Εκπαιδευτική επίσκεψη του 4ου Γυμνασίου στο ΚΠΕ Μακρυνίτσας

Εκπαιδευτική επίσκεψη του 4ου Γυμνασίου στο ΚΠΕ Μακρυνίτσας

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ 4ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ «ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ» ΣΤΟ ΚΠΕ ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑΣ

Τη Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μακρινίτσας με σκοπό την παρακολούθηση του προγράμματος που εκπονεί το ΚΠΕ «Βότανα: υγεία -ομορφιά-ευεξία». Ομάδα μαθητών του σχολείου μας αποτελούμενη από 32 μαθητές των τμημάτων Α2 και Α3 και συνοδούς καθηγητές την κ. Τσιοτινού, την κ. Καπράνα και την κυρία Ζαννιά είχαν τη χαρά και την τύχη να μεταβούν στο πανέμορφο χωριό του Πηλίου και να παρακολουθήσουν ένα ενδιαφέρον βιωματικό σεμινάριο για τα βότανα και τη χρησιμότητά τους.
Τους μαθητές υποδέχτηκαν οι υπεύθυνοι του ΚΠΕ στο κτίριο του που στεγάζεται σε ένα από τα επτά αυθεντικά γνήσια αρχοντικά που διατηρούνται στη Μακρινίτσα. Αρχικά έγινε παρουσίαση του προγράμματος και οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις θεραπευτικές ιδιότητες των βοτάνων, για τον τρόπο συλλογής και συντήρησης των βοτάνων, για τα τοπικά βότανα και τον θεραπευτικό τους ρόλο, καθώς και για τον τρόπο που αυτά χρησιμοποιούνται.
Στη συνέχεια, οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 ομάδες με τυχαίο τρόπο, ώστε κάθε ομάδα να αναλάβει συγκεκριμένη δράση. Όλες οι ομάδες περπάτησαν στα πλακόστρωτα σοκάκια της Μακρινίτσας και είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική των κτιρίων, αλλά και την μοναδική θέα που απλωνόταν μπροστά τους. Η 1η ομάδα αναγνώρισε τα βότανα που έβρισκε διάσπαρτα στα στενάκια. Στη συνέχεια, τα παιδιά διάβασαν τις ιδιότητες των βοτάνων από τις κάρτες που τους είχαν δοθεί. Στο τέλος, κατέληξαν στην εκκλησία της Παναγίας, η οποία κτίστηκε το 1204. Εκεί άκουσαν την ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας της Μακρινίτσας. Τα δύο παιδιά, μετά το θάνατό τους, έγιναν κυπαρίσσια που ενώνονται στην κορυφή. Αυτά τα δυο κυπαρίσσια αποτελούν το έμβλημα της Μακρινίτσας.
Η 2η ομάδα, αφού πρώτα τα μέλη της πήραν ονόματα βοτάνων, συγκέντρωσε διάφορα είδη. Μια μαθήτρια που ανέλαβε το ρόλο του γραμματέα έγραφε στοιχεία για τα συγκεκριμένα βότανα. Ήταν ένα μάθημα πολύ πιο ενδιαφέρον, από αυτό που συνήθως γίνεται στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Στο τέλος της διαδρομής, πίσω στο ΚΠΕ, οι μαθητές δημιούργησαν το δικό τους φυτολόγιο.
Η 3η ομάδα, είχε ως κύρια ενασχόληση τη συλλογή φύλλων και καρπών, την αναγνώρισή τους και την ανάδειξη των χαρακτηριστικών και της διαφορετικότητάς τους. Η ομάδα ξεκίνησε με κάρτες γνωριμίας των τοπικών βοτάνων, από τον βασιλικό και τον δυόσμο, τη λεβάντα και το θυμάρι μέχρι και το φασκόμηλο και την κανέλα. Επίσης, γνώρισαν βότανα που συναντιούνται στις Πηλιορείτικες βουνοπλαγιές, όπως το περδικάκι, τον φλόμο, την καλέντουλα και τη βαλεριάνα. Στο τέλος, έκαναν και αυτοί το δικό τους φυτολόγιο.
Όταν τέλειωσε το πρόγραμμα όλοι μαζί, μαθητές και καθηγητές πήγαμε για φαγητό σε ταβερνάκι στην πλατεία του χωριού. Μετά το φαγητό αναχωρήσαμε για το Βόλο. Πρώτη στάση το Μουσείο Τσαλαπάτα, το οποίο στεγάζεται στο παλιό Εργοστάσιο Πλινθοκεραμοποιίας Νικολάου & Σπυρίδωνος Τσαλαπάτα. Παρουσιάζει την καθημερινή ζωή στο εργοστάσιο, καθώς και όλα τα στάδια της παραγωγής διαφορετικών τύπων τούβλων και κεραμιδιών. Στόχος του είναι να αναδείξει την ιστορική ταυτότητα της πόλης και να συμβάλει στη διάσωση και την προβολή της βιομηχανικής κληρονομιάς της. Επόμενη στάση η παραλία του Βόλου, όπου κάναμε μια μεγάλη και ωραία βόλτα Η ηλιοφάνεια έκανε ακόμη πιο όμορφη την εμπειρία του περιπάτου.
Οι μαθητές επέστρεψαν στα Τρίκαλα πιο πλούσιοι σε εμπειρίες, συναισθήματα, δεξιότητες και με πολλές φωτογραφίες, ώστε να κρατήσουν ζωντανή στη μνήμη τους αυτή τη μοναδική εμπειρία. Όταν το λεωφορείο έφτασε στο χώρο του 4ου Γυμνασίου όλοι είχαν ανάμικτα συναισθήματα, ικανοποίηση, πληρότητα αλλά και συνάμα απογοήτευση που ακόμη μια όμορφη σχολική εκδρομή έφρασε στο τέλος της.

Σχόλια

σχόλια