Survivor… για καθηγητές και μαθητές οι φετινές εξετάσεις στα Γυμνάσια

Survivor… για καθηγητές και μαθητές οι φετινές εξετάσεις στα Γυμνάσια

Ӵ飬鼴�ᰯ �ݭᱮ破��맭߹�ܳ幭 󴧭 ˜񩳡, С񡳪嵞 14 ̡/�10. (EUROKINISSI // ʙӔS ͔́ƉQǓ)

Περίοδος εξετάσεων
Κωμικοτραγικές καταστάσεις θα αντιμετωπίσουμε φέτος την περίοδο των εξετάσεων στα Γυμνάσια με την …ευλογία του Υπουργείου Παιδείας. Το νέο σύστημα, δυστυχώς, βρίθει ασαφειών και παραλείψεων. Και για του λόγου το αληθές θα επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε την λογική του… παραλόγου.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Πρώτα από όλα, το Υπουργείο είχε την φαεινή ιδέα να παρατείνει την διάρκεια των μαθημάτων στα Γυμνάσια (μετά, βέβαια, το ψιλομετάνιωσε και έδωσε εντολή για τη διεξαγωγή της θεματικής εβδομάδας, ώστε να χαλαρώσουν λίγο τα σχολεία) και να μειώσει τα εξεταζόμενα μαθήματα σε τέσσερα -που είναι πέντε τελικά αφού, Γλώσσα και Κείμενα εξετάζονται χωριστά, παρά την αρχική φιλοδοξία.
Έστω.
Πρόβλημα 1ο: συνειδητοποιεί πως δε θα έχει αρκετούς καθηγητές για επιτήρηση στις Πανελλήνιες!
Απάντηση: οι Πανελλήνιες αναγκαστικά προγραμματίζονται για Ιούνιο.
Πρόβλημα 2ο: Αν οι Πανελλήνιες διεξαχθούν τον Ιούνιο, πότε θα γίνουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις των Λυκείων;
Απάντηση: Ας γίνουν μέσα στον Μάιο πριν τις Πανελλήνιες (πρωτοφανές, αφού τα παιδιά θα έχουν γράψει ήδη εξετάσεις πριν τις Πανελλήνιες και ενδεχομένως να τους κοστίσει σε ενέργεια). Και μην ξεχνάμε τους εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν ωράριο σε δύο τουλάχιστον σχολεία, οι οποίοι ενώ θα κάνουν μαθήματα στο Γυμνάσιο, παράλληλα θα κληθούν να είναι και εισηγητές στις απολυτήριες εξετάσεις του Λυκείου!
Πρόβλημα 3ο: Και οι επαναληπτικές του Ιουλίου;
Απάντηση: Ας πάνε Σεπτέμβρη! Ουπς!
Πρόβλημα 4ο: Και οι βάσεις πώς θα βγουν τον Αύγουστο πριν δώσουν όλοι οι μαθητές;
Τελική απάντηση: Δε βαριέσαι!!!!
Στα Γυμνάσια, τώρα, οι μεν καθηγητές οφείλουν μετά τη διόρθωση των γραπτών και την έκδοση αποτελεσμάτων, να ξεκινήσουν τα μαθήματα των παραπεμπόμενων στον δεύτερο γύρο των εξετάσεων μαθητών (Σημειωτέον: 1.τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται μέσα στον Ιούνιο με τις γνωστές θερμοκρασίες της εποχής και 2. οι εμπλεκόμενοι μαθητές είναι εκείνοι που, συνήθως, μονοπωλούσαν τις περισσότερες φορές το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών είτε για την αμέλειά είτε για την αδιαφορία τους όλη την χρονιά προφανώς χωρίς αποτέλεσμα και τώρα καλούνται να εμπεδώσουν την ύλη σε… κάποιες μόνο ώρες!). Την ώρα, όμως, που οι καθηγητές θα κάνουν τα μαθήματα αυτά, ενδεχομένως να έχουν κληθεί και ως επιτηρητές στις Πανελλήνιες!
Οι δε μαθητές θα παραπεμφθούν σε προφορικές και γραπτές εξετάσεις στον δεύτερο γύρο σε όσα μαθήματα δεν έχουν μέσο όρο δέκα. Όσοι, όμως, παραπέμπονται απευθείας στον δεύτερο γύρο λόγω απουσιών υποχρεούνται να παρακολουθήσουν μαθήματα για ΟΛΑ τα διδακτικά αντικείμενα κι έπειτα να εξεταστούν σε ΟΛΑ μέσα σε δυο μέρες. Για την περίπτωση αυτή είναι φως-φανάρι ότι δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη.
Ας μιλήσουν, όμως, και τα Μαθηματικά για τις φετινές εξετάσεις. Οι ημερομηνίες των εξετάσεων στα Γυμνάσια είναι οι 1η, 2η, 6η και 8η Ιουνίου, ενώ των Πανελληνίων οι 7η, 9η, 12η, 14η, 16η, και 19η. Η ορισμένη ημερομηνία για έκδοση αποτελεσμάτων στο Γυμνάσιο είναι η 12η, ενώ οι ημερομηνίες των επαναληπτικών μαθημάτων οι 13η -29η , δηλαδή συνολικά εννιά μέρες. Σε περίπτωση ολικής εξέτασης, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, τα αντικείμενα που οφείλουν να παρακολουθήσουν και στη συνέχεια να εξεταστούν οι μαθητές είναι 12. Άρα 12*5 τουλάχιστον ώρες που απαιτεί το Υπουργείο για κάθε μάθημα =60 ώρες συνολικά που σημαίνει ελάχιστες ώρες μαθημάτων τη μέρα: 60/9=6 με 7(αν χωριστούν τα Νέα σε δύο αντικείμενα). Οι δε ημερομηνίες των εξετάσεων του 2ου γύρου έχουν οριστεί οι 26η και 27η. Συνεπώς, το πλήθος των μαθημάτων στα οποία οφείλει να εξεταστεί ο μαθητής σε μια μέρα είναι 6 (!!!) που μεταφράζεται σε ώρες εξέτασης 4-5 για τα γραπτά και όσες απαιτηθούν για τις προφορικές εξετάσεις (6 μαθήματα με 10΄ ανά μάθημα=60 λεπτά=1 ώρα, δηλαδή, επιπλέον).
Ανακεφαλαιώνοντας, ένας μαθητής συνολικά θα μπορούσε να κάνει από τις 13-27 Ιουνίου καθημερινά 6-7 ώρες (των 45΄) μάθημα και για δύο συνεχείς μέρες να εξεταστεί 6 ώρες (των 60΄) χωρίς διάλειμμα!!! Ποιος θα μπορούσε να περάσει σε όλα τα μαθήματα υπό αυτές τις συνθήκες (γιατί, αν μείνει έστω σε ένα, χάνει τη χρονιά);
Η ολιγωρία, η προχειρότητα και η έλλειψη σοβαρότητας σε όλο τους το μεγαλείο.
Της Εύης Μπίνα ΠΕ 02 και του Θάνου Χριστίδη ΠΕ 04
alfavita.gr

Σχόλια

σχόλια