Νέες κατηγορίες προϊόντων στο παρατηρητήριο τιμών

Νέες κατηγορίες προϊόντων στο παρατηρητήριο τιμών

Εντός του επόμενου εξαμήνου φιλοδοξεί το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης να τεθεί σε λειτουργία το νέο, αναβαθμισμένο παρατηρητήριο τιμών. Αυτό προανήγγειλε χθες ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Δημήτρης Αυλωνίτης από το βήμα του συνεδρίου Food Retail CEO Forum. Επιπλέον, όπως ο ίδιος ανακοίνωσε, σε περίπου ένα χρόνο εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο το παρατηρητήριο τιμών για τις χρεώσεις των τραπεζικών προϊόντων.

Σημειώνεται ότι εδώ και πολλούς μήνες το παρατηρητήριο τιμών ειδών παντοπωλείου που βασιζόταν σε τιμοληψίες από σούπερ μάρκετ έχει τεθεί εκτός λειτουργίας. Βεβαίως, και όταν ακόμη λειτουργούσε είχε θεωρηθεί εξαιρετικά δύσχρηστο. Το αναβαθμισμένο παρατηρητήριο θα περιλαμβάνει και άλλες κατηγορίες, πλην των ειδών παντοπωλείου, όπως, για παράδειγμα, τιμές για είδη ένδυσης.

Σε ό,τι αφορά το παρατηρητήριο τιμών για τραπεζικά προϊόντα ο κ. Αυλωνίτης ανέφερε ότι υπάρχει συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το οποίο σε περίπου δύο μήνες θα έχει ολοκληρώσει σχετική μελέτη, ενώ η όποια διαδικασία, βεβαίως, θα υλοποιηθεί αφού προηγουμένως έχει εγκριθεί από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, εξάλλου, αναμένεται η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης που θα καθορίζει τις λεπτομέρειες για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής υπηρεσίας μιας στάσης (one stop shop) για τη σύσταση των επιχειρήσεων. Μάλιστα, τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, η εν λόγω υπηρεσία θα παρέχεται δωρεάν, ενώ στη συνέχεια οι επιχειρήσεις θα επιβαρύνονται με το λεγόμενο γραμμάτιο ενιαίου κόστους σύστασης εταιρείας, το οποίο θα είναι κατά 70% χαμηλότερο σε σχέση με αυτό που θα καταβάλλουν οι επιχειρήσεις που θα ιδρύονται μέσω των συμβατικών υπηρεσιών μιας στάσης –όχι δηλαδή των ηλεκτρονικών– που λειτουργούν στα επιμελητήρια.

Ερωτηθείς σχετικά για το εάν το υπουργείο πρόκειται να προχωρήσει σε θεσμικό πλαίσιο για τις λεγόμενες «καθαρές τιμές», την αναγραφή δηλαδή στα τιμολόγια όλων των παροχών των προμηθευτών στους λιανεμπόρους (π.χ. πιστωτικά σημειώματα, εκπτώσεις επί του τιμολογίου) για να αποκτήσουν καλύτερη θέση στο ράφι των σούπερ μάρκετ, ο κ. Αυλωνίτης υποστήριξε ότι «η θεσμική παρέμβαση δεν είναι εκ των προτέρων απαραίτητη». Ο ίδιος προσέθεσε ότι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου προτίθεται να συνεργασθεί στενά με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, προκειμένου κατ’ αρχάς να προσδιορίσουν με σαφήνεια τις παραμέτρους του προβλήματος. Εν συνεχεία, εάν διαπιστώνεται κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, τότε θα παρεμβαίνει εκ του ρόλου της η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Πηγή: kathimerini.gr

Σχόλια

σχόλια