Εμφραγμα στο «Μακεδονία» βλέπουν οι αεροπορικές

Εμφραγμα στο «Μακεδονία» βλέπουν οι αεροπορικές


Με επιστολές προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αλλά και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τρεις μεγάλες αεροπορικές ζητούν να μην προχωρήσουν τα έργα. Ολες θεωρούν πως θα κλείσουν το «κανονικό» αεροδρόμιο και δεν χρειάζονται.

Παρέμβαση για να μην προχωρήσουν τα έργα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, που έχουν κριθεί μη απαραίτητα, ζητούν με επιστολές τους προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αλλά και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μεγάλες αεροπορικές εταιρείες.

Εκτιμούν πως η λύση εξυπηρέτησης της κίνησης από τον παρακείμενο τροχιόδρομο είναι επαυξημένης επικινδυνότητας και σημειώνουν πως η δυνατότητα εξυπηρέτησης πτήσεων στο αεροδρόμιο θα μειωθεί κατά 75% τουλάχιστον επί τέσσερις και πλέον μήνες, χρόνος που αναμένεται να διαρκέσουν οι εργασίες.

«Αυτή τη στιγμή το αεροδρόμιο μπορεί να εξυπηρετήσει 12 κινήσεις αεροσκαφών την ώρα και αν ο διάδρομος κλείσει για τα έργα και χρησιμοποιηθεί ο παρακείμενος τροχιόδρομος, αυτός ο αριθμός θα μειωθεί σε δύο αεροσκάφη ανά ώρα με αυτονόητες συνέπειες για την αεροπορική σύνδεση της συμπρωτεύουσας» εξηγούν παράγοντες των αερομεταφορών στην «Κ».

Χωρίς αεροδρόμιο…

Το αεροδρόμιο «Μακεδονία», που από φέτος το Πάσχα έχει παραχωρηθεί στη Fraport Greece, εξυπηρετεί ανά εβδομάδα 1.200 πτήσεις, εκ των οποίων οι 438 είναι εσωτερικού και 150.000 επιβάτες την εβδομάδα, με αυτούς του εσωτερικού να ανέρχονται σε 45.000, σύμφωνα με στοιχεία της παραχωρησιούχου. Καθίσταται αντιληπτό τι θα σημάνει για την κοινωνική και οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης ο, επιεικώς, υποδιπλασιασμός αυτών των μεγεθών.

«Επί της ουσίας η Θεσσαλονίκη θα μείνει χωρίς αεροδρόμιο, καθώς η μείωση στις πτήσεις σημαίνει ότι το αεροδρόμιο θα εξυπηρετεί το πολύ δύο πτήσεις την ώρα και αυτό εάν δεν έχει ομίχλη» αναφέρει πηγή από τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών. Οι επιστολές που έχουν φτάσει στην κυβέρνηση και στους φορείς της προέρχονται όχι από μία αλλά τρεις μεγάλες αεροπορικές. Ολες θεωρούν πως τα έργα που θα κλείσουν το «κανονικό» αεροδρόμιο δεν χρειάζονται. Πρόκειται για έργα στη διασταύρωση του βασικού διαδρόμου με τον νέο.

Κάτι στο οποίο συμφωνεί και η παραχωρησιούχος, η οποία έπειτα από μελέτη ανεξάρτητου μηχανικού κατέληξε στο συμπέρασμα πως η εν λόγω διασταύρωση δεν χρήζει ενίσχυσης ή αναβάθμισης. Επιπλέον, η χρήση του τροχιόδρομου ως κεντρικού διαδρόμου δεν έχει γίνει ποτέ, δεν έχει ραδιοβοηθήματα και μια αεροπορική φέρεται να προτίθεται να αποσύρει εξ ολοκλήρου τον στόλο της από το «Μακεδονία» για λόγους ασφαλείας.

Από το 2006

Η όλη ιστορία ξεκινάει το 2006, οπότε και είχαν σχεδιαστεί εργασίες αναβάθμισης στη διασταύρωση του διαδρόμου 16/34 (που λειτουργεί) με τον διάδρομο 10/28 (που δεν έχει ολοκληρωθεί). Δέκα χρόνια μετά, το 2016, το ελληνικό κράτος αποφάσισε να ξεκινήσουν οι εργασίες στο συγκεκριμένο σημείο, προκαλώντας την αντίδραση φορέων της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι θεώρησαν ότι η υλοποίησή τους κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου θα επέφερε σοβαρό πλήγμα στον τουρισμό και στην τοπική οικονομία. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έκρινε ορθώς ότι έπρεπε να μεταφερθεί η υλοποίηση των εργασιών στη διασταύρωση των διαδρόμων 16/34 και 10/28 για τη χειμερινή περίοδο, προκειμένου να μη μειωθούν η χωρητικότητα και η δυναμικότητα του αεροδρομίου «Μακεδονία». Αλλά τελικά φαίνεται πως δεν χρειάζεται να γίνουν καθόλου έργα εκεί.

Ο Chief Operating Officer της Fraport Greece, Ιαν Μάθεσον, μιλώντας στην «Κ» στις αρχές Αυγούστου αποκάλυψε πως «με την έναρξη της παραχώρησης ξεκινήσαμε εκτεταμένους ελέγχους από τους οποίους προέκυψε ότι η αναβάθμιση του σημείου διασταύρωσης δεν είναι αναγκαία, καθώς η αντοχή του ξεπερνά την απαιτούμενη. Δεν έχει κανένα νόημα να καταστραφεί και να ξανακατασκευαστεί η διασταύρωση».

Πηγή: kathimerini.gr

Σχόλια

σχόλια