Χιόνια, κουτάκια και λαβύρινθοι…

Χιόνια, κουτάκια και λαβύρινθοι…

Του Κωνσταντίνου Κρεμμύδα

Με την απόσταση του χρόνου, από την τελευταία ισχυρή χιονόπτωση,  που πάντα σου δίνει  μία καθαρότερη ματιά και περισσότερο αντικειμενική αντίληψη του γεγονότος και της κατάστασης, ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή να υπενθυμίσουμε το σημαντικότερο πρόβλημα της πόλης που είναι το κυκλοφοριακό.

Είναι αλήθεια ότι τον Ιανουάριο επικράτησαν ακραίες καιρικές συνθήκες με σύντομη αλλά ισχυρή χιονόπτωση και παρατεταμένη διάρκεια ολικού παγετού με σιβηρικές θερμοκρασίες, συνθήκες οι οποίες πραγματικά δυσκόλεψαν σημαντικά την καθημερινότητα των δημοτών και βάλτωσαν την τοπική οικονομία.

Ωστόσο, όλα ήταν γνωστά εξ’ αρχής, και η σφοδρότητα της θεομηνίας και η διάρκειά της, συνεπώς κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί έλλειψη πληροφόρησης.

Ανεδείχθησαν όμως δύο πράγματα που κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει.

Το πρώτο είχε να κάνει με την αδυναμία της δημοτικής αρχής να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στους κεντρικούς οδικούς άξονες της πόλης με συνέπεια η κυκλοφορία των οχημάτων  να γίνεται το λιγότερο δυσχερής έως αδύνατη και αυτό λόγω έλλειψης εκχιονιστικών μηχανημάτων και συχνότητας καθαρισμού.

Το δεύτερο συνίσταται στην πραγματική αδυναμία των οδικών αξόνων της πόλης να  «φορτώσουν» όλες εκείνες τις οδικές δομές και εφαρμογές που πιθανό να διευκολύνουν ή να κάνουν πιο ποιοτική τη ζωή μας.

Είναι γεγονός ότι η πόλη μας αγκομαχούσε πάντα λόγω του μεγάλου αριθμού οχημάτων και των πυκνοκατοικημένων περιοχών. Όλες οι δημοτικές αρχές κινούνταν στην λογική του «να μην ενοχληθούν παραγωγικές τάξεις και γειτονιές» χωρίς να παραδειγματίζονται από την αποσυμφόρηση και τα προφανή οφέλη της αποχώρησης του υπεραστικού ΚΤΕΛ.

Έτσι δεν υπήρχαν αντίστοιχες παρεμβάσεις, όπως π.χ. στη λαϊκή αγορά, αλλά αντιθέτως υπήρξαν επιπλέον επιβαρύνσεις όπως  κεντροποίηση της αφετηρίας των Αστικών Λεωφορείων.

Τα παραπάνω σε συνδυασμό με το πυκνό αλλά άναρχο δίκτυο πεζοδρόμων  χωρίς  την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της κυκλοφορίας, ο συνωστισμός εμπορικών κέντρων με άτακτη φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων, οι νησίδες στους δρόμους που δεν συγχωρούν το περιθώριο λάθους και δημιουργούν μποτιλιάρισμα, το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων εσχάτως το οποίο κατά την γνώμη μου δεν έχει σχεδιαστική επάρκεια  και δεν απαντά στις ανάγκες των οδηγών ποδηλάτων και γι’ αυτό δεν χρησιμοποιούνται,  δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα και κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Όλα αυτά μαζί λοιπόν απέδειξαν ότι η πόλη δεν σηκώνει πολλά «κουτάκια», διαδρόμους  και λαβύρινθους και προφανώς δεν χωράνε αυτοκίνητα, νησίδες, ποδηλατοδρόμοι, παρκάρισμα, μηχανήματα εκτάκτων αναγκών όπως τα εκχιονιστικά κλπ. με συνέπεια να παύει να είναι λειτουργική.

Απαιτείται λοιπόν επανασχεδιασμός και τολμηρές αποφάσεις ώστε η πόλη να γίνει ξανά ανθρώπινη και λειτουργική διατηρώντας ταυτόχρονα της ταυτότητά της .

Θα επανέλθουμε…

 

Σχόλια

σχόλια