Hμερίδα για το μαθητικό ραδιόφωνο στα Τρίκαλα

Hμερίδα για το μαθητικό ραδιόφωνο στα Τρίκαλα

Νέα δεδομένα, προοπτικές και δράσεις για το Μαθητικό Ραδιόφωνο; Αυτό είναι το ερώτημα, στο οποίο καλούνται να απαντήσουν, διερευνώντας όλα τα σχετικά στοιχεία, οι συμμετέχοντες στην ημερίδα που διοργανώνεται στο πλαίσιο του 5ου Πανελληνίου Μαθητικού Φεστιβάλ στα Τρίκαλα. Το 6ο Λύκειο Τρικάλων, με έντονη δράση στο Μαθητικό ραδιόφωνο, διοργανώνει το Φεστιβάλ με τον Δήμο Τρικκαίων, την e-trikala AE, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, φορείς της εκπαίδευσης στον νομό Τρικάλων και σχολεία των Τρικάλων.
Το φεστιβάλ αφορά στους μαθητές στις 15 και 16 Μαρτίου 2018, ενώ στις 17 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί η ημερίδα για τις δυνατότητες του Μαθητικού Ραδιοφώνου στο Ευρωπαϊκό Σχολείο του αύριο.
Στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Τρικκαίων, στις 9:00, με προσκεκλημένους πανεπιστημιακούς και συμμετάσχοντες εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης, θα συζητηθεί πλήθος θεμάτων σε σχέση με το ραδιόφωνο στο σχολείο, αλλά και γενικότερα.

Η ημερίδα έχει ως θέμα «NEStOR: towards the Networked European School of tomorrow» στο πλαίσιο διάχυσης έργου. Η εκδήλωση αφορά κυρίως στην παρουσίαση του έργου NEStOR ως ένα μοντέλο διασύνδεσης των ευρωπαϊκών σχολείων.

Στο πρώτο μέρος, παρουσιάζεται η νέα διαδικτυακή εφαρμογή του European School Radio, όλα τα Πνευματικά Προϊόντα του έργου. Ταυτόχρονα τονίζεται ο τρόπος με τον οποίο το ευρωπαϊκό πρόγραμμα NEStOR πλαισιώνει την Παιδαγωγική και Γραμματισμό των Μέσων και υποστηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα από τα Εκπαιδευτικά Σενάρια, tous Παιδαγωγικούς Οδηγούς και, γενικά, το Εκπαιδευτικό Υλικό, που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια αυτής  της ευρωπαϊκής συνεργασίας.

Στο δεύτερο μέρος, αναδεικνύονται οι δυνατότητες προσβασιμότητας της νέας διαδικτυακής εφαρμογής του Μαθητικού Ραδιοφώνου και αναλύονται διαφορετικές προσεγγίσεις του διαδικτυακού ραδιοφώνου, ως μέσου για τον πληροφοριακό Γραμματισμό στην εποχή των Νέων Μέσων και τη δημοσιογραφική παιδεία, αλλά και ως γνωστικό εργαλείο.

Παράλληλα, παρουσιάζονται τα παιδαγωγικά οφέλη που προκύπτουν από την ενασχόληση με το ραδιόφωνο σε επίπεδο παραγωγής εκπομπών και συμμετοχής σε ραδιοφωνικές δράσει, όπως εκπαιδευτικά προγράμματα και διαγωνισμούς.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

09:00 Προσέλευση/Εγγραφή

09:15 Χαιρετισμοί

Πρώτο Μέρος: NEStOR Erasmus+

09:30- NEStOR Erasmus+: European School Radio: Νικόλαος Γιαγκούλης, Αναγνώστης Γενιτζές

ΙΤΥΕ – Διόφαντος: Μιχάλης Παρασκευάς

Aalborg Universitet: Εφη Λιόκου

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου: Αναστασία Οικονόμου

Πειραματικό ΓΕΛ Παν. Μακεδονίας: Αναστάσιος Βαφειάδης

Kaunas district Garliava Juozas Luksa High School: Virginija Levanauskaite, Birute Danaitiene

10:15

Δεύτερο μέρος: To Διαδικτυακό Ραδιόφωνο στην Εκπαίδευση

Παρουσίαση Αποτελεσμάτων

– Μπορεί το διαδικτυακό μαθητικό ραδιόφωνο να γίνει προσβάσιμος για μαθητές με αναπηρία;

Γεώργιος Κουρουπέτρογλου, Διευθυντής Εργαστηρίου (Dawns και Προσβασιμότητα5, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

– Εκπαίδευση και ραδιόφωνο. Ποιον δρόμο;

Γεώργιος Πλειός, Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών

– Η ψηφιακή εποχή και ο αυθόρμητος ραδιοφωνικός ρόλος των μαθητών

Βασίλειος Σολιόπουλος, Δημοσιογράφος, Συντονιστής εκ μέρους τns ΕΣΗΕΜ-Θ για το εκπ/κό πρόγραμμα «Κάνω ραδιόφωνο στο European School Radio»

– Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία: Ο ρόλος τns Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης

Σοφία Παπαδημητρίου, Προϊστάμενη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων, ΥΠ.Π.Ε.Θ.

– Τα εκπαιδευτικά οφέλη των μαθητών από το Μαθητικό Ραδιόφωνο

Βασίλειος Δαγδιλέλης, Καθηγητής, Τμήμα εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Συζήτηση

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: EUROPEAN SCHOOL RADIO ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ
ΕΤΑΙΡΟΙ:
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ AALBORG, ΔΑΝΙΑ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ, ΚΥΠΡΟΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ, ΚΥΠΡΟΣ
KAUNAS DISTRICT GARLIAVA JUOZAS LUKSA HIGH SCHOOL, ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΕΛΛΑΔΑ

Άλλες δράσεις

Αν το πρωί της Παρασκευής δείτε ομάδες μαθητών να περιηγούνται στα Τρίκαλα, μην παραξενευτείτε. Πρόκειται μια δράση του 6ο Λυκείου Τρικάλων, στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου, που διοργανώνει το σχολείο, με τον Δήμο Τρικκαίων και την e-trikala ΑΕ, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, φορείς της εκπαίδευσης στον νομό Τρικάλων και σχολεία των Τρικάλων. Στη διοργάνωση μετέχουν μαθητές 40 σχολείων από Ελλάδα και Κύπρο, με πλήθος δραστηριοτήτων να στρέφονται γύρω από το ραδιόφωνο. Μερικές εξ αυτών όμως, στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών από άλλες πόλεις, με την πρωτεύουσα του Δήμου Τρικκαίων. Πρόκειται για το πρόγραμμα «Περιπλανώμενοι στην ιστορία της πόλης μας», που υλοποιείται από 7 ομάδες μαθητών του 6ου Λυκείου, προς αντίστοιχες ομάδες μαθητών, των άλλων σχολείων. Μια αμιγώς μαθητική συνεργασία, που προβάλλει τα Τρίκαλα, ως πόλη ιστορίας και πολιτισμού. Στο σχετικό σημείωμα τονίζονται τα εξής:

Περιπλανώμενοι στην ιστορία της πόλης μας
«Πρόκειται για μια προσπάθεια γνωριμίας των επισκεπτών/μαθητών με τα βασικά μνημεία της πόλης μας. Είναι ένα οδοιπορικό στις μνήμες και τις γραφικές τοποθεσίες της περιοχής μας, που περιλαμβάνει περιήγηση πεζή και με τραινάκι, ξενάγηση και εξερεύνηση με παιγνιώδη τρόπο.

Το παιχνίδι διοργανώνεται από εφτά μαθητές του 6ου ΓΕΛ, οι οποίοι  αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν πέντε (5) ομάδες αποτελούμενες από πέντε (5) μέλη–παίκτες (μαθητές των φιλοξενούμενων σχολείων) η καθεμία. Όλοι μαζί δίνουν όνομα στην ομάδα τους (σχετικό με κάποιο στοιχείο της πόλης), φορούν το αναγνωριστικό τους μαντήλι και το ταξίδι ξεκινάει… με τελικό στόχο την κατασκευή ενός παζλ.

Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού καλούνται να εντοπίσουν πέντε σημεία, στα οποία θα βρίσκονται κρυμμένα πέντε κομμάτια που συμπληρώνουν το παζλ. Γι’ αυτό χρειάζονται πληροφορίες και… «λίγη» καθοδήγηση. Ένας επικεφαλής σε κάθε ομάδα αναλαμβάνει καθοδηγητικό ρόλο και φέρει την ευθύνη για την προσέγγιση ενός συγκεκριμένου κάθε φορά προορισμού. Θέλει, όμως, τη βοήθεια των μελών της ομάδας του… αγαπάει τον διάλογο και είναι οπαδός της μαιευτικής μεθόδου. Φροντίζει, λοιπόν, και τους δίνει από πριν καταγεγραμμένες, σε πολύχρωμα καρτελάκια, συνοπτικές πληροφορίες, ώστε όλοι μαζί, με ερωταποκρίσεις, να εξερευνήσουν και να συστήσουν στις υπόλοιπες ομάδες τη «ζωή» της τοποθεσίας τους στο πέρασμα του χρόνου.

Με το τέλος της κάθε ξενάγησης ακούγεται θόρυβος, κουδούνισμα ή κάτι άλλο… ξαφνιάζει, αναστατώνει, προκαλεί… έρχεται ο γρίφος που αναφέρεται σ’ ένα συγκεκριμένο μνημείο/σημείο και ζητά την επίλυσή του, τον εντοπισμό του σημείου και την ανακάλυψη του αντίστοιχου μέρους του παζλ.

Τη σκυτάλη παίρνει τώρα η επόμενη ομάδα κι ακολουθεί η μεθεπόμενη… και το ταξίδι μέσα σε δρόμους, ανάμεσα σε σοκάκια, πλάι σε φυσικές παραποτάμιες ομορφιές -με ποικίλα χρώματα, ξεχωριστές μυρωδιές και ήχους διάφορους που κάνουν το παρελθόν να σμίγει με το παρόν – καταλήγει στο τελικό σημείο. Σε αυτό πρέπει να συμπληρωθεί γρήγορα το παζλ με τα κομμάτια που ήδη έχουν στα χέρια τους οι ομάδες, γιατί η ταχύτητα κι επιδεξιότητα θα αναδείξουν τη νικήτρια ομάδα».

Διάρκεια περιήγησης: 2 ώρες

Αριθμός μαθητών περιήγησης: 35

Σύνολο: 2 περιηγήσεις, 70 μαθητές

Επικεφαλής των ομάδων οι μαθητές του 6ου ΓΕΛ Τρικάλων:

Πουλιανίτης Σπύρος, Πολυγένη Ελευθερία, Μπουρλή Χριστίνα, Τσόλα Μαρία, Παπαχρήστου Μαρία, Τσιώλη Βασιλική και Χύτα Κυριακή (φιλική συμμετοχή)
Εμψυχώνει: Παπάντου Λουΐζα (ΠΕ02)

Συνοδεύει: Παππά Παρασκευή

Από το γραφείο Τύπου του Δήμου Τρικκαίων

 

 

Σχόλια

σχόλια