Νέες αποκαλύψεις: Μίζες και βαλίτσες με χρήματα για τα έργα του Μετρό

Νέες αποκαλύψεις: Μίζες και βαλίτσες με χρήματα για τα έργα του Μετρό

Όπως προκύπτει από στοιχεία που μόλις έφτασαν στην Εισαγγελία της Αθήνας για την υπόθεση ανάθεσης και υλοποίησης έργων του Μετρό, στην Αθήνα, την περίοδο 2003-2007, που βρίσκεται ήδη στην ανάκριση, είχαν δοθεί μίζες και σε μετρητά που μοιράζονταν μέσα σε βαλίτσες.

Δεν έχουν τελειωμό οι αποκαλύψεις για σκάνδαλα διαφθοράς στην χώρα επί των ημερών προηγούμενων κυβερνήσεων.

Όπως προκύπτει από στοιχεία που μόλις έφτασαν στην Εισαγγελία της Αθήνας για την υπόθεση ανάθεσης και υλοποίησης έργων του Μετρό, στην Αθήνα, την περίοδο 2003-2007, που βρίσκεται ήδη στην ανάκριση, είχαν δοθεί μίζες και σε μετρητά που μοιράζονταν μέσα σε βαλίτσες.

Ποσοστό 5-7% φέρεται ότι είχε… τιμολογηθεί για … χορηγία στα μεγάλα πολιτικά κόμματα εκείνης της περιόδου.

Στη διάθεση των ελληνικών δικαστικών αρχών είναι κατάθεση-φωτιά από στέλεχος της γερμανικής εταιρείας Deutsche Bahn η οποία συμμετείχε στην Κοινοπραξία Συμβούλων Μετρό Ελλάδος με τις εταιρείες Thales (γνωστή από τα εξοπλιστικά προγράμματα, καθώς εμπλέκεται στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου), Lahmeyer και ΟΜΕΚ, για την υλοποίηση του σχεδιασμού και της επίβλεψης των σιδηροδρομικών έργων του Μετρό.

Τα αποκαλυπτικά στοιχεία μόλις έφτασαν από τις γερμανικές αρχές στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας και διαβιβάστηκαν στον ανακριτή κατά της διαφθοράς που χειρίζεται την υπόθεση.

Με αφορμή τα νέα αυτά στοιχεία η Εισαγγελία άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις για ενεργητική δωροδοκία, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του δημοσίου, σε βάρος δύο προσώπων, εκπροσώπων των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ.

Πρόκειται για δύο πρόσωπα που ήδη κατηγορούνται από τον περασμένο Νοέμβριο για μίζες, όχι σε μετρητά αλλά μέσω εικονικών τιμολογίων, στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων έργων.

Μίζες με βαλίτσες

Οι μίζες που ανέρχονται στις 370.000 ευρώ φέρεται ότι δόθηκαν μέσα σε βαλίτσες, σε κρατικούς αξιωματούχους ενώ ποσοστό από 5 έως 7% είχε «τιμολογηθεί» για τα πολιτικά κόμματα.

Αυτό προκύπτει από καταθέσεις στη Γερμανική Δικαιοσύνη, έγγραφα και ηλεκτρονικά αρχεία που εστάλησαν στις ελληνικές εισαγγελικές αρχές, στο πλαίσιο της έρευνας για την εκτέλεση και την υλοποίηση σύμβασης παροχής υπηρεσιών συμβούλων στην κοινοπραξία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Οι καταβολές των χρημάτων φέρονται να γίνονταν από τη γερμανική εταιρεία Deutsche Bahn η οποία συμμετείχε στην Κοινοπραξία Συμβούλων Μετρό Ελλάδος με τις εταιρείες Thales (γνωστή στις ελληνικές Αρχές από τα εξοπλιστικά προγράμματα, καθώς εμπλέκεται στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου), Lahmeyer και ΟΜΕΚ, για την υλοποίηση του σχεδιασμού και της επίβλεψης των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.

Η γερμανική εταιρεία που είχε αναλάβει από το 2003-2007 τρία έργα, μεταξύ των οποίων και το σταθμό Ελληνικού του Μετρό, φέρεται να διοχέτευε τις μίζες στην Ελλάδα, μέσω προσώπου, τον οποίο κατονομάζει με κωδική ονομασία σε κατάθεση που έδωσε στη Γερμανία διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας.

Μάλιστα ο συγκεκριμένος είχε ανοίξει και τραπεζικό λογαριασμό στην χώρα μας γι αυτόν τον σκοπό. Τελικά όμως έκλεισε τον λογαριασμό και μοίραζε το μαύρο χρήμα σε μετρητά που μετέφερε μέσα σε βαλίτσες.

Σύμφωνα με επώνυμη κατάθεση οι υπεύθυνοι της γερμανικής εταιρείας για κάθε έργο είχαν «τιμολογήσει ποσοστό 5-7% επί της μίζας για τα πολιτικά κόμματα» που κυριαρχούσαν στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας εκείνη την εποχή.

Ο ανακριτής Διαφθοράς που χειρίζεται πλέον την υπόθεση, καλείται να εντοπίσει τα πρόσωπα στα οποία κατέληξαν οι μίζες προκειμένου να ανατεθούν στην κοινοπραξία ο σχεδιασμός και η επίβλεψη των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.

Documentonews.gr

Σχόλια

σχόλια