Τι σκότωσε τον Γιώργο Μπαλταδώρο;

Τι σκότωσε τον Γιώργο Μπαλταδώρο;

Ακόμη δεν δόθηκε απάντηση στα αμείλικτα ερωτήματα των συγγενών του, αλλά και όλη της Ελλάδας για τι οδήγησε τον Γιώργο Μπαλταδώρο στο Θάνατο.

Τα πρώτα στοιχεία δίνει για το θέμα αυτό το millitaire.gr που αναφέρει σχετικά ότι οι αναφορές των Γάλλων που “διάβασαν” τον καταγραφέα πτήσεων του Mirage 2000, αναφέρουν ότι τα αίτια της πτώσης του ήταν η παραίσθηση του χειριστή.

Ο κ. Κωνσταντίνος Νομίδης Ηλεκτρονικός Μηχανικός και Πραγματογνώμων της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών επισημαίνει ότι αν λειτουργούσε ραδιοφάρος δεν θα γινόταν το ατύχημα και υποστηρίζει ότι η πιθανότητα να έγινε λάθος από τον χειριστή περιορίζεται σημαντικά εξαιτίας αυτού του γεγονότος.

Όλα αυτά, ενώ την Κυριακή στο Μορφοβούνι Καρδίτσας θα τελεστεί το 40ήμερο μνημόσυνο του ήρωα πιλότου Γιώργου Μπαλταδώρου.

Την Κυριακή στο Μορφοβούνι Καρδίτσας θα τελεστεί το 40ήμερο μνημόσυνο του ήρωα πιλότου του μοιραίου Mirage Γιώργου Μπαλταδώρου. Ακόμη όμως δεν δόθηκε απάντηση στα αμείλικτα ερωτήματα των συγγενών του, αλλά και όλη της Ελλάδας; Τι σκότωσε τον Γιώργο Μπαλταδώρο;

Τα πρώτα στοιχεία δίνει για το θέμα αυτό το millitaire.gr που αναφέρει σχετικά: Οι αναφορές των Γάλλων που “διάβασαν” τον καταγραφέα πτήσεων του Mirage 2000, επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις που έκαναν επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας για τα αίτια της πτώσης του 9 μίλια από το αεροδόμιο της Σκύρου, που είχε σαν αποτέλεσμα το θάνατο του Σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου. Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι η πτώση προκλήθηκε από παραίσθηση του χειριστή. Οι Γάλλοι που εξέτασαν όλα τα στοιχεία του καταγραφέα πτήσεων απέκλεισαν οποιοδήποτε ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης στο αεροσκάφος.

Οι μέχρι στιγμής έρευνες, οι οποίες είναι κοντά στην ολοκλήρωσή τους έχουν αποκλείσει κι ένα ακόμη ενδεχόμενο που κάποιοι στην Πολεμική Αεροπορία είχαν αφήσει ανοιχτό. Αυτό της υποξίας που μπορεί να είχε προκληθεί ίσως από κάποια τεχνική δυσλειτουργία σε συνδυασμό με το μεγάλο ύψος στο οποίο είχαν πετάξει για πολύ ώρα τα δύο Mirage 2000 την ημέρα της πτώσης. Το πόρισμα αναμένεται σύντομα και θα΄ ναι απόρρητο. Η μόνη που μπορεί να ΄χει πρόσβαση στα στοιχεία της διερεύνησης θα είναι η χήρα του Γιώργου Μπαλταδώρου. Τουλάχιστον αυτή ήταν η δέσμευση του ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου, στην συνάντηση που είχε μαζί της αμέσως μετά από την κηδεία του Σμηναγού.

Αν τελικά αποδειχθεί ότι ο Γιώργος έφυγε από παραίσθηση που του δημιουργήθηκε λόγω της νέφωσης, δηλαδή από το λεγόμενο VERTIGO, τίθεται πλέον και θέμα γενικότερης ασφάλειας των πιλότων μας. Αν αυτό συνέβη σε έναν έμπειρο πιλότο σαν τον Γιώργο, τι μπορεί να πάθει ένας με λιγότερη εμπειρία; Μήπως τελικά οι πιλότοι μας κάνουν εξουθενωτικές πτήσεις και αυτό κοστίζει στην πολεμική μας αεροπορία τόσο σε ανθρώπινες ζωές, όσο και σε πτητικά μέσα;

Επικεντρώνουμε όλοι την προσοχή μας στην ανθρώπινη ζωή που είναι και η πλέον σημαντική, αλλά δεν πρέπει να προσπερνάμε και την υλική ζημιά. Πόσο κοστίζει ένα μαχητικό αεροπλάνο και αν έχει πλέον την δυνατότητα ο Ελληνικός λαός να επωμισθεί το κόστος της αντικατάστασή του για να συνεχίσει η πολεμική μας αεροπορία να είναι αξιόμαχη.

Μετά το δυστύχημα στην Σκύρο, ακούστηκαν φωνές που έλεγαν ότι η έλλειψη ραδιοφάρου κοντά στην Σκύρο, έπαιξε ρόλο στον θάνατο του Γιώργου. Ο κ. Κωνσταντίνος Νομίδης Ηλεκτρονικός Μηχανικός και Πραγματογνώμων της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών επισημαίνει ότι αν λειτουργούσε ραδιοφάρος δεν θα γινόταν το ατύχημα και υποστηρίζει ότι η πιθανότητα να έγινε λάθος από τον χειριστή περιορίζεται σημαντικά εξαιτίας αυτού του γεγονότος. Το όποιο χειριστικό λάθος, αν υπάρχει τέτοιο, προήλθε από άλλες αιτίες κι όχι από ευθύνη του χειριστή, υποστηρίζει ο κ. Νομίδης.

Άνθρωποι που πετούν με μαχητικά, υποστηρίζουν με παράπονο ότι, ο ανθρώπινος παράγοντας, το ανθρώπινο λάθος είναι πράγματι η κυριότερη αιτία για τα αεροπορικά ατυχήματα παγκοσμίως. Όμως ένα ανθρώπινο λάθος ενδέχεται να κρύβει πίσω του τα λάθη πολλών ακόμη ανθρώπων κι όχι μόνο του χειριστή. Αυτό καλό είναι νομίζουμε να μην το αγνοούμε και να μην το υποτιμάμε.

Μπορεί με ευκολία κάποιοι να “χρεώνουν” τα αεροπορικά ατυχήματα σ΄ έναν νεκρό πιλότο. Υπάρχουν όμως και άλλοι που έχουν ευθύνες σε τέτοια τραγικά περιστατικά. Μπορεί να κάνουν λάθος αλλά ας τις ακούμε κι ας τις αντιμετωπίζουμε με επιχειρήματα. Το να “κλείνουμε υποθέσεις” μ΄ ένα ξερό και ψυχρό ” λάθος χειριστή” δεν είναι σωστό. Πρώτα απ΄ όλα για τις οικογένειές τους αλλά και γιατί έτσι δεν διορθώνουμε τα λάθη που γίνονται “πίσω” από το “λάθος” του χειριστή. Οι πιλότοι των μαχητικών αεροσκαφών είναι μοναχικοί μαχητές στον ουρανό του Αιγαίου και στη ζωή τους. Μοναχικοί παραμένουν και στο θάνατό τους…

πηγή: η Αλήθεια της Καρδίτσας

Σχόλια

σχόλια