Με Μπαγιώτη και Χαχάμη το… «ασημένιο βέλος»

Με Μπαγιώτη και Χαχάμη το… «ασημένιο βέλος»

Με χθεσινή του φωτογραφία στο fb ο Θωμάς Χαχάμης μας ενημέρωνε πως «Έρχεται το Ασημένιο Βέλος ..Έξω από το Zagremb της Κροατίας είναι το Ασημένιο Βέλος που σε λίγες ώρες θα περάσει τα σύνορα της Ειδομένης… Άντε καλή Αρχή..» Τώρα βέβαια θα αργήσει λίγο να μπει κανονικά στις Ελληνικές ράγες για να κάνει δρομολόγια… αλλά ετοιμαστείτε να δείτε Μιχάλη Μπαγιώτη οδηγό (αν δεν έχει εκλεγεί δήμαρχος) και Θωμά Χαχάμη υπεύθυνο ελεγκτή εισιτηρίων στο… «ασημένιο βέλος».

Το Ασημένιο Βέλος

Aνήκει στην οικογένεια Pendolino και διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη – Αθήνα σε τρεις ώρες και 20 λεπτά
Το ταξίδι που θα το οδηγήσει τελικά στην Ελλάδα, όπου θα κάνει επίσημη «πρεμιέρα» στις 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ, ξεκίνησε ήδη το «ασημένιο βέλος», το τρένο που επιλέχθηκε από την ιταλική «Ferrovie dello Stato» (FS) για να πραγματοποιεί (μελλοντικά) το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από τρεισίμισι ώρες.
Tο «Frecciargento ETR 485», όπως είναι η πλήρης επωνυμία του, μεταφέρθηκε ήδη -σύμφωνα με πληροφορίες- από τη Ρώμη στο Σερβινιάνο (Cervignano) πριν από λίγες ημέρες, προκειμένου να ξεκινήσει το ταξίδι του προς την Ελλάδα και να φτάσει εγκαίρως στη Θεσσαλονίκη στις αρχές της επόμενης εβδομάδας για τα πρώτα δοκιμαστικά του δρομολόγια.
Πριν από την «επίσημη πρώτη» στις 8 Σεπτεμβρίου, θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με πληροφορίες τέσσερα ή πέντε δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα του δικτύου από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κατερίνη, με ταχύτητα έως 200 χιλιομέτρων/ώρα.
Ωστόσο, το «ασημένιο βέλος» με τα εννέα βαγόνια του δεν θα διαγράψει τη μόνιμη πορεία του επί ελληνικού εδάφους προτού ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και στο τελευταίο, «δύσκολο» τμήμα της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας, από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό, μήκους 52 χιλιομέτρων.
Μετά τη Διεθνή ‘Εκθεση, όπου θα παρουσιαστεί με την ευκαιρία της συμμετοχής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη διοργάνωση, το τρένο, χωρητικότητας περίπου 480 θέσεων, θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, μέχρις ότου ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα υποδομής, ώστε να μπει μόνιμα στις ελληνικές ράγες.
Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης και οι δοκιμές στα συστήματα ασφάλειας ETCS (European Train Control System), κάτι που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναμένεται να γίνει το 2019, το τρένο -που έχει κατασκευαστεί από την Alstom Ferroviaria (πρώην FIAT Ferroviaria), ανήκει στην οικογένεια «Pendolino» και μπορεί να πετύχει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χλμ/ώρα- εκτιμάται ότι θα διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη-Αθήνα στον χρόνο των τριών ωρών και 20 λεπτών.
Μετά την ολοκλήρωση των έργων, η FS θα έχει πρακτικά τη δυνατότητα να δρομολογήσει στην Ελλάδα και το ακόμη ταχύτερο «κόκκινο βέλος» (Frecciarossa), το οποίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 300 χιλιομέτρων την ώρα, μειώνοντας εντυπωσιακά τον χρόνο της διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Σχόλια

σχόλια