Τρίκαλα: Καθηγητές πληροφορικής θα διδάσκουν μαθηματικά….

Τρίκαλα: Καθηγητές πληροφορικής θα διδάσκουν μαθηματικά….

Την έντονη αντίδραση των μαθηματικών έχει προκαλέσει η ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος σε εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων. Ζήτημα που έφερε στη δημοσιότητα η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, μέσω σχετικής ανακοίνωσης της, κάνοντας λόγο για υποβάθμιση του μαθήματος.

Όλα αυτά, τη στιγμή που οι αρμόδιοι κάνουν λόγο για μια σχολική χρονιά που ξεκινά, χωρίς  προβλήματα, όταν είναι πλέον είναι ορατό ότι τα όποια κενά θα προκύπτουν, θα καλύπτονται με το ήδη υπάρχον προσωπικό που θα καλείται να κλείνει τρύπες στην ώρα διδασκαλίας των μαθημάτων, είτε με τον έναν, είτε με τον άλλον τρόπο.

Και στα Τρίκαλα, το μάθημα των μαθηματικών σε κάποια σχολεία θα διδάσκεται από καθηγητές της Πληροφορικής, στα παιδιά της Α’ Γυμνασίου, καθώς στο Λύκειο απαγορεύεται.

Όπως έκανε γνωστό η διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων κα. Βάσω Κάκλα αυτό γίνεται μέσω της δεύτερης ανάθεσης, καθώς υπάρχουν 21 ώρες που θα πρέπει να καλυφθούν.

“Τις ώρες αυτές θα τις καλύψουν εκπαιδευτικοί πληροφορικής μέχρι να έρθουν οι μαθηματικοί που έχει ζητήσει η τοπική Διεύθυνση” ανέφερε.

Αυτό σημαίνει ότι εάν δεν έρθουν οι καθηγητές των μαθηματικών, το μάθημα θα διδάσκεται από τους εκπαιδευτικούς της πληροφορικής, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τους μαθητές.

Για υποβάθμιση του μαθήματος των Μαθηματικών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με την ανάθεση της διδασκαλίας σε εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων, κάνει λόγο στην ανακοίνωση της, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και καλεί το υπουργείο Παιδείας “να λάβει υπόψη πως τα μαθηματικά παντού και πάντα ήταν και θα είναι ο βασικότερος πυλώνας της εκπαίδευσης και να επανασχεδιάσει με υπεύθυνο τρόπο τη στελέχωση των σχολείων, ώστε τα Μαθηματικά να διδάσκονται αποκλειστικά και μόνο από Μαθηματικούς”.

Κάθε άλλη απόπειρα , σημειώνει η Μαθηματική Εταιρεία, θα συνιστά μια ακόμη έκπτωση στο επίπεδο της παρεχόμενης παιδείας και εκπαίδευσης προς τις νέες γενιές με αρνητικές επιπτώσεις για την συνέχιση των σπουδών τους αλλά και για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία στην εγχώρια και την ευρωπαιϊκή αγορά εργασίας όπου δυστυχώς θα αναγκάζονται να αναζητούν εργασία.

Η ΕΜΕ υπενθυμίζει ότι σε  πρόσφατη συνάντησή της  με τον υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη, αναλύθηκε η σημασία που έχει για το εκπαιδευτικό έργο και το διδακτικό προσωπικό η βαθιά καλλιέργεια στην επιστημονική και φιλοσοφική φύση της μαθηματικής γνώσης, στην αναγκαιότητα της σύνδεσής της με την εποπτεία, με τη συμβολική έκφραση, με την αποδεικτική διαδικασία.

  • Σημειώθηκαν οι αρνητικές συνέπειες για την μάθηση εάν το διδακτικό προσωπικό έχει βασική κατάρτιση προσανατολισμένη σε διαφορετικά πεδία και επικουρικά στην ικανότητα χρήσης ή εφαρμογής ορισμένων περιοχών της μαθηματικής επιστήμης σε αυτά τα πεδία.
  • Επισημάνθηκε ότι η διδασκαλία των Μαθηματικών είναι ένα πολύπλοκο έργο σε όλες τις ηλικίες και συνθήκες εκπαίδευσης, με διακριτούς στόχους και μεθοδολογικές ιδιαιτερότητες ανάμεσα στην προσχολική, στην πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια και στην τεχνική εκπαίδευση.
  • Υπογραμμίστηκε η σημασία της αξιοποίησης των προσεγγίσεων της Διδακτικής των Μαθηματικών και της έγκυρης χρήσης των ΤΠΕ, ώστε να μην υποβαθμίζεται η διδασκαλία σε ασκησιολογία, για να περιοριστεί η μαθηματικοφοβία και η σχολική αποτυχία.

Σχόλια

σχόλια