Ε-65: ΟΧΙ στο έγκλημα της «Χάραξης Κηπουρείου»

Ε-65: ΟΧΙ στο έγκλημα της «Χάραξης Κηπουρείου»

Να πάρουν ξεκάθαρη θέση βουλευτές, περιφερειάρχης και δήμαρχοι για να ξέρει ο Θεσσαλικός λαός αν τα τους επιβραβεύσει ή θα τους στείλει στον κάλαθο των αχρήστων.

Του Χρήστου Κοντού

«Ευρεία σύσκεψη παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υποδομών του Υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων κουΔέδε Γεωργίου διοργανώνουν αύριο στο δημαρχείο Τρικάλων, από κοινού η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Θεσσαλίας (ΠΕΔ Θεσσαλίας) και η Περιφέρεια Θεσσαλίας με θέμα « Ο Διευρωπαϊκός Οδικός Άξονας Ε65 »

Ιδιαίτερη σημασία για τους Θεσσαλούς έχει η κατασκευή του τμήματος Καλαμπάκας – Εγνατίας ως αναπόσπαστο τμήμα του συνολικού Διευρωπαϊκού άξονα που θα συνδέσει τη χώρα μας με την κεντρική Ευρώπη».

Σύμφωνοι μέχρι εδώ και ορθά ο πρόεδρος της ΠΕΔ που ίσως είναι ο μόνος που ευαισθητοποιήθηκε από τους φορείς και προκάλεσε αυτή τη σύσκεψη, γιατί διείδε την πρόκληση της χάραξης μέσω Κηπουρείου που μας… απομακρύνει από την Εγνατία Οδό κατά 25 ολόκληρα χιλιόμετρα. Μάλιστα αν λάβουμε υπόψη τις δηλώσεις Αγοραστού πριν ένα χρόνο, θα έλεγε κανείς πως είναι υπέρ αυτής της χάραξης, που όμως θα βάλει ταφόπλακα στη Θεσσαλία, εγείροντας ερωτήματα του τύπου: Αφου ο Περιφερειάρχης δεν εκπροσωπεί τα συμφέροντα του τόπου που τον εκλέγει, ποιανού συμφέροντα εκπροσωπεί; Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε δήλωσή του στις 24 Αύγουστος 2015 στο σάιτ ypodomes: «Το ypodomes απευθύνθηκε και στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστό που ήταν κατηγορηματικός: «η νέα όδευση μειώνει κατά 50% το κόστος, εξαλείφει τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τον κατασκευαστικό χρόνο, εμείς ως Περιφέρεια επιδιώκουμε την κατασκευή όλου του Ε65 από Λαμία έως Εγνατία και θέλουμε να ξεκινήσει η κατασκευή τους το συντομότερο δυνατό».

Γιατί όμως ο παραχωρησιούχος επέλεξε αυτή τη λύση; Το εμφανές είναι οι ενστάσεις που είχαν εγερθεί για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που θα προκαλούσε η απευθείας χάραξη, αλλά και το κόστος να ξεπεραστούν αυτά. Δηλαδή τα χρήματα…

Όμως ποιο το νόημα ενός τεράστιου αυτκινητόδρομου αν δεν εξυπηρετεί τον σκοπό για τον οποίο σχεδιάστηκε; Να πάμε πιο γρήγορα οι Τρικαλινοί στην Καρδίτσα ή στην Αθήνα μόνο; Και αυτό αν θα το μπορούμε λόγω διοδίων;

Την απάντηση δίνει ο Μενέλαος Κωνσταντάκος, ένα από τα παλαιότερα και πιο ιστορικά στελέχη του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ με καριέρα που μέτρησε 35 χρόνια. Σήμερα ο κος Μενέλαος Κωνσταντάκος είναι συνταξιούχος αλλά έχει τιμηθεί ως επίτιμος Γ. Διευθυντής στο σημερινό Υποδομών και η ενασχόληση του με τα έργα δεν έχει σταματήσει καθόλου.
«Τον άξονα αυτό τον σχεδιάζαμε από τη δεκαετία του 1980 και υπήρχε μία λογική στη χάραξη του. Σκοπός είναι να συνδέεται εύκολα με την Ήπειρο και κατ` επέκταση με τον υπό υλοποίηση άξονα της Αδριατικής που φτάνει μέχρι τη Σλοβενία και την Αυστρία.»
Όμως ο κος Κωνσταντάκος βλέπει ένα «λάθος» στη χάραξη. Όπως λέει στο ypodomes «η μετατόπιση της χάραξης του βόρειου τμήματος από την περιοχή του Μετσόβου στην περιοχή του Γρεβενών (στο Κηπουρειό) είναι λάθος επιλογή. Όλη η στρατηγική χάραξη που επιλέχθηκε ήταν να μπορέσει ο Ε65 να έρθει κοντά στην Ήπειρο και να έχει εύκολη σύνδεση με την Ηγουμενίτσα, τα Ιωάννινα και τον άξονα της Αδριατικής. Τώρα απομακρύνεται από αυτόν και η απόσταση μεγαλώνει κατά 25χλμ.»

Επίσης ο κος Κωνσταντάκος επισημαίνει πως η αλλαγή χάραξης απομακρύνει τον Ε65 από την Ήπειρο και την Αδριατική Οδό και χάνεται η ευκαιρία ανάδειξης του κάλλους της Δυτικής Θεσσαλίας. «Η αλλαγή χάραξης πέραν της επιβάρυνσης με επιπλέον χιλιόμετρα θα επιφέρει πλήγμα στην προσέλκυση και ανάδειξη των σημαντικών σημείων της περιοχής, όπως η Καλαμπάκα που είναι το δεύτερο σημαντικότερο μέρος της Ορθοδοξίας μετά το Άγιον Όρος.»
Επίσης εδώ θα πρέπει να προστεθεί πως η απευθείας χάραξη Καλαμπάκας – Εγνατίας, είναι αυτή που προκρίνουν όλοι οι φορείς των Ιωαννίνων, αφού έρχονται πιο κοντά στην Αθήνα, σε σχέση με την Ιόνια Οδό.

Οι μελέτες του παραχωρησιούχου είναι έτοιμες και εκκρεμεί η οριστικοποίησή τους. Αυριο παρουσία κόσμου και δημοσιογράφων Περιφερειάρχης, βουλευτές και δήμαρχοι θα πρέπει να πάρουν ξεκάθαρη θέση. Μια θέση για την οποία όμως θα παλέψουν γιατί η σύνδεση αυτή είναι πάνω από χρώματα και κόμματα.

Ξεκάθαρη θέση για να ξέρει ο Θεσσαλικός λαός αν τα τους επιβραβεύσει ή θα τους στείλει στον κάλαθο των αχρήστων.
Υ.Γ. : Το καμπανάκι κινδύνου έθεσε για δεύτερη φορά προχθές με παρέμβασή του ο πρώην υπουργός της Ν.Δ. Νίκος Λέγκας με την παρακάτω τοποθέτηση:

«Πότε αλήθεια θα «συνέλθουν» οι Θεσσαλικοί φορείς για τη νέα χάραξη TOY βόρειου τμήματος του Ε65 ;
Αν οριστικοποιηθουν οι μελετες θα ειναι αργά και το ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ – ΜΕΤΣΟΒΟ μέσω ΚΗΠΟΥΡΕΙΟΥ!!! αναπόφευκτο.
Επαναλαμβάνω… Αν πρόκειται για άγνοια … λυπηρό. Αν είναι αδιαφορία… προκλητικό .
Προκλητικό, γιατί επιτρέπουμε στους παραχωρησιούχους να χαράσσουν το Εθνικό μας δίκτυο».

Σχόλια

σχόλια