Το 11% των πρατηρίων κλέβει το 10% του καυσίμου που παραδίδει

Το 11% των πρατηρίων κλέβει το 10% του καυσίμου που παραδίδει


Από τις 120 επισκέψεις του ειδικού οχήματος του ΕΜΠ σε πρατήρια της Θεσσαλονίκης, της Μαγνησίας και της Aχαΐας, στα 13, ποσοστό 10,83%, παραδόθηκε λιγότερο καύσιμο σε σχέση με αυτό που αναγραφόταν στην ένδειξη της αντλίας.

Σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας και όχι μόνο στη Αττική επεκτείνεται το φαινόμενο της παραβατικότητας στις αντλίες των πρατηρίων. Νέα έρευνα που πραγματοποίησε το Πολυτεχνείο για λογαριασμό του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) σε Θεσσαλονίκη, Μαγνησία και Αχαΐα έδειξε ότι το 11% των πρατηρίων παραδίδουν στους καταναλωτές λιγότερο καύσιμο σε σχέση με αυτό που πληρώνουν με απόκλιση που φθάνει κοντά στο 10%. Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο του ΣΕΕΠΕ, η νέα έρευνα διεξήχθη τον Δεκέμβριο του 2016 με μυστικό όχημα του ΕΜΠ που ελέγχει την ακρίβεια της παραδιδόμενης ποσότητας καυσίμου στην αντλία. Από τις 120 επισκέψεις σε πρατήρια της Θεσσαλονίκης, της Μαγνησίας και της Αχαΐας, στα 13, ποσοστό 10,83%, παραδόθηκε λιγότερο καύσιμο σε σχέση με αυτό που αναγραφόταν στην ένδειξη της αντλίας, με ποσοστό απόκλισης που έφθανε στο 9,69%. Στα υπόλοιπα 107 (89,17%) πρατήρια οι αποκλίσεις ήταν αποδεκτές, δηλαδή εντός των ανεκτών ορίων της πολιτείας (0,5%).

Στην πραγματικότητα, η παραβατικότητα είναι πολύ μεγαλύτερη, αφού οι ποσότητες που διακινεί ένα πρατήριο με πειραγμένες αντλίες είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές ενός μέσου πρατηρίου κι αυτό το «κλέψιμο» στην αντλία επιτρέπει τη διάθεση καυσίμων σε χαμηλές τιμές. Εναν εύλογο προβληματισμό που εκφράζει ο ΣΕΕΠΕ είναι ότι το υψηλό αυτό ποσοστό παραβατικότητας του 11% καταγράφεται ένα μόλις μήνα μετά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της πρώτης έρευνας στην Αττική και ενώ είχε προαναγγελθεί η διενέργεια νέας έρευνας σε άλλες περιοχές της χώρας, γεγονός που καταδεικνύει ότι «οι παραβάτες νιώθουν σιγουριά ότι δεν ελέγχονται». Υπενθυμίζεται ότι η αντίστοιχη έρευνα στην Αττική έδειξε υψηλότερα ποσοστά παραβατικότητας. Συγκεκριμένα, ελέγχθησαν 150 αντλίες πρατηρίων και διαπιστώθηκε ότι οι 22, δηλαδή ποσοστό 14,5%, είχαν προβληματικές παραδόσεις. Επιπλέον, από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας προέκυψε ότι από τις 22 αντλίες που παρέδιδαν μειωμένες ποσότητες, οι 14 (9,3% του συνόλου) βρισκόταν σε πρατήρια με πολύ χαμηλές τιμές.

Ο ΣΕΕΠΕ δημοσιοποίησε χθες τα στοιχεία της νέας έρευνας επισημαίνοντας για μία ακόμη φορά την έκταση και την ένταση των φαινομένων παραβατικότητας. «Οσο η πολιτεία δεν θέτει σε πλήρη εφαρμογή τα μέτρα που προβλέπονται από το νομοθετικό πλαίσιο και δεν ενισχύει τους μηχανισμούς ελέγχου, οι καταναλωτές και οι νομοταγείς επιχειρήσεις του κλάδου μας θα παραμένουν ανυπεράσπιστοι», αναφέρει ο ΣΕΕΠΕ και δηλώνει στη διάθεση της πολιτείας για να συνδράμει με κάθε τρόπο στην καταπολέμηση φαινομένων παραβατικότητας. Με επιθέσεις προς τον ΣΕΕΠΕ απάντησαν οι πρατηριούχοι μέσω της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος και της ΠΟΠΕΚ, αφού η έρευνα ενοχοποιεί τα πρατήρια. Παρόμοιες έρευνες, πριν δημοσιοποιηθούν, θα έπρεπε να παραδίδονται στις αρμόδιες κρατικές αρχές ελέγχου ώστε να πιστοποιηθούν οι παραβάσεις και με δικούς τους ελέγχους και να επιβληθούν άμεσα νομικές κυρώσεις, αναφέρει, μεταξύ άλλων, η ΟΒΕ σε σχετική ανακοίνωσή της, ενώ καταγγέλλει τις εταιρείες ότι δεν αφαιρούν το σήμα πρατηρίων με διαπιστωμένη παράβαση. Με επιστολή προς τα συναρμόδια υπουργεία απάντησε η ΠΟΠΕΚ, μέσω της οποίας επαναφέρει σειρά ερωτημάτων που είχε θέσει και αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση της έρευνας για την Αττική. Θέτει δε προς τον ΣΕΕΠΕ το ερώτημα εάν διακόπηκε η αποκλειστική συνεργασία εταιρείας εμπορίας με παραβατικό πρατήριο που φέρει το σήμα της.

Πηγή: kathimerini.gr

Σχόλια

σχόλια