Το 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας στη Πολωνία με πρόγραμμα ERASMUS+

Το 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας στη Πολωνία με πρόγραμμα ERASMUS+

Το 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας συμμετέχει στo πλαίσιo του προγράμματος ERASMUS+ 2018: «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων» στο εγκεκριμένο σχέδιο με τίτλο «Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education: C.H.A.N.G.Ε.- Συνεργασία για την απόκτηση δεξιοτήτων ως νέοι στόχοι της Εκπαίδευσης».

Το σχέδιο ενώνει μια ομάδα έξι Ευρωπαϊκών σχολείων, τέσσερα εκ των οποίων είναι Ειδικής Αγωγής, ενώ τα άλλα δύο εντάσσουν και συνδιδάσκουν μαθητές με μαθησιακές ανάγκες στο βασικό εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Κοινός και απώτερος σκοπός των 6 σχολείων είναι η εκμάθηση και υιοθέτηση νέων εκπαιδευτικών μεθόδων στη μαθησιακή διαδικασία της ένταξης αυτών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ), με επιμέρους στόχους την προώθηση της ισότιμης ένταξης, την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και την επίλυση των συναισθηματικών προβλημάτων αυτών των μαθητών καθώς επίσης την ανταλλαγή ορθών πρακτικών και διδακτικών προσεγγίσεων.

Η πρώτη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στο Lezajsk της Πολωνίας, που είναι η συντονίστρια χώρα, από τις 7 έως τις 9 Νοεμβρίου 2018. Πρόκειται για μια διακρατική συνάντηση για εκπαιδευτικούς, ως βραχυπρόθεσμη επιμορφωτική κινητικότητα, διάρκειας 3 ημερών. Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από τα σχολεία άλλων πέντε Ευρωπαϊκών χωρών (Πολωνία, Λιθουανία, Ιταλία, Τουρκία, Ρουμανία). Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που συμμετείχαν στην επιμόρφωση ήταν η κ. Νταφούλη Ματίνα, ΠΕ06, ο κ. Λεβέντης Λεωνίδας, ΠΕ86 και η κ. Σαμαρά Τζούλια, ΠΕ05.

Αναλυτικά η τριήμερη επιμόρφωση κύλησε ως εξής:

Την Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου στο σχολείο της Πολωνίας «Specjalny Osrodek Szkolno-Wychowawczy im. sw. J.Pawla ΙI», που εξυπηρετεί και διδάσκει μαθητές με ειδικές ανάγκες από 4 έως 24 ετών πραγματοποιήθηκε μια εγκάρδια τελετή υποδοχής.

Η Διευθύντρια, οι καθηγητές, οι μαθητές και ο Δήμαρχος μας καλωσόρισαν με ζεστασιά στον ειδικά διαμορφωμένο εξωτερικό χώρο του σχολείου, όπου οι μαθητές ήταν ντυμένοι με τα αντιπροσωπευτικά χρώματα κάθε εταιρικού σχολείου. Συνέχισαν με πολωνικά τραγούδια και χορούς. Ακολούθησε ξενάγηση στο πρώτο κτίριο και στις αίθουσες του σχολείου.

Στη συνέχεια έγινε η παρουσίαση των εταιρικών σχολείων μέσα από σύντομα βίντεο και τέλος η ψηφοφορία για το καλύτερο λογότυπο του σχεδίου και η βράβευση. Το σχολείο υποδοχής κέρδισε την πρώτη θέση στο διαγωνισμό για το καλύτερο λόγκο! Το απόγευμα ξεναγηθήκαμε σε ένα άκρως εντυπωσιακό εκκλησιαστικό μνημείο την Βernardine Basilica, στην οποία βρίσκεται ένα εξαιρετικό εκκλησιαστικό όργανο, και παρακολουθήσαμε ένα κονσέρτο.

Την Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου, έγινε ξενάγηση στο δεύτερο κτίριο του σχολείου, σε μικρή απόσταση από το πρώτο. Είναι παιδικός σταθμός, νηπιαγωγείο, δημοτικό και οικοτροφείο και φιλοξενεί μαθητές με πιο σοβαρά προβλήματα με ΕΕΑ. Εδώ οι μαθητές είναι από 3 έως 5 σε κάθε τάξη, σε άλλες περιπτώσεις και ατομικά και έχουν τη βοήθεια λογοθεραπευτών, ψυχολόγων και κινησιοθεραπευτών.

Επιστρέψαμε στο πρώτο κτίριο, όπου έγινε θεωρητική καθοδήγηση πάνω στο πρόγραμμα ERASMUS+, συζήτηση πάνω στο σχέδιο ανάθεσης και υλοποίησης των εργασιών και ανάλυση της έννοιας της ενταξιακής εκπαίδευσης. Ακολούθησε επιμορφωτική ενημέρωση σχετικά με τα θεραπευτικά προγράμματα που εφαρμόζονται στο σχολείο του Lezajsk (Mέθοδος Μ.Βοgdanowicz).

To απόγευμα έγινε επιμόρφωση στα εργαλεία e-twinning.

H τελευταία μέρα, Παρασκευή 9 Νοεμβρίου, ξεκίνησε με επιμόρφωση στα Google tools.

Στη συνέχεια, η ομάδα συζήτησε για το χρονοδιάγραμμα των εργασιών, όρισε τις ημερομηνίες συνάντησης των σχολείων και το σχέδιο διάδοσης και έκανε την αξιολόγηση του προγράμματος. Στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς απονεμήθηκαν πιστοποιητικά παρακολούθησης.

Ως αποχαιρετιστήριο το σχολείο μας επιφύλαξε μια έκπληξη: Μαθητές και ορισμένοι καθηγητές συμμετείχαν στη σχολική γιορτή για την επέτειο των 100 χρόνων από την ημέρα Ανεξαρτησίας της Πολωνίας (11 Νοεμβρίου). Στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου διάβασαν ποιήματα, τραγούδησαν πατριωτικά τραγούδια και έδειξαν έργα ζωγραφικής των μαθητών με περιεχόμενο σχετικό με την επέτειο.

Στην επιστροφή ο απολογισμός ήταν ιδιαίτερα θετικός: Η βιωματική σχέση που αναπτύχθηκε ανάμεσα σε μας και τους εταίρους μας βοήθησε να κατανοήσουμε την κουλτούρα τους και τις ανησυχίες τους για την εκπαίδευση.

Ελπίζουμε ότι η συνεργασία μας, θερμή και ουσιαστική, θα συμβάλλει στο να αναπτυχθεί η αλληλεπίδραση και μέσω καινοτόμων στρατηγικών, να καλλιεργηθούν η δημιουργικότητα, η μεταγνώση, οι επιστημονικές και γλωσσικές δεξιότητες και η μεταλαμπάδευση της Ευρωπαϊκής διάστασης στο χώρο της εκπαίδευσης.

 

Σχόλια

σχόλια