Το 4ο Γυμνάσιο στο ΚΠΕ Τρικάλων

Το 4ο Γυμνάσιο στο ΚΠΕ Τρικάλων

Την Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2018 το Β1 του σχολείου μας με συνοδούς καθηγητές τη Διευθύντρια του σχολείου κ. Τσιοτινού Αθανασία και την καθηγήτρια Αγγλικών κ. Τζανάκου Γεωργία παρακολούθησαν στο ΚΠΕ Τρικκαίων το πρόγραμμα «Αντιμέτωποι με την παγκόσμια κλιματική αλλαγή».

Η παγκόσμια κλιματική αλλαγή αποτελεί το πιο ζωτικό ζήτημα του αιώνα για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα. Οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής παρατηρούνται όλο και πιο συχνά στον περιβάλλοντα χώρο του  κάθε ανθρώπου. Η μεγιστοποίηση ή όχι του προβλήματος εξαρτάται από την συνειδητοποίησή  του από τους πολίτες και την θέλησή τους για δράση.

            Ο Γενικός σκοπός του προγράμματος  ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα δράσης και να  ενεργούν με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος. Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος ήταν οι ακόλουθοι:

  • Να γίνει αποσαφήνιση των όρων καιρός, κλίμα, κλιματική αλλαγή, ακραία καιρικά φαινόμενα.
  • Να αντιπαραβάλουν οι μαθητές την κλιματική αλλαγή στις μέρες μας, με αλλαγές στο κλίμα που συντελέστηκαν ανά τους αιώνες από φυσικά αίτια.
  • Να ενημερωθούν για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
  • Να κατανοήσουν ότι κύρια αιτία της κλιματικής αλλαγής σήμερα είναι η παρέμβαση του ανθρώπου στο περιβάλλον.
  • Να επισημάνουν παραδείγματα του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής στο πεδίο δράσης.
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι η λύση του προβλήματος είναι εφικτή και είναι στο χέρι του ανθρώπου.
  • Να αντιληφθούν τους τρόπους με τους οποίους μπορεί ο καθένας από την πλευρά του να συμβάλει στην λύση του προβλήματος.
  • Να προβληματιστούν για τους λόγους που οι άνθρωποι ενώ γνωρίζουν δεν ενεργούν για την λύση του προβλήματος.
  • Να  εντοπίσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον (εξαφάνιση ειδών, κλιματικοί μετανάστες, ερημοποίηση, άνοδος της στάθμης της θάλασσας).

Η παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ υποδέχτηκε τα παιδιά στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Κέντρου, όπου μετά τις απαραίτητες συστάσεις, έλαβε χώρα παιχνίδι γνωριμίας. Ακολούθησε σύντομη αναφορά  και προσανατολισμός των παιδιών στο Πρόγραμμα. Στη συνεχεία στην αίθουσα του Κέντρου πραγματοποιήθηκε διαδραστική προβολή με συμμετοχή κι ενδιάμεση εμπλοκή των μαθητών/τριών συνολικής διάρκειας μιας ώρας, όπου αναλύθηκε και παρουσιάστηκε το θεωρητικό τμήμα του Προγράμματος.

Έπειτα έγινε χωρισμός των μαθητών σε 2 ομάδες με τυχαίο τρόπο (παιχνίδι) και υλοποιήθηκαν δράσεις και παιχνίδια με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα. Οι μαθητές αναζήτησαν τα αίτια του φαινομένου και προσπάθησαν μόνοι τους να βρουν τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος στην καθημερινή ζωή τους.

Συνειδητοποίησαν το μέγεθος των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στον άνθρωπο και στο περιβάλλον και υποσχέθηκαν ότι θα παλέψουν για να μην φτάσει η μέρα που η γη δεν θα μπορεί πλέον να μας φιλοξενεί.

Β1 4ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ «ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ»

 

 

Σχόλια

σχόλια