Καλλιτεχνικό εργαστήριο στο 2ο ΣΔΕ Φυλακών Τρικάλων

Καλλιτεχνικό εργαστήριο στο 2ο ΣΔΕ Φυλακών Τρικάλων

Στα πλαίσια της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας και του επαγγελματικού προσανατολισμού πραγματοποιήθηκε στο 2ο ΣΔΕ Φυλακών Τρικάλων την Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου, εικαστικό εργαστήριο Χριστουγεννιάτικων κατασκευών.

Διοργανώτρια της δράσης ήταν η κ. Ζώη Βασιλική, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας του 2ου ΣΔΕ Τρικάλων με τη συμβολή του Δημόσιου ΙΕΚ Τρικάλων και την εκθαμβωτική παρουσία του τμήματος των β. βρεφονηπιοκόμων και των εκπαιδευτριών τους.

Στη δράση συμμετείχαν ως ομάδα οι εκπαιδεύτριες: Μαρία Μουστάκα, εποπτεύουσα εκπαιδεύτρια, Σταμάτη Ελένη, Παναγιώτου Ανδριάννα καθώς και 4 καταρτιζόμενοι: Ιωάννης Πλεξίδας, Βασιλάκου Ελισάβετ, Τέλιου Αγλαία και Ζήμου Ελένη. Στο δρώμενο παρευρέθηκε και ο Διευθυντής του Δημοσίου ΙΕΚ, κ. Γκιμούσιας Προκόπιος.

Επιπλέον, από το σχολείο μας συμμετείχαν 22 εκπαιδευόμενοι και από τα 5 τμήματα καθώς και ο ωρομίσθιος μαθηματικός, κος Μπαρμπαρούσης Φώτιος και η εκπαιδεύτρια πολιτισμικής και αισθητικής αγωγής, κα. Μπρέντα Μαρία.

Στο εργαστήριο, διάρκειας 2,5 ωρών κατασκευάστηκαν χριστουγεννιάτικα στεφάνια επενδυμένα με διακοσμητικά στοιχεία, ημερολόγια σε ξύλινες κουτάλες και πιρούνια διακοσμημένα με κορδέλες, γούρια, πάπυροι, ζωγραφιές με τοπία, δέντρο, χιονάνθρωπο.

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ξύλινες κουτάλες κ πιρούνια, φενιζόλ, κορδόνια κ κορδέλες σε διάφορα χρώματα, χρώματα-κηρομπογιές, χαρτόνια, λινάτσα, σπάγγοι σε κουφάρια, διακοσμητικά στοιχεία, σιλικόνες και πιστόλια σιλικόνης.

Σκοπός του εργαστηρίου ήταν μέσα από τη διευρεύνηση κλίσεων, ενδιαφερόντων και καλλιτεχνικών δεξιοτήτων, με τη χρήση ερωτηματολογίων που συνέλεξε η Σύμβουλος του σχολείου, να εμπλακούν ενεργητικά οι συμβουλευόμενοι στην εκπαιδευτική διεργασία και την επαγγελματική τους επανατοποθέτηση στην αγορά εργασίας.

Ειδικότερα, μέσα από την αισθητική αγωγή οι μαθητές μας:

 Γνώρισαν την εικαστική γλώσσα, τις μορφές, τα στοιχεία , τα σύμβολα, το περιεχόμενο, τη δομή, τη λειτουργία, τα υλικά, τα μέσα και τις τεχνικές του τυπώματος με σφουγγάρι, το καλλιτεχνικό ρεύμα και την τεχνοτροπία του πουαντιγισμού με κουκκίδες βασικών χρωμάτων(λευκό, κόκκινο),την τεχνική με πιρούνι και ασκήθηκαν, παράλληλα, στην κατάλληλη χρήση και την οργάνωσή τους σε έργα προσωπικής καλλιτεχνικής δημιουργίας.

 Καλλιέργησαν τις δεξιότητες του χεριού, εκτίμησαν την καλλιτεχνική και τη χειρωνακτική εργασία και γνώρισαν ότι δεκάδες επαγγέλματα έχουν σχέση με την τέχνη.

 Εκτίμησαν τη συμβολή της τέχνης στην προσωπική τους ολοκλήρωση αλλά και συνολικότερα στην κοινωνία και στον πολιτισμό.

 Αντιλήφθηκαν ότι οι ιδέες, τα συναισθήματα και οι εμπειρίες μπορούν να ερμηνευθούν με ποικίλους τρόπους και να πάρουν ποικίλες εικαστικές μορφές.

Το εργαστήριο διεξήχθη σε κλίμα ενθουσιασμού, χαράς, αλληλεπίδρασης και από τους δύο φορείς με ηχηρή την υπόσχεση της επανασύνδεσης με μελλοντικές δράσεις αμφωτέρωθεν, δεδομένου ότι η τέχνη είναι μια παγκόσμια γλώσσα και ως τέτοια μπορεί να παίξει ειρηνοποιό ρόλο τόσο στο σύγχρονο κόσμο όσο και στον κόσμο των εγκλείστων.

Τέλος, θερμές ευχαριστίες για την περάτωση του δύσκολου αυτού εγχειρήματος οφείλουμε στην Διευθύντρια του 2ου Σδε Τρικάλων, Τρικαλιώτη Αθανασία για την αποδοχή και υλοποίηση της ιδέα μου, στην Διευθύντρια του σωφρονιστικού καταστήματος Τρικάλων, κα. Λίτσιου Μαρία για την ασφαλή είσοδο των προσκεκλημένων και έγκριση των υλικών, στον Διευθυντή του Δημοσίου ΙΕΚ Τρικάλων, κο Γκιμούσια Προκόπιο για την τιμητική του επίσκεψη στο σχολείο μας καθώς και στις εκπαιδεύτριες και τις καταρτιζόμενες του τμήματος των β. βρεφονηπιοκόμων.
Η Σύμβουλος Σταδιοδρομίας του 2ου ΣΔΕ Τρικάλων
Ζώη Βασιλική

Σχόλια

σχόλια