Ε-65: Καθυστέρηση και τσουχτερά διόδια – Δείτε φωτό του νέου δρόμου

Ε-65: Καθυστέρηση και τσουχτερά διόδια – Δείτε φωτό του νέου δρόμου

Φωτιά κυριολεκτικά έχουν πάρει τα εργοτάξια για την Ε-65 που θα πρέπει να παραδοθεί μέχρι και τις 31 του μήνα. Σύμφωνα με την εταιρία, το τμήμα από Τρίκαλα μέχρι και Ανάβρα θα είναι έτοιμο και θα παραδοθεί όπως οι προδιαγραφές το απαιτούν τη συγκεκριμένη ημερομηνία ενώ ερωτηματικό παραμένει αν θα προλάβουν το τμήμα Ανάβρα – Ξυνιάδα που είχε σημαντική καθυστέρηση λόγω των απαλλοτριώσεων, έστω παραχωρώντας τη μια λωρίδα κυκλοφορίας αφού στο σύνολό του το συγκεκριμένο τμήμα, είναι μάλλον αδύνατο να έχει ολοκληρωθεί πριν το τέλος Μαΐου.

Να σημειώσουμε πως την επόμενη Δευτέρα αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία και ο περιφερειακός Μεγαλοχωρίου.

Τα διόδια

Μπορεί από τα Τρίκαλα ακριβώς πριν ένα χρόνο στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ με παρόντες τους Τρικαλινούς βουλευτές, ο γενικός γραμματέας του Υπ. Υποδομών Γιώργος Δέδες να δήλωνε πως: μέχρι ο… τυφλός ακόμη δρόμος να κουμπώσει με την ΠΑΘΕ δεν θα υπάρχουν διόδια, όμως αυτό το ακούνε στην εταιρία εκμετάλλευσης και γελάνε διερωτούμενοι μάλιστα, το κόστος συντήρησής της για τα επόμενα δυο χρόνια ποιος θα το πληρώσει;

Ο νέος δρόμος από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα θα έχει 2 μετωπικά διόδια σε Σοφάδες και Λόγγο και η χρέωση θα είναι 6 λεπτά το χιλιόμετρο. Δηλαδή αν μπει κάποιος στην Ξυνιάδα και βγει στον κόμβο των Σοφάδων θα πληρώσει περίπου 3,70 ευρώ, ενώ αν βγει στον Λόγγο για Τρίκαλα 5,05 ευρώ περίπου. Όμως στον δρόμο θα υπάρχουν και αρκετά πλευρικά διόδια. Σε δεύτερη φάση θα προστεθούν άλλοι δυο σταθμοί σε Λιανοκλάδι και Οξύνεια με κόστος 7,95 ευρώ, για να διέλθει κάποιος σε ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο.

Στο μεταξύ κατά δύο ημέρες μετατίθεται η ημερομηνία των εγκαινίων για την ολοκλήρωση των έργων στην κοιλάδα των Τεμπών. Η κορδέλα θα κοπεί τελικά τη Δευτέρα 3 Απριλίου και όχι το Σάββατο 1η του μήνα όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, προκειμένου να παραστεί σε αυτά ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας (τότε υπάρχει κενή ημερομηνία στην ατζέντα του).

Τέλος οι αυτοδιοικητικοί φορείς της Λάρισας περιμένουν ακόμα να συναντηθούν με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη για το θέμα της επανεγκατάστασης του σταθμού διοδίων στα Τέμπη. Όπως είναι γνωστό την αντίθεσή τους έχουν εκφράσει οι Δήμου Τεμπών και Αγιάς όπως και η περιφέρεια Θεσσαλίας.

Στοιχεία και πρόοδος κατασκευής ανά τμήμα Ε65

Σύμφωνα με την εταιρία η κατάσταση πριν λίγες ημέρες είχε ως εξής:

–  Τμήμα 0χλμ. έως 32 χλμ. – Νότιο αναβαλλόμενο- (Τ2 κατασκευαστική περίοδος)

Πρόκειται για έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ. Ο φάκελός του, φάκελος μεγάλου έργου, έχει κατατεθεί από το αρμόδιο Υπουργείο στην Ε.Ε. και αναμένεται η σχετική έγκριση. Από 0 χλμ. έως και 14 χλμ. η πρόοδος κατασκευής ανέρχεται στο 55%. Από 14χλμ. έως 26χλμ. έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις σε κάποια τμήματα και αναμένουμε τις εξελίξεις για τα υπολειπόμενα. Σε αυτό το τμήμα συναντάμε και τη σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. ανά κλάδο στην οποία έχει ολοκληρωθεί διάνοιξη 500.μ εκατέρωθεν.

– Τμήμα 32χλμ. έως 111χλμ. (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) –  Υπό κατασκευή (Τ1 κατασκευαστική περίοδος) – Λειτουργική ολοκλήρωση Μάρτιος 2017

Βρίσκεται υπό κατασκευή με ποσοστό ολοκλήρωσης που ξεπερνά το 90% και στόχο τη λειτουργική ολοκλήρωση το Μάρτιο του 2017. Για το σκοπό αυτό, η κοινοπραξία κατασκευής, είχε προχωρήσει στην ενοικίαση 800 στρεμμάτων από τις εκκρεμείς εκτάσεις, τα οποία αντιστοιχούν στην κατασκευή περίπου 16 χλμ. αυτοκινητοδρόμου. Το ζήτημα με τις απαλλοτριώσεις εντοπίζεται στα αρχικά χιλιόμετρα και ειδικότερα στα πρώτα 5 χλμ.

–  Τμήμα 111χλμ. έως 190 χλμ. περίπου – Βόρειο αναβαλλόμενο (Τ2 κατασκευαστική περίοδος)

Κατάθεση μελέτης με νέα προτεινόμενη χάραξη. Από το 111χλμ. έως το 136χλμ. η πρόοδος κατασκευής είναι στο 40% από το 2010, όταν και σταμάτησε. Από το 136χλμ. έως το τέλος του έργου, λόγω νέας προτεινόμενης χάραξης δεν έχουν γίνει ενέργειες απαλλοτριώσεων. Για τη χρηματοδότησή του γίνονται ενέργειες από το αρμόδιο Υπουργείο.

Σχόλια

σχόλια