και οραματική ταυτότητα.

Όταν καταφέρουμε αυτό, τότε θα μπορούμε να πάμε στην κοινωνία να πούμε ότι διάλεξε ένα από τα καλά που υπάρχουν μεταξύ των παρατάξεων και όχι το λιγότερο κακό, όπως γίνεται τώρα. Μόνο έτσι θα ξεφύγουμε από την λογική που βλέπουμε στο κεντρικό πολιτικό σκηνικό και που είδαμε με τα Ζάπια, στο σκίζω τα μνημόνια με ένα νόμο και με μια πράξη και όταν γινόμαστε κυβέρνηση να τα υλοποιούμε όλα και να ψηφίζουμε και νέα.

Μόνο έτσι θα ξεφύγουμε από την κουλτούρα του κακού που ακολουθείτε και εσείς οι δημοσιογράφοι, την κουλτούρα της αντιπαλότητας που κι εσείς οι δημοσιογράφοι την διαμορφώνετε πάνω στο τρίπτυχο αίμα, στέμμα, σπέρμα.

 Δεν μου απαντήσατε όμως σε αυτό που εσείς ο ίδιος είχατε θέσει ως ερώτημα: Τελικά ο κόσμος ψηφίζει ή καταψηφίζει;

Εάν πάμε στη λογική των δύο κακών, καταψηφίζει, αν πάμε στην επιλογή πως διαμορφώνουμε μια ταυτότητα προγραμματική και ιδεολογική, τότε ο κόσμος καλείται να ψηφίσει δημιουργικά, παραγωγικά πάνω σε συγκεκριμένους στόχους που μπορεί να βάζουν κάθε φορά οι δημοτικές παρατάξεις.

Είμαστε έξυπνη πόλη;

Οι πανελλαδικές εξετάσεις δείχνουν ότι είμαστε έξυπνη κοινωνία. Τώρα αν είμαστε έξυπνη πόλη δεν μπορώ να το πω, ούτε και θέλω να το πω. Νομίζω πως είναι ένας χαρακτηρισμός που έχει κύρια προπαγανδιστικά χαρακτηριστικά και όχι πραγματιστικά.

Την καθημερινότητα πως την βιώνετε;

Νομίζω όπως την βιώνουν και οι πολίτες. Υπάρχουν ανεπάρκειες και θα υπάρχουν και στο μέλλον μέχρι ο δήμος να αποκτήσει την οικονομική δυνατότητα και εκείνη τη λειτουργική και επιχειρησιακή να λύνει τα σημαντικά προβλήματα.

Δεν παίζουν ρόλο τα πρόσωπα σε αυτό, οι δήμαρχοι και οι αντιδήμαρχοι; Εξάλλου οι δικοί σας άνθρωποι λένε πως επί των ημερών σας παρά την πολύ δυσχερή οικονομική κατάσταση, τα πράγματα στην καθημερινότητα ήταν καλύτερα.

Ας δούμε τα πράγματα έξω από προσωποποιήσεις και αντικειμενικά. Η επιχειρησιακή δυνατότητα αυτή τη στιγμή του δήμου Τρικκαίων σε επίπεδο καθημερινότητας υπολείπεται. Και με μας υπολειπόταν και παλιότερα το ίδιο και θα εξακολουθήσει μέχρι η Τ.Α. να αποκτήσει τους πόρους για να διαμορφώσει ανάλογα τον μηχανισμό της. Σε αυτό μπορούν να βοηθήσουν παράλληλα οι νέες τεχνολογίες αλλά και οι συμπεριφορές των ίδιων των πολιτών με το παρκάρισμα, τα σκουπίδια, τα πεζοδρόμια κλπ. Στη Δημοκρατία καλά είναι τα δικαιώματα, αλλά υπάρχουν και υποχρεώσεις. Η ιστορία της χώρας μας επιβάλλει ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να αναλάβουμε τις ευθύνες μας. Ως πολίτες, ως παρατάξεις, ως κόμματα.

Στην τελευταία συνάντηση του συνδυασμού σας τον Απρίλιο, όλοι περίμεναν να ανακοινώσετε ή τουλάχιστον να φωτογραφίσετε τον διάδοχό σας.

Η παράταξή μας αγαπητέ Χρήστο δεν χαρακτηρίζεται μόνο από τα πρόσωπα και τον επικεφαλή τους. Χαρακτηρίζεται από την ταυτότητα της και από ένα προγραμματικό και ιδεολογικό λόγο από μια κουλτούρα πολιτική η οποία κυρίως θα έλεγα πως την χαρακτηρίζει η αξιοπρέπεια, η ειλικρίνεια και μια προσπάθεια αναζήτησης της αλήθειας, σε αυτόν τον τρικυμισμένο κόσμο τον οποίο ζούμε.

Με αυτή την έννοια λοιπόν η παράταξή μας έχει ένα απόθεμα αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης στην κοινωνία το οποίο την ακολουθεί και η υποχρέωσή της είναι πέρα από τα πρόσωπα, αυτό το απόθεμα να το διευρύνει, να κάνει περισσότερο κατανοητή την προγραμματική της ταυτότητα για το συμφέρον της κοινωνίας.

Το σημαντικό ζήτημα δεν είναι μόνο η σχέση της παράταξης με την εξουσία, αν είναι πρώτη ή αν είναι δεύτερη, ιδιαίτερα τώρα με τον εκλογικό νόμο που έχει καταργηθεί αυτό το «ο κερδισμένος τα παίρνει όλα και ο χαμένος τίποτα». Τώρα δεν υπάρχουν νικητές και νικημένοι. Αυτό είναι το καλό της απλής αναλογικής που μπορεί να είναι ευχή αλλά και κατάρα.

Ο Χρήστος Λάππας θα ηγηθεί αυτής της νέας προσπάθειας με τα χαρακτηρίστηκα που την περιγράψατε παραπάνω;

Ο Χρήστος Λάππας θα εξακολουθεί να υποστηρίζει την προγραμματική αυτή ταυτότητα, σε ιδεολογικό και κοινωνικό επίπεδο, αλλά όχι δεν θα ενταχθεί οργανικά, δηλαδή δεν θα συμμετάσχω στις εκλογές να το πω πάρα πολύ απλά.

Είναι γνωστό όμως πως δεχθήκατε αρκετές πιέσεις και μάλιστα δικοί σας άνθρωποι αφήνανε να εννοηθεί πως θα είστε εκ νέου υποψήφιος.

Εγώ αγαπητέ μου Χρήστο δεν υποστηρίζω ούτε τη λογική του τσοπάνη, ούτε τη λογική της αυθεντίας, αλλά πιστεύω στη δουλειά του μυρμηγκιού, πιστεύω στις συλλογικότητες και ο συνδυασμός έχει πολλά άξια στελέχη που μπορούν να εγγυηθούν αυτή την προσπάθεια.

Δηλαδή ο επόμενος θα πρέπει να είναι μέσα από την παράταξή σας; Αποκλείεται κάθε άλλο αξιόλογο στέλεχος που είναι στο χώρο της κεντροαριστεράς να είναι επικεφαλής;

Δεν θέλω να το προσδιορίσω στο επίπεδο της αριστεράς ή κεντροαριστεράς ή της δεξιάς, για μένα αυτές οι έννοιες είναι έννοιες που έχουν μείνει στο παρελθόν και είναι περισσότερο αφορισμοί παρά πολιτικοί διαχωρισμοί. Αυτό πιστεύω είναι ότι δεν είναι απαραίτητο να είναι από τη δημοτική μας ομάδα ή την προηγουμένη. Αν είναι από εκεί ακόμη καλύτερα, αλλά μπορεί να είναι ένα άλλο στέλεχος, το οποίο όμως κατά την άποψή μου θα πρέπει να έχει εγκολπωθεί αυτή την προγραμματική μας ταυτότητα.

Δεν θα δώσετε το δαχτυλίδι σε κάποιον συγκεκριμένα;

Εγώ νομίζω πως δεν χρειάζονται δαχτυλίδια, θεωρώ ότι αυτές οι λειτουργίες από πάνω, δεν είναι ούτε δημοκρατικές, αλλά ούτε και κοινωνικά αποτελεσματικές. Θεωρώ ότι μπορεί πολύ σύντομα η παράταξη θα μπορεί να πάει σε μια συνέντευξη όπου θα προσδιορίσει την προγραμματική της ταυτότητα, θα υπάρχει η δυνατότητα κάποιοι που θέλουν αν είναι υποψήφιοι αυτό να το δηλώσουν και μετά από ένα διάστημα 2-3 μηνών να γίνει μια δημοσκόπηση της κοινής γνώμης για να καταλάβει κι ο καθένας τι απήχηση έχουν αυτά που λέμε στην κοινωνία.

Πιστεύετε πως ο κ. Παπαστεργίου, αν δεν βγει ένα ισχυρό πρόσωπο μπροστά, με τα χαρακτηριστικά που είπατε, θα χάσει τις εκλογές;

Αυτό που ξέρω είναι ότι το πολιτικό τοπίο και το πολιτικό περιβάλλον είναι απρόβλεπτο. Υπάρχουν συνεχείς ανακατατάξεις, άρα δεν μπορώ να εκπλαγώ για τίποτα. Όλα είναι ρευστά, θα εξαρτηθεί αν στην κατάλληλη στιγμή ποιος θα καβαλήσει το κύμα που μπορεί να τον φέρει στην εξουσία.

Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη πως ο εκλογικός νόμος ευνοεί και τις συνεργασίες.

Συνεργασίες θα πρέπει να υπάρξουν και νομίζω πως η δημοτική παρουσία μας σε αυτή την περίοδο από το 2014 μέχρι σήμερα, προσπάθησε να αποφύγει την παλιά κλασσική αντίληψη της αντιπολίτευσης και να δημιουργήσει συναινέσεις. Νομίζω ότι το καταφέραμε με την συνέχιση των έργων, την προσπάθεια δημιουργίας μιας αίθουσας κλασσικής μουσικής σε μια αποθήκη την οποία εμείς αγοράσαμε. Αυτή η πρακτική θα πρέπει να ακολουθηθεί, χωρίς να σημαίνει πως η κάθε παράταξη θα πάψει να διατηρεί τη δική της ταυτότητα. Ο στόχος από δω και πέρα για τον δήμο Τρικκαίων θα πρέπει να είναι στόχος υψηλών πτήσεων, για να μπορέσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό σε όλα τα επίπεδα και στην οικονομική διαχείριση και στην εμβάθυνση της κοινωνικής πολιτικής και στον πολιτισμό αλλά κυρίως στην αναπτυξιακή προσπάθεια για να αξιοποιήσει τους δικους του πόρους μιας και η επόμενη δεκαετία από πλευράς κεντρικών πόρων θα είναι φειδωλή.

Πως θα χαρακτηρίζατε τον κ. Παπαστεργίου ως δήμαρχο;

Νομίζω πως είναι ένας νέος άνθρωπος ο οποίος δεν είχε μεγάλη εμπειρία όσον αφορά στα πολιτικά δρώμενα, ίσως και στα αυτοδιοικητικά, αλλά που ξέρει να ακούει, ξέρει να ελίσσετε, δεν είναι μονόχνωτος και μονοκόμματος, γνωρίζει πάρα πολύ καλά τα ζητήματα των νέων τεχνολογιών αλλά το πώς αυτά τα ζητήματα των νέων τεχνολογιών θα αποκτήσουν σαφές κοινωνικό περιεχόμενο παραμένει ακόμη το ζητούμενο.

Είναι η πρώτη μας συνέντευξη χωρίς μνημόνια (γέλια)…

Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω καταλάβει ότι θα αλλάξει κάτι στη ζωή μου για τα επόμενα χρόνια. Αυτό που έχει προστεθεί με την τυπική μας έξοδο από το μνημόνιο είναι ένας ενδόμυχος φόβος μήπως βρεθούμε ξεκρέμαστοι στη μέση του ωκεανού. Παρατηρώ ότι υπάρχει μια οικονομική και πολιτική αστάθεια στην Ιταλία. Παρατηρώ ότι υπάρχει ένα μείζον οικονομικό πρόβλημα στην Τουρκία. Παρατηρώ ότι υπάρχει μια έξαρση του – εθνοσοσιαλισμού σε όλη την Ευρώπη. Παρατηρώ ότι υπάρχει μια έξαρση του εθνικισμού ακόμη και στην χώρα μας σε σχέση με το Μακεδονικό. Ο επόμενος 1,5 χρόνος επειδή δεν υπάρχει η κουλτούρα της πολιτικής συναίνεσης, θα είναι μια περίοδος πολιτικής αστάθειας και φοβάμαι ότι θα ξαναπάμε σε μια κρίση εμπιστοσύνης  με τις αγορές, δεν θα μπορούμε να ξαναδανειστούμε και τότε δεν ξέρω αν οι ευρωπαίοι θα μας δώσουν άλλο μνημόνιο ή μπρος στην έξαρση του εθνικισμού με την εκλογή συντηρητών κυβερνήσεων θα μας αφήσουν ξεκρέμαστους και θα οδηγηθούμε σε μια ανοιχτή χρεοκοπία.

Πως βλέπετε το πολιτικό προσωπικό της χώρας; Φεύγει ο Τσίπρας και έρχεται ο Μητσοτάκης, ε και;

Νομίζω πως το πολιτικό προσωπικό της χώρας είναι εγκλωβισμένο σε αυτό που λέει ο Χαμπερ «Η αθλιότητα της εθνοκρατικής αποσπασματικότητας». Ο πολιτικός λόγος στη χώρα μας κυριαρχείται σαν σημείο αναφοράς στην ίδια την χώρα μας, σε αυτό που λέμε έθνος – κράτος, ενώ θα έπρεπε ο προβληματισμός να έχει σχέση με το τι γίνεται στον κόσμο. Η Ελληνική κοινωνία συνολικά είναι εγκλωβισμένη σε δύο εσχατολογίες. Η μία εσχατολογία είναι η οδοχριστιανιακή, όπου έχει μεταφέρει την αυτοπεποίθηση από το εσωτερικό των προσώπων και των ατόμων έξω από αυτά. Όλα τα περιμένουμε από το Θεό, ακόμη και η απελευθέρωση των στρατιωτικών ήταν ζήτημα της ελευθερώτριας Παναγίας και η άλλη η εσχατολογία είναι η μαρξιστική όπου προσπαθεί να αναλύσει τα προβλήματα με τη λεγόμενη πάλη των τάξεων. Εκεί υπάρχει μια επιθετικότητα η μια τάξη εναντίον της άλλης που δεν οδηγεί πουθενά. Σήμερα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης υπάρχει ο ανταγωνισμός των εθνικών οικονομιών και το ζήτημα είναι πως σε επίπεδο έθνους – κράτους θα διαμορφώσεις μια ανταγωνιστική οικονομία. Η ευημερία των κοινωνιών εξαρτάται από την ανταγωνιστικότατα αυτή.

ΚΙΝΑΛ, Φώση Γεννηματά. Υπάρχει μέλλον;

Νομίζω ότι και το ΚΙΝΑΛ δεν διαμορφώνει δημόσιο λόγο που έχει μια πλανητικότητα. Το θεωρώ σημαντικό το πώς εντάσσεις μέσα αυτό τις κινητήριες δυνάμεις σε παγκόσμιο επίπεδο αυτή τη στιγμή. Δηλαδή τη γνώση, την πληροφορική, την τεχνολογία και είναι το κέρδος είτε μας αρέσει είτε όχι. Αν δεν μπορέσεις να εντάξεις αυτές τις πυραυλακατους σε ένα πολιτικό και προγραμματικό σχέδιο, δεν κάνεις τίποτα. Πρέπει να δημιουργήσεις προϋπόθεσεις έτσι ώστε να πάρεις την κοινωνία από την κατάθλιψη και τον καναπέ. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με όρους μαζικής δημοκρατίας.

Ναι αλλά είδαμε στο ΚΙΝΑΛ να ξεχνάει το ίδιο τη δημοκρατία που αυτό δίδαξε στις εσωκομματικές εκλογές

Νομίζω πως ήταν ένας λάθος συμβιβασμός της κ. Γεννηματά απέναντι στον Θεοδωράκη να μην λειτουργήσουν οι δημοκρατικές διαδικασίες στο προηγούμενο συνέδριο στη λογική της ενότητας. Για μένα δεν έπρεπε να παραμεριστούν αυτές οι βασικές λειτουργίες και αξιες και τελικά η ενότητα αποδείχθηκε ένα πουκάμισο αδειανό.

Ψηφοδέλτιο του ΚΙΝΑΛ στα Τρίκαλα, πως βλέπετε τα ονόματα; Θα βγάλει βουλευτή;

Μπορεί να βγάλει βουλευτή. Όπως είπα και πριν το τοπίο είναι πολύ ρευστό. Δεν ξέρουμε τι θα γίνει και με τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί είναι τόσο ρευστά τα πράγματα που δεν ξέρουμε που θα σταματήσει στην κατηφόρα, Η ιστορία λέει πως όσοι διαχειρίστηκαν μνημόνια και χρεοκοπίες, χρεοκόπησαν και οι ίδιοι.

Να κλείσουμε με το νοσοκομείο. Πως βλέπετε την κατάσταση εκεί. Η αλήθεια είναι πως είχατε μια κόντρα με τον διοικητή.

Δεν το θεωρώ πολύ σημαντικό ζητημα. Θα έλεγα πως ισχύει μην πυροβολείτε το νοσοκομείο ανεξάρτητα το ποιος είναι ο διοικητής του, ανεξάρτητα από τα λάθη του και τις προσπάθειές του. Εγώ πιστεύω ότι θα μπορούσαν τα πράγματα να είναι καλύτερα στο επίπεδο του διοικητού, αλλά αυτοί που κυβερνάνε έχουν και τις ευθύνες τους. Εχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι προσπαθεί, αν και μου θυμίζει την αγελάδα με την καρδάρα και το γάλα.

Σας ευχαριστώ

 

Σχόλια

σχόλια