Οι «φίλοι του τρένου» για τις ισόπεδες διαβάσεις

Οι «φίλοι του τρένου» για τις ισόπεδες διαβάσεις

Με τη ευκαιρία της παγκόσμιας μέρας  ενημέρωσης των πολιτών για τις ισόπεδες διαβάσεις, απευθυνόμαστε στους πολίτες της πόλης μας και της περιοχής μας γενικότερα, αλλά και στις τοπικές αρχές σε μια προσπάθεια ανάδειξης του σοβαρού αυτού θέματος.

Ισόπεδες διαβάσεις κατ’ αρχήν υπάρχουν σε όλο τον κόσμο και ζητούμενο βεβαίως είναι κατ’ αρχήν να είμαστε όλοι μας  πολύ προσεκτικοί όταν τις διαβαίνουμε είτε πεζοί, είτε οδηγώντας κάποιο όχημα. Και βασικός κανόνας που σώζει ζωές είναι ότι δεν πρέπει να παραβιάζουμε ποτέ τα ενεργοποιημένα συστήματα φύλαξης των διαβάσεων.

Στην πόλη των Τρικάλων υπάρχουν αυτή τη στιγμή επτά φυλασσόμενες ισόπεδες διαβάσεις και άλλες δέκα περίπου αυθαίρετες που δημιουργήθηκαν με το κόψιμο της περίφραξης.

Στα χρόνια λειτουργίας της νέας σιδηροδρομικής γραμμής αρκετά σοβαρά θανατηφόρα  ατυχήματα έχουν γίνει στη διάβαση της οδού  Πύργου, δύο στο Φλαμούλι  καθώς και δύο στις αυθαίρετες “τρύπες”  της σήτας.

Ιδιαίτερα επικίνδυνη έχει αποδειχθεί η διάβαση της οδού Πύργου εξαιτίας κυρίως της λειτουργίας του οδικού φαναριού ανεξάρτητα και πολλές φορές  με αντίθετη ένδειξη ως προς  το ΑΣΙΔ (αυτόματο σύστημα της γραμμής). Σε παρόμοια διάβαση στην πόλη της Καρδίτσας εδώ και πολλά χρόνια τα δύο συστήματα λειτουργούν συνδεδεμένα μεταξύ τους χωρίς να δημιουργηθεί ποτέ πρόβλημα.

Για τις αυθαίρετες τρύπες της σήτας δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά πράγματα. Είναι ασφαλώς η μεγάλη  ντροπή της πόλης μας.

Υπάρχει όμως λύση; Ασφαλώς και υπάρχει. Το γεγονός ότι η γραμμή είναι υπερυψωμένη, επιτρέπει την σχετικά εύκολη τοποθέτηση  προκάτ ημιυπόγειων διαβάσεων για πεζούς και ποδήλατα οι οποίες θα είναι λειτουργικές, ασφαλείς και με μικρό σχετικά κόστος κατασκευής.  Ο σύλλογός μας έχει ήδη κάνει μια αρκετά σημαντική προεργασία για το θέμα αυτό.

Τελευταία προέκυψε και το πρόβλημα  της διάβασης του περιφερειακού, ενός έργου που σχεδιάστηκε από την αρχή λανθασμένα, χωρίς δηλαδή πρόβλεψη ανισόπεδης διάβασης. Η μεταφορά στον περιφερειακό του υφιστάμενου ΑΣΙΔ,  που μέχρι τώρα, εξυπηρετεί τους κατοίκους στο Κηπάκι δεν μπορεί να αποτελεί λύση αφού δημιουργεί πρόβλημα στην επικοινωνία της γειτονιάς με την υπόλοιπη πόλη. Όπως έχει δημιουργηθεί πλέον η κατάσταση, η μόνη σοβαρή λύση είναι η τοποθέτηση δεύτερου ΑΣΙΔ που θα λειτουργεί σε σύζευξη με το υφιστάμενο, αλλά θα είναι ταυτόχρονα συνδεδεμένο και με τους παρακείμενους οδικούς σηματοδότες.

Τέλος θα θέλαμε να αναφερθούμε και στην ισόπεδη διάβαση της Θεόπετρας, όπου συναντάται η εθνική οδός Τρικάλων Καλαμπάκας με τη σιδηροδρομική γραμμή. Στο σημείο αυτό είναι πραγματικά σχεδόν αδύνατο να δοθεί εφικτή και ασφαλής λύση με ισόπεδη διάβαση. Ήδη από το 2008 η εταιρία ALSTOM ενημέρωνε τον ΟΣΕ ότι η τοποθέτηση ΑΣΙΔ σε μια ισόπεδη διάβαση όπου συναντάται μία σιδηροδρομική γραμμή όπου τα τρένα κινούνται με ταχύτητα 150 Km/h και ένας αυτοκινητόδρομος 44 m πλάτους όπου τα αυτοκίνητα κινούνται με την ίδια περίπου ταχύτητα “δεν είναι δυνατό να αποτρέψει μελλοντικά ατύχημα  και μάλιστα  σοβαρότατο”.

Τώρα φαίνεται πόσο κοντόφθαλμα είχαν λειτουργήσει στην  φάση ανακατασκευής της γραμμής όσοι επέβαλαν την  κατασκευή της νέας γραμμής μέσω Θεόπετρας, ενώ μπορούσε να κατασκευαστεί ανάμεσα στον παράδρομο και τον κυρίως δρόμο και να  λειτουργεί χωρίς κανένα πραγματικά πρόβλημα.

Ο σύλλογός μας θα συνεχίσει να παρεμβαίνει στα θέματα που σχετίζονται με το τρένο και την περιοχή μας, ελπίζοντας  σε μια αποδοτική συνεργασία με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς., για την ουσιαστική βελτίωση της ασφάλειας και της εξυπηρέτησης των πολιτών.

Σχόλια

σχόλια