Μειώθηκαν κατά 11% οι επιβάτες κρουαζιέρας στην Ελλάδα το 2017

Μειώθηκαν κατά 11% οι επιβάτες κρουαζιέρας στην Ελλάδα το 2017

Με τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων ετών ολοκληρώθηκε το 2017 για τον τομέα της κρουαζιέρας, ο οποίος δεν κατόρθωσε να συμβάλει όσο τα προηγούμενα χρόνια στη γενικότερη άνοδο του τουρισμού στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ενωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), το 2017 καταγράφηκε ετήσια πτώση της τάξεως του 20,5% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, καθώς υποχώρησαν από τα 4.307 του 2016, σε 3.415 το 2017. Παράλληλα, μειωμένες κατά 11% ήταν και οι επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας, που διαμορφώθηκαν σε 4.625.363 το 2017, από 5.204.231 το 2016.

Ενας από τους βασικούς λόγους που ο κλάδος υστέρησε το 2017 ήταν η πολιτική αστάθεια και οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Τα ζητήματα ασφάλειας είναι βασικές προτεραιότητες για τις εταιρείες κρουαζιέρας, με αποτέλεσμα να επιλέξουν εναλλακτικούς προορισμούς για τα δρομολόγιά τους τον προηγούμενο χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι έξι λιμάνια της Τουρκίας προσείλκυσαν μόλις μία εταιρεία κρουαζιέρας, την ελληνοκυπριακών συμφερόντων Celestyal Cruises, του ομίλου Λούη. Ο λόγος για την Κωνσταντινούπολη, τη Σμύρνη, το Τσεσμέ, το Κουσάντασι, την Αττάλεια και τη Μαρμαρίδα, τα οποία έβριθαν ξένων κρουαζιερόπλοιων, πολλά εκ των οποίων προσέγγιζαν και ελληνικά λιμάνια.

Πάντως, σε ό,τι αφορά τα καθ’ ημάς, οι 10 δημοφιλέστεροι προορισμοί κρουαζιέρας παρέμειναν αμετάβλητοι και το 2017, αν και υπήρξαν ανακατατάξεις ως προς τη σειρά. Ειδικότερα, το λιμάνι του Πειραιά παρέμεινε ο υπ’ αριθμόν ένα προορισμός με 576 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 1.055.559 επισκέψεις επιβατών, έναντι 625 αφίξεων κρουαζιερόπλοιων με 1.094.135 επισκέψεις το 2016. Στη δεύτερη θέση διατηρήθηκε η Μύκονος με 501 αφίξεις και σχεδόν 700.000 επιβάτες, καταγράφοντας πάντως μικρή πτώση σε ό,τι αφορά τον αριθμό των επιβατών, καθώς το 2016 είχαν ανέλθει σε 722.517 (μέσω 596 αφίξεων κρουαζιερόπλοιων). Στην τρίτη θέση για το 2017 αναρριχήθηκε η Κέρκυρα με 410 αφίξεις πλοίων και 679.681 επιβάτες, ενώ την τέταρτη θέση κατέλαβε η Σαντορίνη (από δεύτερη που ήταν το 2016), με 406 αφίξεις πλοίων και 620.570 επιβάτες, έναντι 572 πλοίων και 783.893 επιβατών το 2016. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το Κατάκολο της Ηλείας με 271 πλοία και 567.047 επιβάτες, αριθμός που είναι μάλιστα υψηλότερος έναντι του 2016, όταν ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας είχε διαμορφωθεί σε 505.111. Την πρώτη δεκάδα των δημοφιλέστερων προορισμών κρουαζιέρας συμπληρώνουν η Ρόδος, το Ηράκλειο, τα Χανιά η Πάτμος και η Κεφαλονιά-Ιθάκη.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, βασικό ζήτημα για την ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας είναι η αναβάθμιση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών, ώστε να είναι εφικτή η φιλοξενία των κρουαζιερόπλοιων από ικανοποιητικό αριθμό τερματικών σταθμών κρουαζιέρας, μέχρι επαρκές βάθος και επαρκή αριθμό κρηπιδωμάτων, ενώ σημαντικό είναι και το λειτουργικό σύστημα δέσμευσης θέσεων ελλιμενισμού (κάτι που στην Ελλάδα διαθέτουν μόνο ο Πειραιάς και η Κέρκυρα). Παράλληλα, όπως ανέφερε σε πρόσφατη παρέμβασή του ο νεοεκλεγείς στο ναυτιλιακό τμήμα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Κώστας Αχλαδίτης, σημαντική είναι και η ανάγκη για την ανάπτυξη των κατάλληλων πρωτοβουλιών για την επέκταση της τουριστικής περιόδου, τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών στο λιμάνι και στις χερσαίες εκδρομές τους, την ανάπτυξη συνεργασίας με την πόλη, με τοπικούς φορείς όπως είναι τα επιμελητήρια, με το αεροδρόμιο, αλλά και στενή συνεργασία και ανάπτυξη σχέσεων με τις εταιρείες κρουαζιέρας.

 

Πηγή: kathimerini.gr

Σχόλια

σχόλια