Επιτέλους… από αύριο η Ε-65 δια χειρός Σπίρτζη

Επιτέλους… από αύριο η Ε-65 δια χειρός Σπίρτζη

Αυριο τελικά μετά κόπων, βασάνων και… 9 μηνών καθυστέρηση από την αρχική εξαγγελία θα παραδοθεί τον πιο… γκαβό τμήμα αυτοκινητοδρόμου στη χώρα, αυτό της Ε-65 από την Ξυνιάδα έως τα Τρίκαλα.

Το τμήμα που θα συντομεύσει τη διαδρομή για Αθήνα κατά μισή ώρα θα παραδώσει ο ίδιος ο υπουργός.

Σύμφωνα με σχετικό δελτίο τύπου: O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παραδίδει στην κυκλοφορία   το   Τμήμα   Ξυνιάδα – Τρίκαλα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65, την Παρασκευή, 22 Δεκεμβρίου 2017.

Η παράδοση θα πραγματοποιηθεί στις 15:00 το μεσημέρι στη γέφυρα Πηνειού και συγκεκριμένα στο  105ο χιλιόμετρο του Ε65  στο ρεύμα προς Ξυνιάδα / Λαμία.

** Διευκρινίζεται, ότι για την ευκολότερη πρόσβασή σας, το ρεύμα του Ε65 προς τα Τρίκαλα θα είναι ανοιχτό, οπότε οι ερχόμενοι  από το Νότο θα εισέρχονται από τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, ενώ η είσοδος αυτών που έρχονται από το Βορρά, θα πραγματοποιείται από τον Ανισόπεδο Κόμβο Τρικάλων. Πρόκειται για τον κυκλικό κόμβο στο 56ο χιλιόμετρο του υπάρχοντος οδικού άξονα Λαρίσης Τρικάλων.

Ο δρόμος 

Η Οδός Κεντρικής Ελλάδας (Κεντρική Οδός), ανακοινώνει πως την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου, παραδίδεται σε κυκλοφορία το τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 από την Ξυνιάδα (31,8 χλμ.) έως και τα Τρίκαλα (111,4 χλμ.).

Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, έρχονται να δώσουν μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας.

Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώνεται περισσότερο από 30 λεπτά.

Οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, θα συναντούν στο 24ο χλμ. του υφιστάμενου άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, νέο κυκλικό κόμβο (round about) που θα τους οδηγεί εντός του αυτοκινητοδρόμου, ενώ η είσοδος από Βορρά θα πραγματοποιείται από αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που συνδέεται με τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης – Τρικάλων στο 56ο χλμ.

Συνολικά, στα 80 αυτά χιλιόμετρα και ανάλογα με το σημείο έναρξης και τον τελικό προορισμό, στη διάθεσή των οδηγών υπάρχουν οι  παρακάτω Ανισόπεδοι Κόμβοι (Α/Κ) και Ημικόμβοι (ΗΚ):

  • Α/Κ Ξυνιάδας
  • Η/Κ Σμοκόβου
  • Α/Κ Ανάβρας
  • Α/Κ Σοφάδων
  • Α/Κ Καρδίτσας
  • Α/Κ Προαστίου
  • ΗΚ Λόγγου
  • Α/Κ Τρικάλων

Το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου. Με  δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση,  στα σημαντικότερα τεχνικά στοιχεία του συναντάμε:

  • Δυο δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 1 χλμ.
  • 13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
  • 17 Άνω & 22 Κάτω Διαβάσεις
  • 8 χώρους προσωρινής στάθμευσης ( 4 ανά κατεύθυνση)
  • 140 οχετούς

Πρέπει να επισημάνουμε , ότι με την παράδοση σε κυκλοφορία, στη διάθεσή κάθε οδηγού θα βρίσκεται και μια σειρά υπηρεσιών οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης όπως:

Α) 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας

Β) 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075

Γ) Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000

Δ) Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης

Η κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα υπήρξε μεγάλη πρόκληση. Στην περιοχή διάνοιξης των δίδυμων σηράγγων, υπήρχε έντονο ορεινό ανάγλυφο και γειτνίαση με έργο της ΕΡΓΟΣΕ (ΣΓΥΤ). Στην περιοχή της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας (32,5 χλμ. έως 42 χλμ.) χρειάστηκε να ληφθούν ειδικά γεωτεχνικά μέτρα. Σε διάφορα σημεία απαιτήθηκε η διαχείριση κοίτης ποταμών, ενώ ένα μεγάλο ζήτημα υπήρξαν και οι απαλλοτριώσεις, αφού έως ότου ολοκληρωθούν και με στόχο τη συνέχεια της κατασκευής, απαιτήθηκε η ενοικίαση περισσοτέρων από 800 στρεμμάτων γης, από τον κατασκευαστή.

Κλείνοντας, υπενθυμίζουμε ότι  ο αυτοκινητόδρομος Ε65, είναι ένα έργο με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Με την ολοκλήρωση του συνόλου του  Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου και η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό,  θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, ενώ σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο, το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Η διαδρομή Τρίκαλα – Αθήνα θα αποκτήσει διάρκεια περίπου 3 ωρών, η διαδρομή Καρδίτσα – Αθήνα 2 ωρών και 30 λεπτών και η διαδρομή Αθήνα – Δομοκός 2 ωρών και 10 λεπτών. Όλες οι μεγάλες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας θα γλιτώνουν περισσότερες από 2 ώρες στο ταξίδι τους για την πρωτεύουσα, ενώ το έργο θα συμβάλλει σημαντικά και στην ανάπτυξη της περιοχής της Λαμίας, αφού η σύνδεσή του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. θα πραγματοποιείται μετά τον  Α/Κ Θερμοπυλών.

Το σύνολο του Ε65, περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της κατασκευής δυο επιπλέον τμημάτων, όπως ρητώς είχε οριστεί στη Σύμβασης Παραχώρησης του έργου (Ν. 3597/2007, όπως τροποποιήθηκε με Ν. 4219/2013):

Α) Νότιο Τμήμα: 0 χλμ. έως 32ο  χλμ. – (Τ2 κατασκευαστική περίοδος)

Το τμήμα από αυτό ξεκινά από την ένωση με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. μετά τον Α/Κ Θερμοπυλών και φθάνει έως την Ξυνιάδα. Σήμερα, η κατασκευαστική του πρόοδος, ειδικά έως το 14ο χλμ. ξεπερνά το 50%, ενώ περιλαμβάνει και σήραγγα συνολικού μήκους 3 χλμ. στην οποία η διάνοιξη έχει ολοκληρωθεί 500 μ. εκατέρωθεν.

Β) Βόρειο Τμήμα: 111ο χλμ. έως τέλος Έργου (Τ2 κατασκευαστική περίοδος)

Το τμήμα αυτό ξεκινά από τα Τρίκαλα και φθάνει έως το πέρας του Ε65, δηλαδή την ένωση με την Εγνατία Οδό στην ευρύτερη περιοχή δυτικά των Γρεβενών.  Από το 111ο χλμ. έως το 136ο χλμ. η πρόοδος κατασκευής του σήμερα αγγίζει το 40%.

Σχόλια

σχόλια