Εγκαινιάστηκαν οι σήραγγες στα Τέμπη και το τμήμα του Μαλιακού

Εγκαινιάστηκαν οι σήραγγες στα Τέμπη και το τμήμα του Μαλιακού

Παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα εγκαινιάστηκαν το μεσημέρι της Πέμπτης δύο σημαντικά τμήματα του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Θεσσαλονίκης, οι σήραγγα των Τεμπών και το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί.

«Με το έργο αυτό παρακάμπτεται το πιο επικίνδυνο τμήμα της οδικής σύνδεσης ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το πέρασμα των Τεμπών» είπε κατά τον χαιρετισμό του ο Αλέξης Τσίπρας.

«Η παράδοση αυτού του δικού τμήματος ολοκληρώνει πλήρως τον οδικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης που οι εργασίες του ξεκίνησαν πριν από 70 χρόνια» επισήμανε.

Στη συμφωνία ανάμεσα στο Δημόσιο και τον παραχωρησιούχο, πρόσθεσε προβλέπεται η πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες χωρίς καταβολής διοδίων καθ όλο το μήκος του.

Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε τέσσερις ώρες

Η παράκαμψη των Τεμπών και του Πλαταμώνα περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη οδική σήραγγα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, μήκους 6 χιλιομέτρων, και εκτιμάται ότι θα μειώσει στις τέσσερις ώρες τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ενώ παράλληλα θα ελαττώσει τα τροχαία ατυχήματα.

Το νέο τμήμα, μήκους 26 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει τρεις σήραγγες δύο χωριστών κλάδων κυκλοφορίας, τρεις μεγάλες γέφυρες και πέντε δύο ανισόπεδους κόμβους.

Σύμφωνα με στοιχεία του παραχωρησιούχου Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, η μέση ημερήσια κυκλοφορία και για τις δυο κατευθύνσεις στην περιοχή των Τεμπών υπολογίζεται σε περίπου 10.000 οχήματα.

Τσίπρας: Δεν διεκδικούμε την πατρότητα

«Τα έργα αυτά ανήκουν σε έναν και μοναδικό ιδιοκτήτη, στον ελληνικό λαό, στον οποίο σήμερα τα παραδίδουμε. Δεν διεκδικεί η κυβέρνηση την πατρότητα τους, αλλά το δίκιο ότι κατάφερε να ξεμπλέξει ένα κουβάρι εμπλοκών και δυσκολιών μέσα από δύσκολη διαπραγμάτευση» τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας.

Σημείωσε ακόμα ότι η κυβέρνηση απέκρουσε τον κίνδυνο τελμάτωσης των μεγάλων έργων που θα είχε ως αποτέλεσμα να επιστραφούν συνολικά 8,5 δισ ευρώ στην ΕΕ.

«Τον Φεβρουάριο του 2015, μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση της χώρας, κανείς δεν πίστευε ότι η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα θα ολοκλήρωνε τα βαλτωμένα μεγάλα έργα» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια της τελετής.

Για έργο όχι μόνο του παρόντος αλλά και των επόμενων γενεών, για ηράκλειο άθλο που επιτεύχθηκε με τη συμβολή και της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, μίλησε η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ Κορίνα Κρέτσου.

«Είμαστε εδώ σήμερα για να αποδείξουμε ότι όταν θέλουμε, μπορούμε. Το είπε όχι μόνο ο Μπάρακ Ομπάμα, αλλά το έχει πει ο Νίκος Καζαντζάκης. Αυτό που πετυχαίνουμε σήμερα είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η Ευρώπη» είπε.

ΝΔ: Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν στα κόμματα

«Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν στα κόμματα, αλλά στον ελληνικό λαό, καθώς ο χρόνος δημιουργίας τους υπερβαίνει κατά πολύ τη χρονική διάρκεια μιας κυβέρνησης», αναφέρει σε ενημερωτικό της σημείωμα η ΝΔ με αφορμή τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στα εγκαίνια της παράκαμψης Τεμπών – Πλαταμώνα.

«Συνήθως, ένα μεγάλο έργο άλλοι το σχεδιάζουν, άλλοι το δημοπρατούν, άλλοι το κατασκευάζουν και άλλοι το εγκαινιάζουν», εξηγεί συγκεκριμένα και προσθέτει «οι τέσσερις αυτοκινητόδρομοι ξεκίνησαν το 2008 επί Κώστα Καραμανλή, και τα έργα επανεκκίνησε το 2013 η κυβέρνηση Σαμαρά ύστερα από πολύμηνες και εξαιρετικά δύσκολες διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους και τις 43 εμπλεκόμενες τράπεζες».

Παράλληλα η ΝΔ αναφέρει, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ως αξιωματική αντιπολίτευση δεν ψήφισε τις συμβάσεις παραχώρησης στη Βουλή, ότι το πρώτο εξάμηνο του 2015 αυτά τα έργα σταμάτησαν και μετά τις εκλογές τον Σεπτέμβριο του 2015 η κυβέρνηση προσπάθησε μέσω ΕΣΠΑ να δώσει κάποιες ενέσεις ρευστότητας στις κοινοπραξίες.

Η ΝΔ λέει επίσης ότι το υπουργείο Υποδομών έδωσε στις κοινοπραξίες περίπου 500 εκατ. ευρώ ως αποζημιώσεις και πριμ επιτάχυνσης και μεταξύ άλλων καταλήγει:
«Η Νέα Δημοκρατία δεν χαρίζει σε κανέναν και προπάντων στον ΣΥΡΙΖΑ τους 4 αυτοκινητοδρόμους».

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

(Φωτογραφία:  Eurokinissi )

Σχόλια

σχόλια