H «Θεματική Εβδομάδα» στο 5ο Γυμνάσιο

H «Θεματική Εβδομάδα» στο 5ο Γυμνάσιο

Το πρόγραμμα της «Θεματικής Εβδομάδας» πραγματοποιείται για δεύτερη χρονιά φέτος στα Γυμνάσια της χώρας  και είναι  μια σειρά από δράσεις που επιλέγονται από το σχολείο και από τους εκπαιδευτικούς του σε θεματικούς άξονες που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας.

Σκοπός της Θεματικής Εβδομάδας είναι  η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση των μελών της σχολικής κοινότητας (Μαθητές, Γονείς, Εκπαιδευτικοί) σε διάφορα θέματα. Το πρόγραμμα της θεματικής εβδομάδας 2018 εστίασε στους εξής βασικούς άξονες: α) τη διατροφή και την ποιότητα ζωής, β) την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων, γ) σχέσεις φύλων –στερεότυπα και δ) την  κυκλοφοριακή αγωγή- οδική ασφάλεια.

 

Κατά την διάρκεια  της θεματικής εβδομάδας στο  5ο Γυμνάσιο διοργανώθηκαν πολλές και ποικίλες εκδηλώσεις που περιείχαν εισηγήσεις, δρώμενα, δημιουργίες, παιχνίδι, παρακολούθηση ταινιών, αθλητικές δραστηριότητες και επισκέψεις.

Για την επιτυχημένη υλοποίηση της θεματικής εβδομάδας και για να αποκομίσουν οι μαθητές/τριες του σχολείου τα μέγιστα οφέλη από αυτήν την διοργάνωση, το σχολείο άνοιξε τις πόρτες τους και συνεργάστηκε με φορείς, θεσμούς, οργανισμούς,  συλλόγους, ιδιώτες κ.ά. Έτσι οι μαθητές  είχαν  την ευκαιρία να ακούσουν εξειδικευμένους επιστήμονες – ομιλητές από το Νοσοκομείο, ΠΕΔΥ,ΤΡΟΧΑΙΑ, ΟΚΑΝΑ, ΚΕΘΕΑ Λάρισας, Πάρκο Κ. Α., «ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ»/Ελληνικό Ινστιτούτο Μοτοσικλέτας, ΕΕΕΕΚ, ΣΣΝ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, οι οποίοι με ποικίλους τρόπους παρουσίασαν στους μαθητές ζητήματα που άπτονταν στους άξονες της θεματικής εβδομάδας.

Οι μαθητές/τριες του σχολείου με πολύ προσοχή άκουσαν τις εισηγήσεις των ειδικών: κ. Μελισσοπούλου, κ. Ροκκά και κ. Ρούντα σε θέματα διατροφής, κ.Νταφούλη, κ.Καναβού και κ. Πεντεδέκα σε θέματα εξαρτήσεων, κ. Γιδά  σε θέματα πρόληψης του  καπνίσματος, κ. Μποντίλα σε θέματα ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου κ. Γκούτσια,σε θέματα πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων,  κ.  Βαφίλη σε θέματα ασφαλούς οδήγησης μοτοσικλέτας και κ. Πεταλά σε θέματα  κυκλοφοριακής αγωγής.

Ιδιαίτερη χαρά έδωσε στους μαθητές η βιωματική προσέγγιση των πεδίων ενημέρωσης. Έτσι οι μαθητές πήραν διάφορους ρόλους προκειμένου να προσεγγίσουν τα θέματά τους. Έγιναν καταναλωτές, δικηγόροι, έμποροι, οδηγοί, πεζοί, πολίτες, τροχονόμοι, δάσκαλοι, γονείς, παιδιά. Το παιχνίδι ρόλων ενθάρρυνε τη συνεργασία και τελικά συνέβαλε στην ενσυναίσθηση.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου οργάνωσαν δραστηριότητες, επισκέψεις,  παιχνίδια, προβολές, δημιούργησαν φύλλα εργασίας έκαναν  παρεμβάσεις ώστε οι μαθητές/τριες καθημερινά να επωφελούνται και να κάνουν κτήμα τους τα  ερεθίσματα που έπαιρναν.

Το σχολείο επίσης συνεργάστηκε με το ΕΕΕΕΚ στ πλαίσιο ανάπτυξης σχέσεων μεταξύ τους και ανταλλαγής καλών πρακτικών. Μαθητές/τριες του ΕΕΕΕΚ συνοδευόμενοι από τις καθηγητές/τριές  τους κ. Καραγιώργο, κ. Γρηγορίου, και κ. Τασούλα ,  παρουσίασαν το πρόγραμμα ECOMOBILITY και συνεργάστηκαν όλοι μαζί σε ομαδικά –παιδαγωγικά παιχνίδια.

Σύμφωνα με το φύλλο αποτίμησης της «Θεματικής Εβδομάδας» που ακολούθησε, φάνηκε  πως οι μαθητές/τριες πέρασαν μια βδομάδα στο σχολείο ευχάριστα, χωρίς πίεση και με όφελος.  Το  85% της μαθητικής κοινότητας δήλωσε πως προβληματίστηκε από αυτά που άκουσε και είδε και στο μέλλον θα προσπαθήσει να αλλάξει στάση και συμπεριφορά σε θέματα διατροφής, φυσικής άσκησης, χρήσης του Διαδικτύου, σχέσεων μεταξύ των φύλων, εξαρτησιογόνων ουσιών και κυκλοφοριακής αγωγής.

Το σχολείο ευχαριστεί θερμά όλους τους που με προθυμία ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του σχολείου και ανέλαβαν δράση καθώς και όλους όσους συνέβαλαν στην επιτυχή διοργάνωση της Θεματικής Εβδομάδας.

 

Σχόλια

σχόλια