Μάθημα Ιστορίας… στην πράξη από το 1ο ΕΠΑ.Λ.

Μάθημα Ιστορίας… στην πράξη από το 1ο ΕΠΑ.Λ.

Με έναν εναλλακτικό, βιωματικό τρόπο, προσέγγισαν οι μαθητές του τμήματος Πληροφορικής της Γ΄ τάξης του 1ου ΕΠΑ.Λ. τη σχέση των Τρικαλινών με τα μνημεία και την τοπική ιστορία.
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και με αφορμή τον θεματικό κύκλο για τους Ελληνικούς τόπους και τα μνημεία τους, οι μαθητές περπάτησαν στα στενά της παλιάς πόλης και επισκέφτηκαν μαζί με τη φιλόλογό τους κα Θεοδώρα Φαλαγκάρα το Φρούριο, το Ασκληπιείο, το άγαλμα του Ασκληπιού, το μνημείο για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλίας, το Τζαμί, τον Μύλο του Ματσόπουλου, το άγαλμα του Σαράφη και το μνημείο των πέντε Επονιτών.
Αφού συζήτησαν και συνέδεσαν τα μνημεία με την ιστορία του τόπου, ζήτησαν από περαστικούς να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτήσεων, με στόχο τη διερεύνηση της σχέσης που έχει ο Νεοέλληνας με τα μνημεία. Επισκέφτηκαν μάλιστα και το Δημαρχείο, όπου τους υποδέχτηκε -απουσία του Δημάρχου- ο ειδικός σύμβουλος και εκπρόσωπος τύπου του Δήμου κ. Θ. Μιχαλάκης, ο οποίος απάντησε στο ερωτηματολόγιο και συζήτησε με τους μαθητές.
Από τη μικρή έρευνα προέκυψε ότι οι Τρικαλινοί γνωρίζουν τα μνημεία της πόλης και έχουν επισκεφτεί πολλά από αυτά, καθώς τα θεωρούν πηγή ιστορίας, την ταυτότητα των Τρικάλων, αλλά και πόλο έλξης για τους τουρίστες. Όσον αφορά την προστασία τους, τέλος, οι ερωτηθέντες υποστήριξαν την ανάγκη ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών, πρότειναν τη συστηματική φροντίδα των μνημείων από τους αρμόδιους και την εθελοντική εργασία των κατοίκων, ενώ επεσήμαναν και τον ρόλο της παιδείας, προκειμένου να σέβονται όλοι από μικρή ηλικία τα μνημεία και να περιοριστούν έτσι τα φαινόμενα καταστροφής και βανδαλισμού τους.

Σχόλια

σχόλια