Στο 25ο και 27ο Δημοτικό Σχολείο τα προσφυγόπουλα

Στο 25ο και 27ο Δημοτικό Σχολείο τα προσφυγόπουλα

Σε όλες εκείνες τις απαραίτητες διαδικασίες που αφορούν στην εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, σε τοπικό επίπεδο προχωρά η Διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, σύμφωνα με τα όσα ορίζει το Υπουργείο Παιδείας.

Ήδη , έχουν γίνει οι πρώτες επαφές μεταξύ του διευθυντή τοπικής Διεύθυνσης κ. Χρήστου Μπουλούμπαση και των εκπροσώπων της Ύπατης Αρμοστείας για την οργάνωση του όλου ζητήματος.

Μέσα στην εβδομάδα, σύμφωνα με τον κ. Μπουλούπαση θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο, αφού θα έχουν οριστεί οι συντονιστές εκπαίδευσης, κάτι που έχει καθυστερήσει, σε ότι αφορά στα Τρίκαλα, γεγονός που έχει πάει πίσω την όλη διαδικασία.

Ωστόσο, όπως έκανε γνωστό ο διευθυντής της Α/θμιας Εκπαίδευσης καθ’ όλη τη διάρκεια των προηγούμενων ημερών πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από συναντήσεις και επαφές, ώστε όλα να δρομολογηθούν, όπως πρέπει και να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Τριάντα πέντε παιδιά φιλοξενούνται στη δομή φιλοξενίας για τους πρόσφυγες στο “Ατλάντικ”,  εκ των οποίων τα πέντε είναι νηπιακής ηλικίας.

Σύμφωνα με τα όσα ορίζει το σχέδιο του Υπουργείου, μέσα στη δομή θα δημιουργηθεί νηπιαγωγείο, ενώ τα μεγαλύτερα παιδιά θα φοιτήσουν σε όμορα σχολεία της περιοχής.

Κατά τον κ. Μπουλούμπαση έχουν γίνει οι επαφές με τους διευθυντές του 25ου και 27ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων, καθώς αυτά θα φιλοξενήσουν τα προσφυγόπουλα.

Όπως υπογράμμισε “οι Διευθυντές έδειξαν προθυμία στο να φοιτήσουν τα παιδιά στα σχολεία και θεωρώ ότι δε θα υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα”.

Παράλληλα, πρόσθεσε ότι τα παιδιά θα πηγαίνουν σχολείο από τις 2 έως τι 6, αν και υπάρχουν σκέψεις και προτάσεις να φοιτούν μαζί με τα παιδιά, ενώ γνωστοποίησε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν συναντήσεις και με τους γονείς, προκειμένου να τους ενημερώσουν, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι δε θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

“Οχι στην γκετοποίηση”

Στην ανάγκη να παρακολουθήσουν μαθήματα μαζί με τα άλλα παιδιά στάθηκε ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Τρικάλων κ. Σεραφείμ Ψαρράς για να μην γκετοποιηθούν τα προσφυγόπουλα και αισθάνονται αποκομμένα.

Σύμφωνα με τον κ. Ψαρρά η εκπαίδευση των προσφυγόπουλων αποτελεί ένα αίτημα που είχε θέσει από το τέλος καλοκαιριού η ΔΟΕ, στέλνοντας το δικό τους μήνυμα αλληλεγγύης στα παιδιά αυτά που έχουν κάθε δικαίωμα στη μάθηση και στην εκπαίδευση.

“Τα προσφυγόπουλα θα πρέπει να ενσωματωθούν, όσο το δυνατόν πιο εύκολα και για αυτό δε θα πρέπει να πηγαίνουν στο σχολείο, σε διαφορετική ώρα από εκείνη που παρακολουθούν μαθήματα τα άλλα παιδιά” πρόσθεσε και συνέχισε “δε πρέπει να υπάρξει γκετοποίηση αυτών των παιδιών”.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο να υπάρχουν αντιδράσεις από γονείς, μετά τις θλιβερές και απαράδεκτες αποφάσεις διαφόρων Συλλόγων Γονέων, ανά την Ελλάδα ο κ. Ψαρράς σημείωσε ότι δε θα καταγραφεί κανένα πρόβλημα, λέγοντας ότι δε θα πρέπει να ξεχνάμε την ιστορία που φέρει αυτός ο τόπος.

Μαθήματα από αλληλέγγυους

Εν τω μεταξύ, μέσα στην εβδομάδα θα ξεκινήσουν τα μαθήματα αγγλικών και ελληνικών σε ενήλικες πρόσφυγες, έπειτα από πρωτοβουλία που έλαβαν αλληλέγγυοι εκπαιδευτικοί και φοιτητές, σε μια προσπάθεια να ενταχθούν, όσο το δυνατόν πιο εύκολα στην τοπική κοινωνία.

Πέντε τμήματα συγκροτήθηκαν συνολικά για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, τμήμα γυναικών, ανδρών, εφήβων και ένα τμήμα προχωρημένων.

Να υπενθυμιστεί ότι την περασμένη εβδομάδα είχε πραγματοποιηθεί σύσκεψη μεταξύ των αλληλέγγυων εκπαιδευτικών, ώστε να συντονιστούν και να ξεκινήσουν τα μαθήματα, όπως και έγινε.

Το σχέδιο

Σύμφωνα με το σχέδιο του Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, η εκπαίδευση των παιδιών 4-5 ετών προβλέπεται να παρέχεται εντός των δομών φιλοξενίας επειδή είναι δύσκολο να απομακρύνονται από τους γονείς τους. Για την πρωτοβάθμια και την υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα λειτουργήσουν ειδικές τάξεις υποδοχής κατά τις απογευματινές ώρες (14.00-18.00) σε σχολεία που βρίσκονται πλησίον των δομών φιλοξενίας της χώρας. Με τη διαμόρφωση απογευματινής ζώνης μαθημάτων, στόχος της πολιτείας είναι η εξασφάλιση της ψυχοκοινωνικής στήριξης και η σταδιακή ένταξη των παιδιών των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μετά από ένα διάστημα προετοιμασίας, χωρίς την επιβάρυνση των σχολείων με υπερβολικά μεγάλο αριθμό παιδιών που δεν γνωρίζουν ελληνικά και δεν έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για τη φοίτηση σε ελληνικό σχολείο. Μία μεταβατική φάση από τη

ζωή στους καταυλισμούς προς την ένταξη στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι απαραίτητη προκειμένου να αποκτήσουν τα παιδιά των προσφύγων τη δυνατότητα να μάθουν ελληνικά και να καλύψουν τυχόν κενά στην εκπαίδευσή τους λόγω της μακρόχρονης απομάκρυνσής πολλών από αυτά από τα σχολεία στη χώρα τους.

Στις τάξεις υποδοχής θα παρέχονται μαθήματα ελληνικής και αγγλικής γλώσσας, μαθηματικών και

πληροφορικής με στόχο είτε την ένταξη των παιδιών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από το επόμενο σχολικό έτος, είτε την ένταξή τους στο σχολικό σύστημα άλλης ευρωπαϊκής χώρας, σε περίπτωση μετεγκατάστασης της οικογένειάς τους

Σχόλια

σχόλια