Η «ΦΟΝΙΣΣΑ» του Α. Παπαδιαμάντη στο Υπαίθριο Θέατρο του Φρουρίου

Η «ΦΟΝΙΣΣΑ» του Α. Παπαδιαμάντη στο Υπαίθριο Θέατρο του Φρουρίου

 Τρίτη 23 Ιουνίου, 21:30

στο Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Τρικάλων (Φρούριο)

«ΦΟΝΙΣΣΑ» του Α. Παπαδιαμάντη  σε θεατρική μεταφορά

 από τον

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΙΧΜΗ

Στον ομώνυμο ρόλο η Φωτεινή Φιλοσόφου

Διοργάνωση

Τμήμα Πολιτισμού και Αθλητισμού Δ/νσης Παιδείας και Πολιτισμού

Δήμου Τρικκαίων

 

Τιμές εισιτηρίων: κανονικό 15 ευρώ, προπώληση 12 ευρώ, φοιτητικό, μαθητικό, στρατιωτικό, ανέργων 10 ευρώ

Προπώληση εισιτηρίων: πρωϊ  10:00-14:00 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρικκαίων (Γαριβάλδη 8)  και στο χώρο της παράστασης  πριν την έναρξη.

 

Σκηνοθεσία: Γιάννης Νικολαίδης.

Διασκευή του  ομώνυμου διηγήματος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη Κώστας Πολιτόπουλος

Διανομή: Φωτεινή Φιλοσόφου, Τζένη Οικονόμου, Έρρικα Μακρή, Γιάννης Τσιώμου, Γιάννης Νικολαϊδης.

Ο Σκηνοθέτης

 

Την δική του απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα που ανοίγει το έργο καλείται να δώσει ο σκηνοθέτης Γιάννης Νικολαΐδης, σε μία θεατρική διασκευή που υπογράφει ο Κώστας Πολιτόπουλος.

Λαϊκή τραγωδία και απελπισμένη κραυγή, χαρακτηρίζει τη «Φόνισσα» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Η ηρωίδα «Φραγκογιαννού», δίνει προσωπική αλλά φρικτή λύση για τα συμφέροντα των ομοίων της εξαθλιωμένων ανθρώπων,κυρίως των γυναικών.
Σκληρή επιλογή μα τραγική λύτρωση ο θάνατος.
Η Φραγκογιαννού σκοτώνει συνειδητά και επαναληπτικά, χωρίς ενδοιασμούς ψυχικούς.
Με ταξικό υπολανθάνον ένστικτο.
Θεωρεί τις πράξεις της κοινωνική δικαιοσύνη και προσφορά.
» Τυφλή ανάγκη ο φόνος»
Σταματάει τις πράξεις της με την παρέμβαση της τρέχουσας εξουσίας.
Ο Παπαδιαμάντης είναι ο άγιος των ελληνικών γραμμάτων, με ίσκιο θεόρατο, που όσο υπάρχει ελληνική γλώσσα θα μας ακολουθεί για πάντα.

Μεγάλο θέμα του έργου και ζήτημα ανάλυσης και ερμηνείας αποτελεί η ύπαρξη ή όχι τύψεων και ενοχής εκ μέρους της Χαδούλας, ενώ πολλές συζητήσεις έχει προκαλέσει το τέλος του έργου στο οποίο η Χαδούλα βρίσκει τον θάνατο ανάμεσα στη θεία και την ανθρώπινη δικαιοσύνη. Αναλύσεις διαφόρων προσεγγίσεων, ψυχολογικής σκοπιάς, βιολογικής, εγκληματολογικής κοκ φωτίζουν διαφορετικές σκοπιές ενός έργου που, πέρα από μία μοναδική καταβύθιση από τον συγγραφέα στην ψυχοσύνθεση της ηρωίδας του, έτερος πρωταγωνιστής είναι η ίδια η κονωνία και κυρίως η κοινωνική αδικία, αφήνοντάς μας το ερώτημα, μήπως τελικά η Χαδούλα, μέσω των φόνων, επεδείκνυε μία στρεβλή χειρονομία αγάπης; Στρεβλή, καθώς η ίδια δεν έμαθε ποτέ ούτε από την μητέρα της, ούτε από τον σύζυγό της, το αληθινό νόημα του όρου;

 

 

Σχόλια

σχόλια