Κυκλικός κομβος στη Λαρίσης – Τρικάλων στη Λάρισα

Κυκλικός κομβος στη Λαρίσης – Τρικάλων στη Λάρισα

Σε δυο έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 2.000. 000 ευρώ προχωρά στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας το επόμενο διάστημα η Περιφέρεια Θεσσαλίας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Συγκεκριμένα ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός υπέγραψε με τους αναδόχους τις συμβάσεις των έργων «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΕΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ: ΛΑΡΙΣΑ – ΕΛΑΣΣΟΝΑ (ΜΕΣΩ ΜΕΛΟΥΝΑΣ) – ΟΡΙΑ Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ (Δ. ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ) ΑΠΟ ΘΕΟΜΗΝΙΑ», προϋπολογισμού 1.000.000 ευρώ και «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΥΚΛΙΚΟΥ ΚΟΜΒΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΔΟ ΛΑΡΙΣΗΣ – ΤΡΙΚΑΛΩΝ» προϋπολογισμού 810.000 ευρώ. Τα έργα υλοποιούνται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός σε δηλώσεις του τόνισε τα εξής: «

«Υπογράψαμε δυο σημαντικές συμβάσεις για την Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας που αφορούν την ασφαλή μετακίνηση των ανθρωπίνων κοινοτήτων. Είναι δυο έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 2 εκ. ευρώ.
Το ένα έργο αφορά την κατασκευή του κυκλικού κόμβου στην Περιφερειακή Οδό Λαρίσης – Τρικάλων . Δρόμος χρήσιμος για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των φορτηγών και των αυτοκινήτων.

«ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΥΚΛΙΚΟΥ ΚΟΜΒΟΥ »:

Η παρούσα εργολαβία αφορά την κατασκευή κυκλικού κόμβου στη συμβολής της Νότιας Περιφερειακής Οδού (Περιφερειακή Οδός Λάρισας-Τρικάλων) με την οδό Αστερίου Καντώνια (οδηγεί στους χώρους στάθμευσης του νέου γηπέδου ποδοσφαίρου της ΑΕΛ, στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας, στο Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας και στην Επαρχιακή Οδό 28 Λάρισας – Καρδίτσας).

Η ανάγκη για τη μελέτη βελτίωσης της υφιστάμενης ισόπεδης διασταύρωσης προέκυψε από την αλλαγή των κυκλοφοριακών δεδομένων της περιοχής και κυρίως από τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις της λειτουργίας του νέου Γηπέδου της ΑΕΛ και του Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας. Παράλληλα συνδέεται με τρόπο άμεσο η Περιφερειακή Οδός Λάρισας-Τρικάλων με την Επαρχιακή Οδό 28 Λάρισας – Καρδίτσας και λύνεται το πρόβλημα εισόδου – εξόδου προς το Διαχρονικό Μουσείο.

Οι εργασίες συνίστανται σε:

Α) κατασκευή κυκλικού κόμβου διαμέτρου 55 μέτρων (πράσινο διαμέτρου 30μ, πεζοδρόμιο από κυβόλιθους – βατό κράσπεδο πλάτους 2,5μ περιμετρικά του πρασίνου και οδόστρωμα κυκλοφορίας με δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 5μ έκαστη) σύμφωνα με την οριζοντιογραφία και μηκοτομή της οδού. Περιμετρικά του κόμβου θα κατασκευαστεί πεζοδρόμιο πλάτους 1,50μ. ενώ ο κόμβος θα έχει τρεις σηματοδοτούμενες διαβάσεις πεζών.

Β) αναπροσαρμογή των εισόδων – εξόδων στον κόμβο και συγκεκριμένα:

i) Περιφερειακή οδός ανατολικά του κόμβου
Κατασκευάζεται κεντρική πλακοστρωμένη νησίδα διαχωρισμού των ρευμάτων κυκλοφορίας ώστε να επιβραδύνεται η ταχύτητα των οχημάτων που εισέρχονται στον κόμβο (ρεύμα προς Τρίκαλα) με προσαρμογή των διαστάσεων της υφιστάμενης οδού στην νέα οριζοντιογραφία και μηκοτομή.

ii) Περιφερειακή οδός δυτικά του κόμβου
Κατασκευάζεται κεντρική πλακοστρωμένη νησίδα διαχωρισμού των ρευμάτων κυκλοφορίας, λωρίδα εξόδου από το Διαχρονικό Μουσείο και επενδεδυμένη τριγωνική τάφρος στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα

iii) Οδός Καντώνια
Καταργούνται οι υφιστάμενες πλευρικές τριγωνικές νησίδες διαχωρισμού των ρευμάτων κυκλοφορίας και η κεντρική νησίδα προσαρμόζεται στην νέα οριζοντιογραφία. Η υφιστάμενη κεντρική νησίδα πλακοστρώνεται

Γ) προεκτείνεται η οδός που οδηγεί στο Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας μέσω της οδού Καντώνια και στο χώρο του μουσείου διαμορφώνεται χώρος αναστροφής και χώρος στάθμευσης λεωφορείων. Παράλληλα διαμορφώνεται και η έξοδος του Διαχρονικού Μουσείου στην Περιφερειακή Οδό.

Σχόλια

σχόλια