Διέξοδος στη γυμναστική

Διέξοδος στη γυμναστική

Στροφή των Τρικαλινών τα τελευταία χρόνια στα γυμναστήρια

Της Νικολέττας Μούκα

Ποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει ότι η γυμναστική είναι κάτι αρνητικό. Μόνο καλά έχει να προσφέρει, τόσο σωματικά, όσο και ψυχολογικά στις δύσκολες εποχές που διανύουμε.

Ένα παραδοσιακό γυμναστήριο άλλοτε μάζευε ένα 15% του «ενεργού» πληθυσμού. Τα τελευταία χρόνια όμως έχει συντελεστεί μια ακραία στροφή προσέλκυσης ενδιαφέροντος σχεδόν σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Όλοι και περισσότεροι άρχισαν να αντιλαμβάνονται τα οφέλη της άσκησης και προσπαθούν να την εντάξουν στην καθημερινότητά τους.

«Η γυμναστική είναι θεραπεία για κάθε νόσο, είτε σωματική, είτε ψυχική» λέει η ιδιοκτήτρια του γυμναστηρίου «Via naturale» Βάσω Μπαλούτσου συμπληρώνοντας πως όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι, αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας, βρίσκουν ως υγιεινό αλλά και κοινωνικό καταφύγιο το γυμναστήριο της γειτονιάς τους».

Αυτό επιβεβαιώνει και ο ιδιοκτήτης του γυμναστηρίου «Μέλαθρον» Δημήτρης Λιούλιος, αναφέροντας πως οι συνδρομές του γυμναστηρίου κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, ειδικά τον χειμώνα που οι περισσότεροι προσπαθούν να μπουν σε ένα πρόγραμμα και να υιοθετήσουν καλές καθημερινές συνήθειες.

Για κάθε τσέπη

Κάποιοι θα μπορούσαν να πουν πως το γυμναστήριο είναι είδος πολυτελείας στις μέρες μας, αλλά όπως επισημαίνουν οι ιδιοκτήτες των γυμναστηρίων της πόλης, δεν θα μπορούσαν να μείνουν απαθείς και να μην ακολουθήσουν τις «επιταγές» τις κρίσης.

Στο «Via naturale» για παράδειγμα προσφέρονται πακέτα, «ώστε ο κόσμος να μπορεί να γυμνάζεται και εμείς να έχουμε δουλειά» λέει η κα. Μπαλούτσου

Στο «Μέλαθρον» από τον περασμένο Σεπτέμβριο, με αφορμή τα εικοστά πέμπτα «γενέθλια», μειώθηκε η μηνιαία συνδρομή και τα μέλη πλέον μπορούν να αξιοποιούν στο έπακρον τα οφέλη της συνδρομής τους και όλων των παρεχομένων υπηρεσιών.

Γυμναστική για κάθε ηλικία

Κάθε ηλικία έχει τις ιδιαιτερότητες της, οι ενδεδειγμένες ασκήσεις και τα είδη γυμναστικής είναι διαφορετικές ανάλογα την ηλικιακή κατηγορία. Εκτός όμως από τη εξατομικευμένη γυμναστική, τα γυμναστήρια προσφέρουν και ομαδικά προγράμματα που γίνονται σε ξεχωριστές αίθουσες.

Υπάρχουν διαφορετικά είδη ομαδικής γυμναστικής όπως aerobic, pilates, yoga, trx, τραμπολίνο, kick boxing και αναλόγως τον στόχο του, ο κάθε ασκούμενος μπορεί να επιλέξει κάποιο ή κάποια από αυτά, να ασκηθεί για μια ώρα και να εισπράξει τα οφέλη της εκγύμνασης παράλληλα με την ικανοποίηση που δίνει η παρέα, η μουσική και ο χορός.

Παρόλα αυτά, γυμναστική είναι και το περπάτημα, το κολύμπι, το ποδήλατο, με την κα. Μπαλούτσου να παρακινεί τον κόσμο «να σηκωθεί από την καρέκλα και να βγει να γυμναστεί, ειδικά εκείνοι των 40 με 50 ετών που δεν γυμνάζονται τόσο πολύ και είναι στην πιο επικίνδυνη ηλικία, κυρίως οι γυναίκες».

Τα λάθη στη γυμναστική

Είναι πολύ σημαντικό να σε καθοδηγεί ένας ειδικός, καθώς όπως επισημαίνουν οι γυμναστές, τα λάθη και οι παραλήψεις που κάνουν πολλοί κατά την διάρκεια της γυμναστικής, είναι αρκετά.

Πολλοί πιστεύουν ότι για να γυμναστείς σωστά χρειάζεται τουλάχιστον μια ώρα, ωστόσο 20 λεπτά σε καθημερινή βάση, αρκούν. Επίσης, μια παράλειψη, την οποία συναντάμε συχνά, είναι ότι πολλοί εστιάζουν μόνο σε ορισμένους μυς όπως είναι οι κοιλιακοί, αλλά για να επιτευχθεί η σωστή γυμναστική, η προπόνηση πρέπει να γίνεται σε ολόκληρο το σώμα.

Επιπλέον, πολλοί που αποφασίζουν να γυμναστούν, ξεκινάνε πολύ απότομα και με σκληρή προπόνηση ή ακόμη χειρότερα παραλείπουν την προθέρμανση και την αποθεραπεία, που αυτά μπορούν να επιφέρουν σοβαρό τραυματισμό.

Personal trainer …διδαχθείς από σεμινάρια

Την ίδια ώρα, οι πιστοποιημένοι γυμναστές επισημαίνουν τους σοβαρούς κινδύνους από την άσκηση του λειτουργήματος του γυμναστή από άτομα χωρίς πτυχίο. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι, αυτοαποκαλούνται personal trainers καθώς παρακολούθησαν κάποια σεμινάρια, χωρίς όμως να κατέχουν τη νόμιμη πιστοποίηση άσκησης επαγγέλματος.

«Δεν απαιτούμε μονοπώλιο. Απαιτούμε, όμως, τη σοβαρότητα, την επιστημονικότητα και την αξιοπιστία, που ο κλάδος μας οφείλει να έχει προς τη διασφάλιση της υγείας των αθλούμενων» επισημαίνει ο κ. Λιούλιος.

Σχόλια

σχόλια