Κόντρες στη Βουλή για τους όρους παραχώρησης και το τίμημα για το...

Κόντρες στη Βουλή για τους όρους παραχώρησης και το τίμημα για το Θριάσιο


Η κριτική των κομμάτων της αντιπολίτευσης ασκήθηκε εξαιτίας της αλλαγής των όρων της σύμβασης, από τους αρχικούς όρους που περιέλαβε η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.

Πολιτική σύγκρουση σημειώθηκε χθες στη Βουλή, με αφορμή τη συζήτηση του σχεδίου νόμου που αφορά την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του Θριάσιου Πεδίου. Τα κόμματα της συμπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ) έκαναν λόγο για ένα αναπτυξιακό έργο, αλλά τα κόμματα της αντιπολίτευσης επιφυλάχθηκαν ή καταψήφισαν επί της αρχής το σχέδιο νόμου.

Ειδικότερα, η Ν.Δ. και το Ποτάμι επιφυλάχθηκαν για την ψήφισή του, ενώ τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν επί της αρχής το σχέδιο νόμου. Μάλιστα, ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης ζήτησε την παραίτηση του υπουργού για τη σκανδαλώδη –όπως τη χαρακτήρισε– σύμβαση παραχώρησης του Θριάσιου Πεδίου.

Μεγάλο μέρος της κριτικής των κομμάτων της αντιπολίτευσης ασκήθηκε εξαιτίας της αλλαγής των όρων της σύμβασης, από τους αρχικούς όρους που περιέλαβε η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού. Μεταξύ αυτών η μεταβολή του συντελεστή δόμησης από 0,4 σε 1,65, η αφαίρεση καταβολής των δημοτικών τελών, η δυνατότητα παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας του παραχωρησιούχου κ.ά. Επίσης, η κριτική εστιάστηκε στο τίμημα, το οποίο σύμφωνα με τον βουλευτή της Ν.Δ. Κώστα Καραμανλή ανέρχεται σε 67 εκατ. ευρώ. Το τίμημα, σύμφωνα με το στέλεχος της Ν.Δ., είναι υποδεέστερο των 250 εκατ. ευρώ που είχε προαναγγείλει τον Νοέμβριο του 2015 ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Ακόμη είναι μικρότερο και από τις τρέχουσες μεσιτικές τιμές που διαμορφώνουν μια μέση αξία ακινήτου της τάξης των 143 εκατ. ευρώ.

Το μεγαλύτερο μέρος της κριτικής ασκήθηκε στον όρο που σχετίζεται με την παροχή εγγυήσεων του ελληνικού Δημοσίου στα δάνεια που θα λάβει ο παραχωρησιούχος προκειμένου να υλοποιήσει την επένδυση. Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, ο όρος αυτός είναι πρωτάκουστος, περικλείει κρατική ενίσχυση και θα καταπέσει όταν απαιτηθεί η έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG Comp) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μαζί του θα καταπέσει και η σύμβαση παραχώρησης, όπως συνέβη με τον ΔΑΑ.

Ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης απάντησε ότι σε όλα τα έργα των υποδομών (αεροδρόμια, δρόμοι κ.λπ.) δίδεται η εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου. Επίσης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπεραμύνθηκε του τιμήματος, σημειώνοντας ότι μέχρι τώρα υπήρξαν τρεις διαγωνισμοί από τους οποίους οι δύο ήταν άκαρποι και ο ένας είχε αποφέρει εφάπαξ τίμημα 1,5 εκατ. ευρώ, έναντι 10 εκατ. ευρώ που απέφερε ο σημερινός που τώρα συζητείται στη Βουλή. Σε ό,τι αφορά τις προθέσεις της Κομισιόν, ο κ. Σπίρτζης επικαλέσθηκε τις δηλώσεις της επιτρόπου Κορίνας Κρέτσου, κατά την επίσκεψή της πριν από λίγες εβδομάδες στο Θριάσιο Πεδίο. Ακόμη, ο υπουργός τόνισε ότι η συζητούμενη σύμβαση παραχώρησης φέρει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, γεγονός που συνταγματικά την καθιστά έγκυρη.

Πάντως, εντύπωση προκάλεσε χθες ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν απέστειλε εκπρόσωπο στην ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων που πραγματοποιήθηκε κατά τη β΄ ανάγνωση του σχεδίου νόμου στη Βουλή. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι κατά των όρων της σύμβασης παραχώρησης του Θριάσιου Πεδίου τάχθηκε και ο δήμαρχος Ασπροπύργου, Νίκος Μελετίου. Ο τελευταίος στηλίτευσε την απουσία ανταποδοτικών ανταλλαγμάτων από την επένδυση, που θα επιτρέψει στον δήμο να επουλώσει τις πληγές της επιβάρυνσης της λειτουργίας του κέντρου Logistics, το οποίο θα δημιουργηθεί στο παραχωρούμενο ακίνητο συνολικής έκτασης 588 στρεμμάτων.

Πηγή: kathimerini.gr

Σχόλια

σχόλια