Ημερίδα ERASMUS+ στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων

Ημερίδα ERASMUS+ στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων

Το Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων διοργάνωσε ημερίδα, την Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016, στις 18:30,  στο χώρο του σχολικού αμφιθεάτρου, με θέμα την παρουσίαση των τριών νέων εγκεκριμένων σχεδίων του προγράμματος Erasmus+ που πρόκειται να υλοποιηθούν κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2016-2018. Πλήθος εκλεκτών καλεσμένων από το χώρο της Εκπαίδευσης, όπως η αξιότιμη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Τρικάλων κα Βασιλική Κάκλα, ο Σχολικός Σύμβουλος Μηχανολόγων κ. Αντώνιος Μπλιούμης, διοικητικοί εκπρόσωποι τμημάτων  της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης, Διευθυντές Επαγγελματικών Λυκείων και Γυμνασίων του Νομού και του Εργαστηριακού Κέντρου Τρικάλων, εκπαιδευτικοί καθώς και εκπρόσωπος της αναπτυξιακής εταιρείας e-trikala παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την εκδήλωση.

Ο Διευθυντής του 1ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Τρικάλων κ. Βασίλειος Βαρσάνης καλωσόρισε τους καλεσμένους και άνοιξε την ημερίδα με μια σύντομη αναφορά στην πλούσια δράση του σχολείου στον τομέα υλοποίησης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.

Ακολούθησε ο κ. Αθανάσιος Βράντζας, ο οποίος με μια σύντομη αναδρομή στην τελευταία επταετία, παρουσίασε την αρχή και την εξέλιξη του όμορφου αυτού “ταξιδιού” όπως χαρακτηριστικά το περιέγραψε, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στο Διευθυντή κ. Βαρσάνη για την αμέριστη συμπαράσταση, στήριξη και συνδρομή του στην όλη επιτυχημένη πορεία. Στη συνέχεια ο κ. Βράντζας παρουσίασε το νέο εγκεκριμένο σχέδιο ΚΑ1 με τίτλο “ Έξυπνα Συστήματα Ελέγχου Οχημάτων – Ρομποτική” που θα πραγματοποιηθεί στη Μπολόνια και τη Βαρκελώνη σε δύο ροές κινητικότητας για κατάρτιση 30 μαθητών και δύο ροές κινητικότητας για κατάρτιση και επιμόρφωση 8 εκπαιδευτικών του σχολείου. Αναφέρθηκε στη σύλληψη της ιδέας του σχεδίου, εμπνευσμένης από το φιλόδοξο και πρωτοποριακό πρόγραμμα που υλοποίησε πρόσφατα η Αναπτυξιακή ΑΕ ΟΤΑ του Δήμου Τρικκαίων e-Trikala AE και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών “ΕΠΙΣΕΥ”: ‘CityMobil2 – Cities demonstrating cybernetic mobility’ που αφορούσε στη διερεύνηση των δυνατοτήτων κυκλοφορίας οχήματος χωρίς οδηγό σε Αστικό Περιβάλλον με πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Επισημάνθηκαν οι οκτώ τάσεις του μέλλοντος και η ανάγκη επαγγελματικής εξοικείωσης και κατάρτισης με προοπτική μελλοντικής απασχόλησης σε ένα δυναμικό τομέα με αναπτυξιακές διαστάσεις που αποτελεί γέφυρα μετάβασης προς τη βιώσιμη κινητικότητα. Τέλος, έγινε περιγραφή των πολύ σημαντικών αποτελεσμάτων που αναμένονται να επιτευχθούν με την υλοποίηση του σχεδίου.

Το δεύτερο εγκεκριμένο σχέδιο ΚΑ219 με τίτλο: Power @pp Your Learning Skills (P@LS) – “ Ενεργοποιήστε τις μαθησιακές σας δεξιότητες με τον προγραμματισμό εφαρμογών ”,  που αποτελεί στρατηγική σύμπραξη διετούς διάρκειας μεταξύ έξι ευρωπαϊκών σχολείων στην Ελλάδα, την Τουρκία, την Ουγγαρία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία, παρουσίασε η υπεύθυνη του έργου κα Αικατερίνη Μπαντέκα. Πρόκειται για ένα σχέδιο που συντονίζει το 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων. Υποβλήθηκε το Μάρτιο του 2016, συγκέντρωσε υψηλή βαθμολογία και κατατάχθηκε έκτο στο σύνολο των μόλις 19 εγκεκριμένων σχεδίων ΚΑ2 από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού ανάμεσα σε μεγάλους εκπαιδευτικούς φορείς τριτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Το σχέδιο αφορά στη δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών για Android συσκευές με εκπαιδευτικό περιεχόμενο και θα συνδέεται με  συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα. Ο προγραμματισμός θα γίνει μέσω του ελεύθερου και ανοικτού περιβάλλοντος οπτικού προγραμματισμού AppInventor, που είναι κατάλληλα σχεδιασμένο για αρχάριους στον προγραμματισμό χρήστες και βελτιστοποιημένο για εκπαιδευτική χρήση. Μέσα από το έργο P@LS δίνεται προτεραιότητα στην ανάγκη απόκτησης ή ενίσχυσης του ψηφιακού εγγραμματισμού των μαθητών, στην επιτακτική ανάγκη μετασχηματισμού του σχολείου με την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και τέλος στη δυνατότητα  απόκτησης αυτοπεποίθησης, εφευρετικότητας  και ανταγωνιστικότητας σε ένα κόσμο όπου κυριαρχεί η υπολογιστική σκέψη. Κάθε διδακτικό σενάριο προγραμματισμού μιας εφαρμογής θα είναι σχεδιασμένο και υλοποιημένο από μαθητές και εκπαιδευτικούς, θα διδάσκεται και θα παραδίδεται στα μέλη της σύμπραξης και θα αξιολογείται με συγκεκριμένους ποιοτικούς δείκτες. Οι δημιουργίες που θα προκύψουν από τη συνεργασία θα αποτελέσουν συλλογή εκπαιδευτικού υλικού, άμεσα αξιοποιήσιμου όχι μόνο από τους συμβαλλόμενους φορείς αλλά και από ένα ευρύτερο δίκτυο εκπαιδευτικών οργανισμών που θα γίνουν αποδέκτες των αποτελεσμάτων της σύμπραξης.

Στη συνέχεια, η κα Χαρίκλεια Ρουσουλιώτη ως υπεύθυνη του σχεδίου ΚΑ201 “A European School Around The World (ESAW) – Ένα Ευρωπαϊκό Σχολείο «ταξιδεύει» στον κόσμο” μίλησε για το έργο διευρυμένης σύμπραξης διετούς διάρκειας μεταξύ πέντε ευρωπαϊκών σχολείων στην Ιταλία (συντονίστρια χώρα), τη Σουηδία, την Ισπανία, τη Γαλλία και την Ελλάδα καθώς και δύο φορέων Δικτύων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Ιταλία και τη Βουλγαρία. Το σχέδιο αυτό ανήκει στις Στρατηγικές Συμπράξεις που υποστηρίζουν την ανάπτυξη και μεταφορά καινοτομίας σχετικά με τα παραδοτέα προϊόντα αλλά και με τη διοργάνωση μεγάλου βεληνεκούς δραστηριοτήτων διάχυσης και διάδοσης των αποτελεσμάτων. Μέσω της γνώσης του διαφορετικού πολιτιστικού, θρησκευτικού και εθνικού υπόβαθρου και την επανεκτίμηση των τοπικών παραδόσεων και των πολιτισμών των ευρωπαϊκών χωρών επιδιώκεται να παγιωθεί στους συμμετέχοντες αφενός η αίσθηση ότι ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αφετέρου να καλλιεργηθεί ο σεβασμός στην ιστορία και στις παραδόσεις κάθε χώρας. Επιπλέον, να εφοδιαστούν οι μαθητές με τις κατάλληλες δεξιότητες και γνώσεις για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού σχολικού ταξιδιωτικού γραφείου, με έμφαση στον πολιτιστικό τουρισμό του οποίου κάθε χώρα θα είναι εταίρος και διαχειριστής. Βασικές καινοτομίες της σύμπραξης αποτελούν η στενή σύνδεση σχολείου και χώρου εργασίας, η ενημέρωση για τις προοπτικές απασχόλησης και η καλλιέργεια επιχειρηματικών δεξιοτήτων των μαθητών καθώς και η ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών και παιδαγωγικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία και τη μάθηση, όπως η μέθοδος CLIL (αφορά τη διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου μέσω μιας γλώσσας διαφορετικής από τη μητρική των μαθητών.), η ψηφιακή αφήγηση(digital storytelling) και το μάρκετινγκ με περιεχόμενο (content marketing). Tα τελικά προϊόντα που θα προκύψουν από τη συνεργασία θα είναι πολυμεσικές εφαρμογές τουριστικών οδηγών, εφαρμογή προσομοίωσης τουριστικού πρακτορείου, συλλογή παιδαγωγικού υλικού και εργαλείων αξιοποίησης καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών και η δημιουργία «δρομολογίων» πολιτισμού, παραδόσεων, οίνων και εδεσμάτων για κάθε εμπλεκόμενη χώρα.

Το τελευταίο μέρος της ημερίδας αφιερώθηκε σε μια παρουσίαση από τον κ. Βράντζα του τρόπου αξιολόγησης του ενδιαφέροντος των μαθητών για συμμετοχή σε τέτοιου είδους προγράμματα καθώς και του τρόπου επιλογής των μελών  για τη σύσταση των ομάδων εργασίας. Μέσα από τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τη στατιστική ανάλυση των ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων που οι υποψήφιοι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν,  εξήχθησαν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα όσον αφορά το επίπεδο των δεξιοτήτων τους , τις επαγγελματικές προσδοκίες αλλά και ανησυχίες τους, τη θετική και αρνητική στάση απέναντι στις προοπτικές απασχολησιμότητας και το ενδιαφέρον τους για περισσότερη εξειδικευμένη γνώση και απόκτηση προσόντων και ικανοτήτων μέσα στο σύγχρονο και αβέβαιο κόσμο της αγοράς εργασίας.

Η ημερίδα έληξε με την ευγενική παρέμβαση της κας Β. Κάκλα, η οποία συνεχάρη τους εκπαιδευτικούς του Εσπερινού ΕΠΑΛ για την αξιόλογη προσπάθειά τους αλλά και τη διάθεσή τους να μοιραστούν την καλή πρακτική, την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους και με άλλους συναδέλφους τους.

Σχόλια

σχόλια