Ανοιξε τις πύλες της η έκθεση αρχαιολογικής φωτογραφίας

Ανοιξε τις πύλες της η έκθεση αρχαιολογικής φωτογραφίας

Παρουσία αρκετών φίλων της φωτογραφικής τέχνης αλλά και του ίδιου του αρχαιολόγου και Επίτιμου Εφόρου Αρχαιοτήτων Λεωνίδα Χατζηαγγελάκη, άνοιξε απόψε τις πύλες της η έκθεση αρχαιολογικής φωτογραφίας, με έμφαση σε μνημεία και χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος της Θεσσαλίας.

Την έκθεση διοργάνωσε η Εφορεία Αρχαιοτήτων Τρίκαλων σε συνεργασία με τον Δήμο Τρικκαίων και το Μορφωτικό Ίδρυμα της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Θεσσαλίας, Στ. Ελλάδας και Εύβοιας.

Κατά τους χαιρετισμούς τους ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, η προϊσταμένη εφορείας αρχαιοτήτων Τρικάλων  Κρυσταλλία Μαντζανα αλλά και ο πρόεδρος της Ενωσης Συντακτών Δημήτρης Χορταριάς επισήμαναν την σπουδαιότητα της δουλειάς του κ. Χατζηαγγελακη που αποτυπώνει περιοχές της Θεσσαλίας όπου έγιναν ανασκαφές.

Σημειώνεται ότι ο κ. Λεωνίδας Χατζηαγγελάκης είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Θεσσαλίας, Στ. Ελλάδας και Εύβοιας.

Η έκθεση υπό τον τίτλο «Μνήμης Ψήγματα» που φιλοξενείται στο Δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό  θα διαρκέσει μέχρι τις 10 Ιουλίου 2018 και θα είναι ανοιχτή καθημερινά από τις 9 το πρωί έως τις 4 το μεσημέρι.

Η φωτογραφική απεικόνιση στην Αρχαιολογία, επισημαίνει ο κ. Λεωνίδας Π. Χατζηαγγελάκης, έχοντας ως υπόβαθρο την καλή γνώση του εξοπλισμού και της τεχνικής, ενισχύει την καθαρά επιστημονική και τεχνική καταγραφή της αρχαιότητας, μα και την αισθητική προσέγγιση της αρχαίας τέχνης. Από τα αρχικά στάδια ενός αρχαιολογικού προγράμματος σημαντικός στόχος θεωρείται η ενσωμάτωση των ρεαλιστικών απεικονίσεων των αρχιτεκτονικών λειψάνων και των ευρημάτων της ανασκαφής, καθώς οι αρχαιολόγοι ανασκάπτουν στον πραγματικό χώρο και στη συνέχεια ερμηνεύουν δισδιάστατα με εικόνες και σχέδια.

Η έκθεση «Μνήμης Ψήγματα» προσεγγίζει και ανιχνεύει με εικαστική διάσταση ορισμένα μνημεία και χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος από τις τέσσερις περιφερειακές ενότητες της Θεσσαλίας, ήτοι της Λάρισας, των Τρικάλων, της Καρδίτσας και της Μαγνησίας. Αποτελείται από ενότητες, που μέσα από επιλεγμένες φωτογραφίες μίας περιόδου είκοσι πέντε ετών, αφηγούνται και περιγράφουν την απεικόνιση αρχαιοτήτων μέσα από την ανασκαφική διαδικασία, την αποκάλυψη αγαλματιδίων ή άλλων ευρημάτων, την επιγραφική τεκμηρίωση ταύτισης πόλεων, την παρουσίαση κάποιων αρχαίων ναών, την προβολή ορισμένων αρχαίων ευρημάτων, προτείνοντας με μία άλλη ματιά, άλλοτε διακριτικά και άλλοτε με άμεσο και έντονο τρόπο, τη δημιουργική παρουσία του φωτογράφου στον χώρο.

Ενδεικτικά παρουσιάζονται ανασκαφικές απόψεις από αρχαιολογικές θέσεις – από τον Συκεώνα, τους Γόμφους, το Φανάρι, τα Τρίκαλα – από οικόπεδα στις οδού Παγκάλου, Ζαλοκώστα, Κρυστάλλη, από τη Λάρισα βυζαντινά και οθωμανικά μνημεία της, τμήματα λειψάνων της οχυρωματικής τεχνικής των πόλεων – Αγρελιά Τρικάλων, Γορίτσα Βόλου, Βελίκα Λάρισας, Γριζάνο Τρικάλων – αρχαίους ναούς από τη Μητρόπολη Καρδίτσας, τον Σωρό Βόλου, το Πύθιο Ελασσόνας, βυζαντινοί ναοί – Πόρτας Παναγιά Πύλης, Τιμίου Σταυρού Κρανέας και Κλοκοτού Τρικάλων, νεότερα κτίρια, καθώς επίσης και επιλεγμένα αρχαία ευρήματα.

Στοιχεία που αποτελούν διαχρονικά δείγματα της εποχής τους, από την προϊστορική έως τα νεότερα χρόνια, στον θεσσαλικό χώρο, αποτυπώνοντας πολιτισμικές διαδρομές και συνομιλίες, καταγράφοντας ταυτόχρονα την πληροφορία και την υποκειμενική, συνήθως «πραγματικότητα», καθώς η φωτογραφία πριν από όλα περιγράφει και περικλείει μέσα τη στιγμή τού χρόνου, από τη μη διάρκεια στην ακινησία.

Σχόλια

σχόλια