Τις χαμένες πτήσεις λόγω έργων κυνηγάει το «Μακεδονία»

Τις χαμένες πτήσεις λόγω έργων κυνηγάει το «Μακεδονία»

Αγώνα δρόμου για να ανακτηθούν τα χαμένα δρομολόγια ξένων εταιρειών από και προς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε το τμήμα Airline Marketing της Fraport Greece. Στην ίδια προσπάθεια αρωγοί είναι οι tour operators και οι ξενοδόχοι της Βορείου Ελλάδος, που θεωρούν πως χάθηκε πολύτιμος χρόνος με την εμπλοκή που προκάλεσε ο προγραμματισμός έργων στο «Μακεδονία» την περίοδο που θα κορυφώνεται η επόμενη τουριστική σεζόν. Η Ryanair, για παράδειγμα, μείωσε τα δρομολόγιά της από 7 ημερησίως σε 3 και μένει να φανεί αν τα αποκαταστήσει.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι μετέθεσε τα έργα για τον Οκτώβριο του 2017, κατόπιν εντονότατων πιέσεων από τους φορείς της Θεσσαλονίκης και της Fraport Greece. Ωστόσο, πλήθος εκκρεμοτήτων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, πολλές εκ των οποίων σοβαρές, εξακολουθούν να χρίζουν άμεσης διευθέτησης.

Σε κάθε περίπτωση, το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και η Fraport συνεχίζουν να δουλεύουν με χρονοδιάγραμμα που προβλέπει παράδοση των αεροδρομίων στην τελευταία στα τέλη Ιανουαρίου. Ομως με τη διαδικασία να έχει εδώ και καιρό εκτροχιαστεί χρονικά –σε σχέση με τους αρχικούς σχεδιασμούς του 2014– τα έργα υποδομών στα περιφερειακά αεροδρόμια, που έχει αναλάβει η Fraport, δεν θα ξεκινήσουν πριν από το φθινόπωρο του 2017. Παρά ταύτα, τον Φεβρουάριο η Fraport θα επιχειρήσει να ξεκινήσει και να ολοκληρώσει ένα πρώτο face lift (βάψιμο, φωτισμό και ανακαίνιση των χώρων υγιεινής), ώστε να βελτιωθούν άμεσα οι χώροι.

Την ίδια ώρα, o διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσίνελ δηλώνει πως έχει βελτιωθεί το επίπεδο συνεργασίας με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, κάτι «που δεν ήταν πάντοτε έτσι», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε αυτή την εβδομάδα. Οσον αφορά τις αλλαγές που ζητούν οι δανειστές στον νόμο για την αναδιάρθρωση της ΥΠΑ, η Fraport Greece τις αντιμετωπίζει ως ζήτημα που αφορά την ελληνική κυβέρνηση και τους δανειστές. Η «περιπέτεια» με τα έργα στο «Μακεδονία» αλλά και οι υπόλοιπες εκκρεμότητες του ελληνικού Δημοσίου επιβαρύνουν, πάντως, με κόστος τη λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, σημειώνουν κύκλοι κοντά στις σχετικές διεργασίες. Η Fraport, για παράδειγμα, ανέλαβε να προχωρήσει αποκλειστικά με δικές της δαπάνες στην κατασκευή και εγκατάσταση συστήματος φωτοσήμανσης του τροχοδρόμου στη Θεσσαλονίκη, ώστε να μετατραπεί σε διάδρομο προσαπογείωσης, ενώ χρειάστηκε να παραιτηθεί από κάθε αξίωση απέναντι στο ελληνικό Δημόσιο σχετικά με την καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων. Ακόμη περισσότερο, όμως, θα επιβάρυναν τη Fraport οι ενδεχόμενες απώλειες πτήσεων το 2017, καθώς μαζί με αυτές τις πτήσεις θα χάνονταν και ταμειακές ροές που έχει προϋπολογίσει ο επενδυτής.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν τρεις πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Ολα αυτά τα αεροδρόμια υποδέχθηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2015 συνολικά (ετήσια αύξηση 6%).

Η Fraport Greece, κοινοπραξία της γερμανικής εταιρείας και του ομίλου Κοπελούζου, θα καταβάλει για την 40ετούς διάρκειας παραχώρηση 1,234 δισ. ευρώ με την έναρξη της σύμβασης. Στη διάρκεια της 40ετούς περιόδου παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων.

Πηγή: kathimerini.gr

Σχόλια

σχόλια