ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Σκληρή κριτική Μητσιούλη σε Παπαστεργίου

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Σκληρή κριτική Μητσιούλη σε Παπαστεργίου

Ανοιχτό αφήνει της αυτόνομης καθόδου στις επόμενες εκλογές του δήμου Τρικκαίων ο επικεφαλής της παράταξης «Τρίκκης Πολιτεία» κ. Γιώργος Μητσιούλης. Ο ίδιος πιστεύει πως η δημοτική αρχή και πιο συγκεκριμένα ο Δήμαρχος «ενώ επικοινωνιακά  πρωτεύει, σε απλά ζητήματα καθημερινότητας είναι ουραγός». Μάλιστα ο κ. Μητσιούλης ασκεί σκληρή κριτική συνοδευόμενη από προτάσεις για την καθημερινότητα της πόλης, ενώ επιρρίπτει ευθύνες γι’ αυτό και στους αντιδημάρχους.

Συνέντευξη Στον Χρήστο Κοντό 

  1. Τέσσερα χρόνια στα έδρανα του Δημοτικού Συμβουλίου ως επικεφαλής της παράταξης «Τρίκκης Πολιτεία», ήταν αυτό που περιμένατε τελικά;

Μετά από τέσσερα χρόνια παρουσίας στο Δημοτικό Συμβούλιο και έχοντας αποκτήσει μια σημαντική εμπειρία θεωρώ ότι θα μπορούσαμε να είμαστε πιο αποτελεσματικοί. Για να γίνω πιο σαφής, η συνδικαλιστική μου δράση, η παρουσία μου στο Τεχνικό Επιμελητήριο αλλά και η συμμετοχή μου ως μέλος του ΔΣ της ΕΥΔΑΠ με κάνει να έχω πιο υψηλά στάνταρ.

Θεωρώ όμως ότι η συνεργασία της παράταξής μας “Τρίκκης Πολιτεία” και με τη συμμετοχή των άλλων παρατάξεων στη συγκεκριμένη θητεία μπορεί να βοηθήσει στη λήψη πιο αντικειμενικών και συλλογικών αποφάσεων για τα τεκταινόμενα της πόλης μας.

Πιστεύω  ότι το πολιτικό σύστημα είναι εκείνο που αποκλείει ανθρώπους με θέληση, πολλές δυνατότητες και γνώση να συμμετέχουν υπηρετώντας το θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης 1ου και 2ου βαθμού. Σε αυτή λοιπόν τη λογική τόσο εγώ όσο και οι συνεργάτες μου πήγαμε κόντρα γιατί πιστεύουμε ότι μπορούμε και να προτείνουμε και να συνθέσουμε, δίνοντας μια καλύτερη προοπτική ζωής στους Τρικαλινούς πολίτες και ιδιαιτέρως στους νέους. Για να σας το πω τέλος λακωνικά “ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη”.

  1. Κατά καιρούς χρησιμοποιήσατε σκληρή γλώσσα για τον κ. Παπαστεργίου, όπως στο θέμα της λαϊκής αγορά παλιότερα… αλλά υπάρχουν και φορές που δείχνει να συμπλέετε. Πως θα χαρακτηρίζατε σε γενικές γραμμές την μέχρι τώρα θητεία της;

Πιστεύω πως πολλές φορές συγκρούστηκα με τον Δήμαρχο κ. Δημήτρη Παπαστεργίου σε σχέση με τη λήψη συλλογικών αποφάσεων για καλύτερες λύσεις στα φλέγοντα ζητήματα της πόλης μας  χωρίς να κάνω στείρα αντιπολίτευση. Προτάσσοντας πάντα το συμφέρον της πόλης, προσπαθώ όσο πιο αντικειμενικά γίνεται με επιχειρήματα και πολιτικό ήθος να προτείνω λύσεις δόκιμες και εφικτές.

Αλάνθαστος δεν είναι κανείς, προφανώς και έχουν γίνει λάθη. Αυτό που με ταυτίζει με τον Δήμαρχο είναι η μαθηματική σκέψη, μιας και έχουμε σπουδάσει σχεδόν το ίδιο αντικείμενο. Αυτό όμως που με διαφοροποιεί είναι ότι η Δημοτική Αρχή  προσπαθεί τα πάντα να τα λύσει μέσα από την τεχνολογία.

Προφανώς και τα πράγματα εξελίσσονται, αλλά για την καθημερινότητα των πολιτών υπάρχουν και παλαιές καλές πρακτικές που εφάρμοσαν πολλές προηγούμενες Δημοτικές Αρχές.

Το έργο της Δημοτικής Αρχής προφανώς θα κριθεί από τους πολίτες και όχι αποκλειστικά από εμένα. Προσωπικά νομίζω όμως ότι ενώ επικοινωνιακά ο Δήμαρχος πρωτεύει, σε απλά ζητήματα καθημερινότητας είναι ουραγός.

Δεν αποτελεί κυρίαρχο σύνθημα στη ζωή το “SMART CITY” όταν αυτό δεν δίνει περισσότερες δυνατότητες στους Τρικαλινούς πολίτες και ιδιαίτερα στους νέους.

Μπορεί τα Τρίκαλα να ακούγονται σαν πόλη πρότυπο, όχι όμως να ξεχνάμε τους πολίτες μας και την καθημερινότητά τους.

  1. Ποια εντοπίζετε ως σημαντικότερα προβλήματα ακόμη στην πόλη που δεν έχουν λυθεί;

Ξεκινώντας από την τελευταία πρόταση της προηγούμενης ερώτησής σας νομίζω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στην πόλη και στα δημοτικά διαμερίσματα – για να μην ξεχνάμε και την περιφέρεια – είναι η καθημερινότητα. Όπως αναφέρθηκα και παραπάνω ο κ. Δήμαρχος δεν στηρίχθηκε στην εμπειρία και την αποτελεσματικότητα ορισμένων συμβούλων του αλλά προτίμησε σε πολλές θέσεις να χρησιμοποιήσει θα μου επιτρέψετε να πω “πολιτικά ετερόφωτους”, χωρίς εμπειρία διοίκησης.

Το θέμα της ασφάλειας των πολιτών είναι για μένα το πρώτο ζητούμενο. Μια πόλη χωρίς σωστά πεζοδρόμια, διαβάσεις και ράμπες ατόμων με κινητικά προβλήματα, ειδικές λωρίδες στα πεζοδρόμια για ανθρώπους με προβλήματα όρασης, και δρόμους κατεστραμμένους από την εγκατάσταση δικτύων είναι ό,τι χειρότερο για μας που ζούμε σ’ αυτή την πόλη και τους επισκέπτες που με τόσο κόπο καταφέραμε να έρχονται στα Τρίκαλα.

Και επειδή αποτελούμε μια από τις πιο δημοφιλείς τουριστικές επιλογές, νομίζω ότι πρέπει να αναθεωρήσουμε τη θέση μας.

Βέβαια θα πει κάποιος, πάντα οι χρηματοδοτήσεις έργων είναι αυτές που καθορίζουν και την ωρίμανσή τους. Ξέρετε όμως κάτι; Εκεί πρέπει να σκεφτούμε “έξυπνα”.

Υπάρχουν πολλοί δήμοι που καταφέρνουν να κάνουν τεράστιες αστικές αναπλάσεις και να αλλάζουν τις πόλεις.

Θέλω να πιστεύω πως η Δημοτική Αρχή έχει κάποιο προγραμματισμό και πιθανόν να παρουσιάσει μια συνολική πρόταση για το πώς θέλουμε τα Τρίκαλα τα επόμενα χρόνια.

Επίσης το θέμα της Πολιτικής Προστασίας είναι τεράστιο, οι χιονοπτώσεις και οι πλημμύρες που μας έπληξαν τα τελευταία χρόνια πρέπει να αντιμετωπισθούν στο μέλλον με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Η αξιοποίηση του ποτάμιου συστήματος, μια τεράστια παρακαταθήκη για την πόλη μας, δεν έχει γίνει σε αυτή την θητεία. Έχω δηλώσει πολλές φορές πως η πόλη μας έχει δύο όψεις: από τη μια το κέντρο με ένα Ληθαίο με μια αρκετά καλή  εικόνα, και από την άλλη ένα Ληθαίο εντελώς εγκαταλελειμμένο μετά τη Γέφυρα Αρριανού.

Το θέμα του παρκαρίσματος των οχημάτων είναι επίσης πολύ σημαντικό σε μια πόλη πρότυπο. Νομίζω πως δεν έχουν αξιοποιηθεί ελεύθεροι χώροι δημόσιοι ή δημοτικοί και δεν έχουν δοθεί κίνητρα στους πολίτες να χρησιμοποιούν τα δημοτικά πάρκινγκ. Βέβαια το σημαντικότερο είναι να δημιουργήσουμε τέτοιες υποδομές ώστε να υπάρχει μεγάλος χώρος για τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

Για το σχέδιο Λαϊκής Αγοράς περιμένουμε μια μελέτη να εφαρμοστεί όπως επίσης και για την ανάπλαση των δύο κεντρικών πλατειών. Η εικόνα της πόλης χρειάζεται βελτίωση.

Η αξιοποίηση τόσο του Πάρκου Ματσόπουλου όσο και των παλαιών Φυλακών επιτάσσει την αξιοποίηση του χώρου του Ασκληπιείου.

Επίσης επιγραμματικά να αναφέρω Σχέδιο Πόλης, ΖΟΕ, είσοδοι πόλης, σχολικά κτίρια, μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας, πρέπει να  αποτελέσουν προτεραιότητες του Δήμου.

Είναι όμως και αλήθεια πως έχει δοθεί λύση και σε πολλά προβλήματα, και έχουμε συνεισφέρει σε αυτό, με μια κοινή συνιστώσα: το καλό της πόλης και των πολιτών.

  1. Οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια σε χάλια κατάσταση, τα παράπονα για τα προβλήματα της καθημερινότητας πάρα πολλά… τελικά πόσο… έξυπνοι είμαστε;

Εν μέρει έχω ήδη απαντήσει σε αυτό σας το ερώτημα… “Έξυπνοι” για τους άλλους και όχι για τους πολίτες, αυτό αποτελεί τη βασική διαφοροποίησή μας από τη Δημοτική Αρχή. Και αναρωτιέμαι μιας και υποστηρίζω τη θέση στο Δ.Σ. της e-Trikala από το 2008 ως εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, τι αποτύπωμα άφησε το “Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό” πέρα από έναν ελλιπή ποδηλατόδρομο και τίποτε άλλο; Τι ακριβώς κέρδισε ο Τρικαλινός πολίτης πέρα από την προστιθέμενη αξία που απέκτησε η πόλη επειδή το εφαρμόσαμε πρώτοι ως πιλοτικό πρόγραμμα μέσα στον αστικό ιστό;

Λοιπόν για να επανέλθω, χρειάζεται ένα όραμα, πώς θέλουμε την πόλη μας για τα επόμενα χρόνια σχεδιάζοντας βέβαια και λαμβάνοντας υπόψη όλους τους εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν το παγκόσμιο γίγνεσθαι.

“SMART” Τρίκαλα λοιπόν αλλά όχι βιώσιμη πόλη….

  1. Για το θέμα της απαγόρευσης του καπνίσματος με την τροπή που έχει πάρει (δηλώσεις δημάρχου κλπ), τι γνώμη έχετε;

Αρχικά θεωρώ ότι το κάπνισμα είναι προσωπική υπόθεση του καθενός.  Ενώ είμαι φανατικός αντικαπνιστής, στα πλαίσια εφαρμογής των νόμων, θεωρώ ότι οι νόμοι δεν πρέπει να είναι τιμωρητικοί. Βέβαια ο αντικαπνιστικός νόμος έπρεπε να έχει ήδη εφαρμοστεί μιας και το κάπνισμα αποτελεί ίσως έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους της ανθρώπινης υγείας.

Η Δημοτική Αρχή λοιπόν χρησιμοποίησε την εφαρμογή αυτού του νόμου σαν επικοινωνιακό τρικ για να ακουστούν ξανά τα Τρίκαλα. Ο Δήμαρχος προφανώς έχει καλούς επικοινωνιολόγους αλλά ξέχασαν να του μιλήσουν για το πολιτικό ήθος. Γιατί πάνω από τα πρόσωπα υπάρχουν οι θεσμοί.

Δική μου θέση είναι να μην “στολίζουν” πρόσωπα που αποτελούν κυβερνητικές επιλογές , όταν φωτογραφίζονται με το τσιγάρο στο χέρι. Νομίζω ότι εδώ ο Δήμαρχος έκανε λάθος “γιατί μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις” και σαν πρώτος πολίτης της πόλης πρέπει να αποτελεί παράδειγμα ευγένειας και ήθους.

Όσο για τους μαγαζάτορες θα έπρεπε να τους δοθεί  μια περίοδος προσαρμογής μιας και η αυστηρή εφαρμογή του νόμου δημιούργησε προβλήματα ανταγωνισμού σε μια εορταστική περίοδο που τα Τρίκαλα αποτελούν δημοφιλή τουριστικό προορισμό.

Η δε πρόταση του Δημάρχου να εμπλακεί και η Αστυνομία  στην επιτήρηση των μαγαζιών δεν με βρίσκει προσωπικά σύμφωνο.

Αυτό που πρέπει είναι να κάνουμε τον πολίτη να πιστέψει ότι οι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται.

Το δε σημαντικότερο για μένα είναι ότι όλη αυτή η προσπάθεια δεν έχει αποδέκτες τους νέους που είναι τόσο επιρρεπείς σε προκλήσεις. Μια σχολική καμπάνια λοιπόν κατά του καπνίσματος θα ήταν απαραίτητη.

  1. Πάμε όμως και στον επαγγελματικό σας χώρο. Μηχανικός στο επάγγελμα και για πολλά χρόνια στο παρελθόν πρόεδρος του ΤΕΕ. Βλέπετε να ανακάμπτει το επάγγελμα;

Δεν μετανιώνω που σπούδασα και είμαι Μηχανικός. Το Πολυτεχνείο για μένα αποτέλεσε ευρύ  πεδίο γνώσεων. Οι Μηχανικοί έχουν την λεγόμενη “μαθηματική σκέψη”. Δεδομένα-Αποτελέσματα- Εναλλακτικές Λύσεις. Τώρα το πώς συνδύασα το επάγγελμά μου με την Τοπική Αυτοδιοίκηση…πάντα είχα την ανησυχία και τους προβληματισμούς για ένα καλύτερο αύριο. Πρωτίστως έμαθα να αγωνίζομαι, αυτό έκανα, αυτό κάνω και θα κάνω και στο μέλλον.

Αφιέρωσα ένα μεγάλο μέρος της ζωής μου στο Τεχνικό Επιμελητήριο το οποίο υπηρέτησα και συνεχίζω να υπηρετώ με πολλαπλούς ρόλους. Μια συνεχής προσπάθεια για το καλύτερο μέλλον των Μηχανικών και της Κοινωνίας γενικότερα. Οι πολιτικές όμως των τελευταίων χρόνων και η τεράστια κρίση που περνάει η χώρα μας οδήγησαν τους Μηχανικούς στο εξωτερικό για αναζήτηση εργασίας.

Με την αποδόμηση της τεχνικής πυραμίδας μεγάλος αριθμός ανθρώπων έμεινε άνεργος με υπέρογκες υποχρεώσεις, εισφορές σε ταμεία, φορολογία, δανεισμούς από Τράπεζες.

Η συρρίκνωση της μεσαίας τάξης, μιας και οι περισσότεροι μηχανικοί ανήκουν εκεί, δημιούργησε οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες.

Η έλλειψη “αναπτυξιακού μοντέλου” συρρίκνωσε, σχεδόν μηδένισε τα εισοδήματά μας. Είναι ελπιδοφόρο το ότι συνεχίζεται η ολοκλήρωση των οδικών αξόνων στην χώρα που αποτελεί και χώρο εργασίας αρκετών μηχανικών.

Σημαντικό έργο είναι η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα μιας και αποτελεί αναπτυξιακή ελπίδα για το μέλλον.

Οραματιστήκαμε σαν Τεχνικό Επιμελητήριο την Ε65, ευελπιστούμε στην ολοκλήρωσή της και ελπίζουμε σε μια μελλοντική Σιδηροδρομική Εγνατία που να διασυνδέει τα δυο σημαντικά λιμάνια Ηγουμενίτσας – Βόλου.

Πιστεύω πως η πολιτεία θα δώσει κίνητρα για αρκετά χρόνια για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, το Εξοικονομώ κατ’ οίκον ΙΙ που μόλις αρχίζει εύχομαι να είναι μια νέα αρχή.

Παρόλο που από την φύση μου είμαι αισιόδοξος δεν πιστεύω ότι άμεσα θα αλλάξει αυτή η κατάσταση. Πρέπει να γίνουν τεράστιες προσπάθειες από όλους.

Πάντως αν θα ξανασπούδαζα, πάλι  Μηχανικός θα γινόμουν, αυτό θα ήταν η πρώτη μου επιλογή, απλώς θα ήθελα να έχω τις προϋποθέσεις και για σπουδές στο εξωτερικό.

  1. Για την πολιτική κατάσταση της χώρας τόσο με τα Εθνικά μας θέματα όσο και με την οικονομία, ποια είναι η άποψή σας;

Χωρίς να είμαι ειδικός, βλέπω πως δεν υπάρχει εθνική ομοψυχία σε εθνικά θέματα και θέματα που σχετίζονται με την οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας.

Η τελευταία προκλητική στάση της γείτονος χώρας και οι προκλητικές δηλώσεις πολιτικών της, πρέπει να μας καθιστά σαφές ότι χρειάζεται να αναθεωρήσουμε τόσο τη στάση μας όσο και την πολιτική μας στα ελληνοτουρκικά, όπως επίσης και τη θέση μας σε σχέση με τα Σκόπια, αν θέλουμε να αποτελούμε εγγύηση στα Βαλκάνια.

Είμαστε ένα έθνος υπερήφανο που έδωσε υπεράνθρωπους αγώνες να φτάσει ως εδώ και αν θέλουν κάποιοι να το ξεπουλήσουν, το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι να πάρουν τις βαλίτσες τους και να φύγουν….

Χρειάζεται λοιπόν Σοβαρότητα, Υπομονή, Διπλωματία, Πρόβλεψη, σημαντικότατες έννοιες για τα εθνικά μας θέματα και ας σταματήσουν πλέον όλοι οι καρεκλοκένταυροι να δείχνουν αυτή την εικόνα αποσάθρωσης στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.

Ακόμη και η γειτονική Βουλγαρία θα έπρεπε να μας κάνει να αναθεωρήσουμε την φορολογική μας πολιτική.

Aν δε δοθούν φορολογικά κίνητρα, αν δε μειωθούν οι συντελεστές φορολόγησης και δεν υπάρχει ρευστότητα, γιατί ένας επιχειρηματίας και μάλιστα ξένος να έρθει να επενδύσει στην Ελλάδα;

  1. Κ. Μητσιούλη ένα χρόνο και κάτι λίγους μήνες πριν τις εκλογές… Οργανώνεστε για νέα κάθοδο ή δεν θα προχωρήσετε σε ένα ανάλογο εγχείρημα;

Δε μετράω το χρόνο μέχρι την άλλη αναμέτρηση. Προφανώς πιθανές αλλαγές στο εκλογικό σύστημα να αλλάξουν τα σχέδια ορισμένων.

Αν ανατρέξω στο παρελθόν κάποιοι έλεγαν ότι δεν πρόκειται να “κατέβω” στις εκλογές.

Παρόλο τις προβλέψεις αυτές είμαι εδώ και αγωνίζομαι για μια καλύτερη πόλη και για ένα καλύτερο αύριο των παιδιών μας. Όπως είπα και παραπάνω το πολιτικό σύστημα αποκλείει ανθρώπους με θέληση, γνώσεις, εμπειρία.

Επειδή έμαθα να αγωνίζομαι θα αγωνίζομαι και στο μέλλον, μόνο ο Θεός μπορεί να σταματήσει τις προσπάθειες των ανθρώπων.

Γι’ αυτούς λοιπόν που καίγονται να μάθουν, η ζωή έχει μια συνέχεια με διαρκή πάλη, γι΄ αυτό  κι εγώ θα συνεχίσω τον αγώνα μου έχοντας αποκομίσει σημαντικές γνώσεις από τον αυτοδιοικητικό κόσμο.

Νομίζω ότι ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ένας θεσμός ισχυρός που μπορεί να “διδάξει” στην κεντρική πολιτική σκηνή. Καλό είναι λοιπόν να αναθεωρήσουν κάποιοι τη θέση τους για την απλή αναλογική στην εκλογική αναμέτρηση, αν έχουν πραγματικά ανιδιοτελή διάθεση για προσφορά και όχι κρίση εξουσίας.

Σχόλια

σχόλια